Universitt d'Estiu de GandiaUniversitat de València Logo del portal

Microorganismes, superbacteris i ciència ciutadana: de Micromón a Divulsuperbac

alt=
Year/Edition 2026  / 43
Start date and time 27/05/2026 16:00
Closing date and time 04/06/2026 19:00
Duration 15h
Price Públic en general 15.00 euros / Professorat CEFIRE 0.00 euros.
Place

Centre Internacional de Gandia de la Universitat de València (C/Tossal, 8)

Activity type Orientation and professional update seminars
Modality Face-to-face registration
Coordinate/Present

Sergi Maicas Prieto. Departament de Microbiologia i Ecologia. Universitat de València.

 

Enrollment

​​​​​Públic en general: https://cursos.fundacio.es/view/362

Schedule

CURS RECONEGUT PEL CEFIRE GANDIA

DIA 1 - 27 de maig

16h-18h. “La iniciativa Micromón/Tiny Earth: aprenentatge servei i ciència ciutadana”. Sergi Maicas Prieto. Departament de Microbiologia i Ecologia. Universitat de València.

18h-19h. “Taller pràctic: mostreig de sols”. Isabel Salas Lastres. Departament de Microbiologia i Ecologia. Universitat de València.


DIA 2 - 28 de maig

16h-18h. “Resistència als antimicrobians: el repte de les superbacteris”. Isabel Salas Lastres. Departament de Microbiologia i Ecologia. Universitat de València.

18h-19h. “Taller pràctic: del sòl al laboratori, aïllament de microorganismes potencialment productors d’antibiòtics”. Isabel Salas Lastres. Departament de Microbiologia i Ecologia. Universitat de València.


DIA 3 - 2 de juny

16h-18h. “Experiències en centres de secundària: disseny de projectes ApS. Implementar projectes Micromón/Divulsuperbac”. Belén Fouz Rodríguez. Departament de Microbiologia i Ecologia. Universitat de València.

18h-19h. Taller pràctic: observació i selecció de la microbiota. Pablo Ibáñez Payá. Institut Univestirari de Biotecnologia i Biomedicina (Biotecmed).


DIA 4 - 3 de juny

16h-18h. “Com comunicar la ciència i la resistència antimicrobiana a diferents públics”.  Sergi Maicas Prieto. Departament de Microbiologia i Ecologia. Universitat de València.

18h-19h. “Taller pràctic: assajos d'antibiosi front a bacteris testimoni”. Pablo Ibáñez Payá. Institut Univestirari de Biotecnologia i Biomedicina (Biotecmed).


DIA 5 - 4 de juny

16h-18h. “Materials educatius i recursos: manuals, exposicions, escape rooms, jocs i activitats interactives”. Belén Fouz Rodríguez. Departament de Microbiologia i Ecologia. Universitat de València.

18h-19h. “Resultats experimentals. Cloenda“. Pablo Ibáñez Payá. Institut Univestirari de Biotecnologia i Biomedicina (Biotecmed).