Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 15/09/2025 09:30 | 15/09/2025 12:30 | Aula 1.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 22/09/2025 09:30 | 22/09/2025 12:30 | Online | |
3 | 29/09/2025 09:30 | 29/09/2025 12:30 | Online | |
4 | 06/10/2025 09:30 | 06/10/2025 12:30 | Online | |
5 | 13/10/2025 09:30 | 13/10/2025 12:30 | Online | |
6 | 20/10/2025 09:30 | 20/10/2025 13:30 | Aula 1.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
7 | 27/10/2025 09:30 | 27/10/2025 13:30 | Aula 1.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Esparcia Perez, Javier
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
El curs té com a principal objectiu aproximar als assistents al disseny i elaboració de propostes de recerca, en el marc de les convocatòries competitives, principalment en l'escala nacional i regional. Seguint la filosofia learning by doing, els assistents, a partir d'una idea inicial de projecte de recerca i a través de diferents tasques, aniran elaborant la seva pròpia proposta de projecte, de la forma més realista possible.
La proposta final serà presentada i analitzada de manera conjunta en el que a la seva concepció i disseny es refereix, posant en relleu les seves fortaleses, així com les febleses que haurien d'abordar-se per a la seva millora.
1. El quin, per què i per a qui de la recerca
1.1. Definició del problema/temi de recerca
1.2. Marc contextual i justificació del valor afegit
2. El com de la recerca
2.1. L'estat de la qüestió: organització i fonts
2.2. Les hipòtesis i els objectius de la recerca
2.3. Els enfocaments metodològics i les tècniques per a la recollida i anàlisi de la informació
3. Treballant amb Work Packages
4. El qui i, de nou, per a qui de la recerca
4.1. Capacitats necessàries per a la recerca: la composició de l'equip
4.2. La projecció social de la recerca, impacte esperat i els possibles col·laboradors externs
4.3. La -doble- dimensió de gènere
5. El quan i on difondre quins resultats de la recerca
5.1. Fases i cronograma
5.2. Divulgació, internacionalització, transferència i valorització de resultats
Altres aspectes rellevants sobre el com de la recerca: pressupost, gestió de dades, gestió de riscos, consideracions ètiques, capacitat formativa
• Definir i plantejar el problema de recerca
• Desenvolupar el marc contextual i justificació del valor afegit de la recerca
• Revisar l'estat de la qüestió
• Plantejar hipòtesi i objectius de recerca
• Dur a terme i validar la recol·lecció d'informació
• Construir i validar models explicatius
• Estructurar la proposta sobre la base de Work Packages
• Elaborar el cronograma
• Explorar i incorporar possibles actors i/o entitats: del panell d'experts al comitè assessor
• Elaborar el pressupost
• Elaborar un pla de publicacions i d'internacionalització
• Definir riscos i factibilitat de la proposta
• Redactar propostes de recerca
Desenvolupar capacitats de comunicació en públic
Per a obtenir la certificació final cal obtenir la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complert els criteris d'avaluació següents:
• Assistència almenys del 85% de les sessions presencials.
• Elaboració de les diferents tasques plantejades.
• Presentació pública i valoració positiva d'una proposta de projecte de recerca.