UVdocència:UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Estratègies d'avaluació en Educació Superior

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 9
Presential duration 9
Program PAD
Training modality Course
Academic course 2025-2026
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 07/10/2025
End date of the course 21/10/2025
Registration start date 04/09/2025
Registration end date 15/09/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 07/10/2025 09:30 07/10/2025 12:30 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 14/10/2025 09:30 14/10/2025 12:30 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 21/10/2025 09:30 21/10/2025 12:30 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

 

Se seleccionarán las persones participantes de acuerdo con los criterios siguientes:

- Para aquellos cursos que tengan requisitos específicos, se tiene que comprobar que efectivamente las personas solicitantes los reúnen.

- Se otorgará preferencia a las peticiones de aquellas personas solicitantes que no hayan realizado cursos de características parecidas en los últimos tres años.

- Así mismo, se otorgará preferencia a aquellos que no hayan realizado cursos de formación en los últimos tres años.

- En caso de empate entre solicitantes en aplicación de los anteriores criterios, habrá que ajustarse al riguroso orden de entrada de las solicitudes (día y hora de presentación)

UV Faculty
  • Garcia Ros, Rafael
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Training objectives

 Determinar les nostres creences implícites sobre què és i per a què serveix l'avaluació en les nostres matèries
• Comprendre la relació entre manera d'avaluar i d'aprendre en les nostres matèries.
• Comprendre que l'avaluació constitueix també una eina per a promoure l'aprenentatge i que necessàriament ha d'integrar-se i vincular-se íntimament amb el procés d'ensenyament-aprenentatge.
• Identificar la utilitat de les tipologies i models d'avaluació bàsics en funció de la seua ubicació en el procés d'ensenyament i dels nivells d'avaluació que considerem.
• Determinar les característiques, propòsits i utilitats de l'avaluació sumativa i formativa. Avaluació de l'aprenentatge, avaluació per a l'aprenentatge i avaluació com a aprenentatge. Avaluació i retroalimentació formativa.
• Dissenyar i analitzar la qualitat de proves d'avaluació tradicionals i innovadores, Requisits que han de complir les mateixes. Analitzant les meues proves d'avaluació i considerant millores. Integrant nous recursos d'avaluació.

Contents

• 1. Analitzant el meu sistema de creences i el perfil de les meues pràctiques d'avaluació
2. Com influeix la manera d'avaluar sobre la manera d'aprendre? Potenciar l'aprenentatge a través de l'avaluació.
3. Conceptualització, principis i conceptes clau. Tipologies i models bàsics. Sobre el seu lloc en la planificació i en el desenvolupament de processos formatius. Integrant ensenyament, aprenentatge i avaluació.
4. Dels propòsits de l'avaluació.
- Avaluació sumativa i formativa. Propòsits i diferències. De la confrontació a la complementarietat i la seua integració en el meu pla d'avaluació. El cicle de l'avaluació. Avaluacions d'alta qualitat: requisits i característiques bàsiques.
- Avaluació sumativa. Avaluació DE L'Aprenentatge. Disseny de proves tradicionals i innovadores. Determinant la validesa i utilitat d'aquestes.
- Avaluació formativa. Avaluació PER A l'aprenentatge i COM A aprenentatge. Potenciar l'aprenentatge i millorar el procés d'ensenyament..Tècniques/eines i dissenye/ús efectiu d'aquestes.
-Proporcionant retroalimentació de manera efectiva.
-Promovent l'autoregulació i l'autoeficàcia per a l'aprenentatge
5. Refinant el meu pla d'avaluació. Alinear en les meues matèries ensenyament, aprenentatge i avaluació: Resultats d'aprenentatge, selecció de modalitats i disseny d'eines, anàlisis de resultats, establir millores en el procés

Competencies to be developed

• Alinear i integrar ensenyament, aprenentatge i avaluació en les matèries.
• Seleccionar eines i proves d'avaluació a utilitzar en les matèries. Dissenyar i desenvolupar proves d'avaluació d'alta qualitat, aplicant els principis i eines bàsiques implicades.
• Ús efectiu d'eines per a l'avaluació formativa i sumativa

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
• Assistència almenys al 85% de les hores de les sessions.
• Elaborar anàlisi i propostes de millora del propi pla d'avaluació

Inscription