Logo de la Universitat de València Logo UVcomunicació Logo del portal

'Cálamos y viñetas. Cómic Árabe en movimiento'

Cartell de l'exposició

Període de l'esdeveniment: De 15 de de gener de 2020 a 26 de de gener de 2020. Dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i diumenge de 11:00 a 19:00.

Lloc de realització: Col·legi Major Rector Peset

Descripció:

La Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset acull aquesta exposició organitzada per la Casa Àrab i l’IEMed, que recull el panorama de la novel·la gràfica i el còmic en el món àrab mitjançant còmics de diferents països àrabs i de temàtica variada.

Tal vegada un fenomen minoritari com el còmic en el món àrab és un fidel reflex d’una societat jove en ebullició. Un mitjà d’expressió que connecta amb un públic que interactua amb les seues obres de temàtiques tan variades com els superherois, els contes tradicionals o les històries de caràcter social o personal.

Segons Pedro Rojo, comissari de la mostra, “frescor, imaginació, talent, innovació, atreviment... són alguns dels denominadors comuns d’un món, el del còmic àrab, que no solament sorprèn en l’exterior sinó també als seus països”, això és el que podem trobar en les tres seccions en què es divideix la mostra: Revistes. Les precursores del nou còmic àrab, Llibres. El rara avis del còmic àrab. Internet. Espai natural per a la creativitat del còmic àrab.

Encara que trobem a Beirut i al Cairo els epicentres de còmic àrab, podem parlar d’un moviment que abraça tot el món àrab des del Magrib fins al Golf. Cal destacar la capacitat de transformació i d’avantguarda del còmic, que es veu reflectida en l’àmplia presència de dones entre els autors. Així, en aquesta mostra trobarem obres d’artistes com la libanesa Lena Merhej, la tunisiana Noha Habaieb, l’egípcia Hannan al Karargy o la siriana Sawsan Nourallah.

Organitza:

Col·legi Major Rector Peset; Vicerectorat de Cultura i Esports; Càtedra d’Estudis del Còmic Fundació SM-Universitat de València.

Contacta: Culturacmrpeset@uv.es

Més informació: