UVdocència:UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Ludificació educativa: crear experiències de joc motivadores

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 6
Presential duration 6
Program PAD
Training modality Course
Academic course 2025-2026
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 21/10/2025
End date of the course 23/10/2025
Registration start date 04/09/2025
Registration end date 15/09/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 21/10/2025 16:30 21/10/2025 19:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 23/10/2025 16:30 23/10/2025 19:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Se seleccionarán las persones participantes de acuerdo con los criterios siguientes:

- Para aquellos cursos que tengan requisitos específicos, se tiene que comprobar que efectivamente las personas solicitantes los reúnen.

- Se otorgará preferencia a las peticiones de aquellas personas solicitantes que no hayan realizado cursos de características parecidas en los últimos tres años.

- Así mismo, se otorgará preferencia a aquellos que no hayan realizado cursos de formación en los últimos tres años.

- En caso de empate entre solicitantes en aplicación de los anteriores criterios, habrá que ajustarse al riguroso orden de entrada de las solicitudes (día y hora de presentación)

Non-UV faculty

José Soriano Vanaclocha

Training objectives

 

• Comprendre els fonaments teòrics i pràctics de la ludificació educativa.
• Identificar i utilitzar els diferents tipus de jugadors i les seves motivacions per a personalitzar la ludificació.
• Dominar els elements del joc (mecàniques, dinàmiques i narratives) per a crear experiències d'aprenentatge atractives.
• Utilitzar i seleccionar eines digitals per a crear jocs aplicables a l'aula.

Contents

BLOC 1: Neuroeducació i ludificació
BLOC 2: Tipus de jugadors
BLOC 3: Elements del joc
BLOC 4: Eines per a aplicar els jocs a l'aula

Competencies to be developed

 

1. Comprendre els principis de la neuroeducació i la seva aplicació en la ludificació.
2. Identificar i diferenciar els tipus de jugadors i les seves motivacions.
3. Dissenyar experiències d'aprenentatge ludificades que fomentin la motivació i el compromís dels estudiants.
4. Utilitzar eines digitals per a desenvolupar jocs educatius personalitzats.
5. Fomentar la creativitat i la innovació en el disseny d'experiències d'aprenentatge.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription