UVdocència:UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Disseny i ús eficaç de rúbriques en la universitat: Integrant ensenyament, aprenentatge i avaluació.

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 10
Presential duration 8
Asynchronous online duration 2
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 19/06/2024
End date of the course 26/06/2024
Registration start date 28/02/2024
Registration end date 13/03/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 19/06/2024 10:00 19/06/2024 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 26/06/2024 10:00 26/06/2024 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Garcia Ros, Rafael
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Training objectives

1.- Determinar la utilitat de l'avaluació com un recurs per a facilitar l'aprenentatge a les nostres aules .
2.- Analitzar les característiques a les quals han de respondre les rúbriques, els tipus de rúbriques existents i la seua utilitat en el context universitari
3.- Identificar recursos per a la localització i elaboració de rúbriques 
4.- Determinar les dificultats i problemàtiques més comunes en el desenvolupament, aplicació i utilitat de les rúbriques en contextos universitaris, plantejant estratègies d'actuació per a superar-les.
5.- Dissenyar i aplicar una rúbrica en un projecte de treball d'una matèria concreta, especificant les seues possibles diverses modalitats d'utilització.
6.- Analitzar la relació entre la utilització de rúbriques, autoregulació de l'aprenentatge i millores en els resultats d'aprenentatge.

Contents

1.-Avaluar per a aprendre És l'avaluació una eina més per a facilitar l'aprenentatge?
2.- Les rúbriques com a instrument d'avaluació. Característiques, tipologies i recursos.
3.- Disseny i aplicació de rúbriques en contextos universitaris: Utilitats i barreres. Estratègies per a la seua utilització efectiva.
4.- Les rúbriques com a eina per a promoure l'autoregulació de l'aprenentatge, suport de la retroalimentació i avaluació del desenvolupament de competències. 
 

Competencies to be developed

Dissenyar, aplicar i valorar rúbriques de manera efectiva

Desenvolupar estratègies per a superar problemàtiques i barreres en la seua aplicació

Aplicar estratègies bàsiques de validació de rúbriques

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Participació activa en les sessions de treball.
Elaboració d'una rúbrica relativa a un projecte de treball d'una matèria pròpia. 
Valoració crítica de les rúbriques elaborades per altres participants del curs
 

Inscription