Logo de la Universitat de València Logo Secció Sindical - Confederació General de Treball del País València Logo del portal

Mesa Negociadora 18-06-2026

  • 19 de juny de 2026
Image de la noticia

Resum i acords MN 18/06/26

1. Aprovació de l'acta anterior. S'aprova per unanimitat.

2. Aprovació del Reglament de bosses. S'aprova amb el vot favorable de CGT, CCOO, SATTUi,  i STEPV; UGT s'absté. Text definitiu

CGT considerem que el document aprovat millora l'anterior, vigent des de desembre de 2025.

El canvi d'estil en la redacció i la incorporació de diverses propostes sindicals deixa, a més, menys espai a interpretacions en el procediment de gestió, que s'ha anat complicant aquests últims anys, principalment, per la quantitat d'ofertes de treball gestionades en forma d'altes i cessaments. És important ressenyar que, a data de juny quasi hem superat el nombre de moviments de plantilla que es van produir l'any passat, aproximadament 2300.

CGT destaquem aquestes millores, com a conseqüència de peticions sindicals:

  • Es regula l'entrada en vigor de les noves bosses després dels processos selectius, i el cessament de les quals s'extingeixen
  • S'amplia la consideració d'ofertes de llarga duració com les vacants sense reserva a les ofertes de treball per a cobrir alliberaments sindicals i contractes-programa
  • S'introdueix que siguen dos els membres sortejats per als tribunals d'ampliació de bosses (equilibra més al propi tribunal)
  • Es defineixen afinitats entre bosses en cas que s'alguna s'esgote.
  • Es deixa oberta la possibilitat de continuar disponible per a vacants sense reserva, alliberaments i programes després d'una renúncia/oblit de contestar a una substitució
  • Es regulen més mesures de control per part de la comissió de seguiment.
  • Es crea una nova situació en bossa: suspesa. Mireu el quadre (de la pròpia Universitat) en arxiu adjunt que aclareix les circumstàncies de cada situació quant a quines ofertes rebries i les possibles penalitzacions per renúncia, no contestació o rebuig a ofertes rebudes.

Per a CGT era imprescindible i necessari dotar a la Comissió de Seguiment de les funcions necessàries per a convertir-la, en el que ha de ser, l'òrgan encarregat de la supervisió sobre la gestió de les borses de treball, però també el de solucionar les incidències que es puguen donar.

El reglament modificat continua tenint com a obstacle el no poder disposar encara d'una eina informàtica específica per a poder millorar l'actual gestió. Ha costat molt aconseguir un compromís efectiu per a la implantació d'una aplicació que solucione les actuals deficiències, i, al mateix temps, dotar de major transparència (d'informació, d'actualització i de publicació periòdica) alhora que es puguen reduir les possibles “penalitzacions”.

Totes les propostes que hem presentat alguns sindicats durant aquests mesos de negociació per a millorar aquestes qüestions han xocat amb la negativa institucional de no poder portar-les a efecte sense “col·lapsar” la gestió. Esperem que l'aplicació informàtica siga una realitat al més prompte possible. La UV està estudiant amb la UPV la licitació conjunta per a la contractació d'aquesta eina informàtica.

3. Aprovació del barem del personal. S'aprova per unanimitat de tots els sindicats.
Aquesta qüestió va ser detectada per CGT: ara el Títol de Grau Superior d'FP comptarà com a titulació superior en els concursos de mèrits de C1 i C2 (Coord. Serveis, Conserge, Cap d’Unitat i Cap d’Operacions)

4. Aprovació de la Modificació de la RLTS'aprova per unanimitat de tots els sindicats.

Gerència presenta una proposta per a ajustar el personal que donarà suport al nou Equip de Direcció; tant al Gabinet del Rector com a tots els vicerectorats (més que abans) i a les 5 vicegerències (2 noves)

Passa d'un model amb personal assessor eventual i personal extern en prefectures, a un altre amb personal propi de la RLT: Cap de Gabinet del Rector, Cap de Protocol, una Tec Mitjana i secretaries d’alt càrrec, reforçades pel Gerent i les 5 vicegerències.

CGT demana informació del personal directiu perquè així ho marca la Llei de Funció Pública Valenciana (funcions, retribucions, requisits d'accés, pla d'incentius,...) encara que aquest personal no forma part de la RLT ni és negociable la seua creació i regulació.

Gerència informa que canviaran el reglament propi de llocs de Directius, excloent al Cap de Gabinet de l’Equip de Direcció.

Al mateix temps s'amortitzen 2 places de Tec. Sup. Comunicació, subescala d'aplicacions, que havien sigut creades al desembre del 2025, però que encara seguien sense cobrir.

Gerència explica que ara considera que són places de l'escala informàtica, i en cas de ser necessàries, formaran part del Servei d'Informàtica o del de Sistemes i Aplicacions, i no contempla que cap servei tinga escales pròpies d'informàtica independentment a les aplicacions que tinguen.

CGT critica la política erràtica i la falta de planificació per part de la UV a l'hora de fer la RLT. I de credibilitat perquè denota que les necessitats institucionals canvien al so de qui les exigisca. CGT ja va estar en desacord amb la creació d'aqueixes sub-escales d'aplicacions de Comunicació en el 2024. Què passarà amb aqueixes mateixes sub-escales dels grups A2 i C1, també desapareixen?

5. Aprovació de la OPE de 2026. S'aprova per unanimitat de tots els sindicats.

6. Calendari dels temes objectes de negociació.

Gerència proposa la creació de tres grups de treball donades les demandes sindicals de temes a negociar:

  1. Jornada i temps de treball.
  2. Llocs de treball.
  3. Selecció, provisió i formació.

I presenta el següent calendari de negociació

2n semestre de 2026:

  • Recuperació del 100% del complement compensatori del complement específic.
  • Jornada de 35 hores.
  • Funcionarització voluntària del PTGAS laboral.
  • Actualització del catàleg de funcions.
  • Processos selectius més àgils i funcionals.
  • Informe sobre envelliment de la plantilla de PTGAS.
  • Informe sobre càrregues administratives.
  • Formació de PTGAS.

A partir de 2027:

  • Dret a cobrar augments consolidats.
  • Reclassificació de plantilla.

Temes que considera que no es poden negociar

  • Pla d'ajudes del Pla d'acció social. (Inaplicable de moment)
  • Complement de productivitat. (Molt difícil de regular)
  • Estudi de jubilació parcial dels funcionaris. (Inaplicable de moment)

7. Torn obert de paraules

La Gerència informa que anticipa la Paga del complement autonòmic del PDI, que per primera vegada inclourà al professorat laboral. Es farà efectiva en la nòmina de juliol, pagant des de gener a juliol.

 

Per a qualsevol consulta, cgt@uv.es