Target
PAS, PDI
Method of impartition
Online asynchronous + Online synchronous
Language
Spanish, Valencian
Total duration
5
Synchronous online duration
4
Asynchronous online duration
1
Program
Continuing education
Training modality
Course
Academic course
2024-2025
Edition
01
Training plan year
2025
Start date of the course
14/10/2025
End date of the course
21/10/2025
Registration start date
09/09/2025
Registration end date
18/09/2025
Sessions
Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 14/10/2025 17:30 | 14/10/2025 19:30 | Online | |
2 | 21/10/2025 17:30 | 21/10/2025 19:30 | Online |
Selection criteria
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Non-UV faculty
Vicent Gadea Mira
Organizing UV structure
Training objectives
- Entendre la importància de l'ús ètic de la IA: Reconéixer la rellevància de l'ètica en l'aplicació de la IA en l'àmbit universitari.
- Identificar i previndre el plagi amb eines de IA: Aprendre a detectar i previndre el plagi, inclòs el generat per IA, en treballs estudiantils.
- Explorar les possibilitats i desafiaments de la IA en l'educació superior: Discutir les aplicacions actuals i potencials de la IA en l'educació i les seues implicacions ètiques.
Contents
- Principis ètics en l'ús de la IA: Exploració de conceptes clau en l'ètica de la IA i la seua importància en el context universitari.
- Detecció de plagi utilitzant IA: És viable la detecció de plagi per IA en l'actualitat?
- Desafiaments i oportunitats de la IA en l'educació superior: Anàlisi de casos d'ús de la IA en l'educació, els seus beneficis i desafiaments ètics.
Competencies to be developed
- Competència ètica en l'ús de la IA: Desenvolupar un enteniment profund de l'ètica relacionada amb la IA en un context acadèmic.
- Competència en la detecció i prevenció del plagi: Habilitat per a identificar i manejar situacions de plagi, especialment en relació amb la IA.
- Comprensió crítica de la IA en l'educació: Desenvolupar una perspectiva crítica sobre els usos actuals i futurs de la IA en l'educació superior
Criteria and procedure for evaluation of the activity
- Participació i contribució activa: Valorar la participació activa en les discussions i activitats pràctiques durant les sessions.
- Activitat/projecte asíncron final: Fer una tasca final que demostre l'aplicació dels continguts treballats durant el curs.
- Assistència, com a mínim, al 85% dels hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encarregades per el/la tutor/a o professor/a