càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

La Càtedra de Joventut lliura els premis als millors TFG i tesi doctoral

  • 13 de març de 2023
Premiats i premiades

El passat 9 de març es va fer entrega dels guardons als premiats i premiades de la I Edició Premis Càtedra de Joventut, que tenen com a objectiu fomentar, entre l’estudiantat universitari, l’estudi d’aspectes relacionats amb la joventut.

En l’acte, es van presentar els treballs guanyadors de la Primera Edició dels Premis Càtedra de Joventut al millor treball de fi de grau i a la millor tesi doctoral i es va fer entrega dels premis i dels diplomes corresponents.

El premi al millor Treball de Final de Grau (TFG) va ser per a Andrea Roche Collados, amb el títol “Els processos participatius com a motor per al desenvolupament rural: la perspectiva de les persones joves de Gúdar-Javalambre (Terol)”.

Aquest estudi, tutoritzat per la professora Maria Jesús Perales (Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació), realitza una investigació participativa centrada en detectar les necessitats i preferències de les persones joves de la comarca Gúdar-Javalambre. La finalitat d'aquest TFG és conéixer les seues necessitats i preferències, per a potenciar el retorn i manteniment de la població jove en el món rural fent-los partícips i conscients del procés de millora dels seus municipis.

El premi per a la millor Tesi Doctoral va ser per a Nerea Gómez Fernández, amb el seu treball titulat “Ús de mètodes estadístics per a l'anàlisi de dades educatives: el paper de les TIC en el context educatiu”, dirigit per Mauro Mediavilla (Economia Aplicada) i José Miguel Carot.

Aquesta tesi doctoral estudia el paper que juguen les TIC com un factor determinant del rendiment acadèmic dels estudiants d'educació secundària, així com els factors que propicien l'ús de les TIC a l'aula per part dels docents. Els resultats confirmen que determinats tipus d'ús de les TIC afecten el rendiment acadèmic dels joves i que existeixen factors que són claus per a explicar la decisió d'implementar les TIC a les aules per part dels docents.