Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Psicologia aplicada a la Prevenció i Intervenció en infància i adolescència en situació de risc o vulnerabilitat

Dades generals
Objectius
1.- Oferir una formació de qualitat ajustada als xiquets, xiquetes i adolescents en risc i les seues famílies com a eix central d'estudi.
2.- Afavorir espais per a l'intercanvi, la discussió, el anàlisis i la reflexió crític- constructiva.
2.- Aprofundir en les circumstàncies de risc per a establir mecanismes de prevenció - inclusió, intervenció i avaluació, envers aquests xiquets, xiquetes i adolescents i les seues famílies.
3.- Progressar en la lectura dels processos educatius i en la interpretació del món psicosocial, en nom de l'adquisició de coneixements transversals que permeta a l'alumnat articular nous desenvolupaments d'èxit per a la intervenció amb famílies i xiquets, xiquetes i adolescents en risc.
4.- Aplicar en la pràctica els coneixements adquirits durant les sessions teòriques, amb l'objectiu d'expandir curricularment les competències individuals que permeten afrontar l'acompliment professional amb majors i millors garanties d'èxit.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:On-line
Preu matrícula 890 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció01/09/2025
Data d'inici curs setembre 2025
Data de finalització curs març 2026
Edició2 ª
Codi títol25521360
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari on-line, Este màster està dissenyat per a impartir-se exclusivament a alumnat asiàtic.
Lloc d'imparticióAula Virtual UV-ADEIT
Eixida professional
- Atenció familiar i infantojuvenil: Serveis de Suport i Orientació Escolar, Recursos de protecció de menors.... - Programes de prevenció de manifestacions agressives, problemàtiques de família i infància. - Promoció de l'ocupació, recursos especialitzats d'acompanyament professional i Tallers de Formació.
Direcció
OrganitzadorFacultat de Psicologia i Logopèdia
Col·laboradorChina Deruimu Applied Psychology research Institute
DireccióPedro José López Ferri
Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer
Paula Samper García
Departament de Psicologia Bàsica. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
María José Ridaura Costa
Directora Territorial de la Fundación Amigó en Valencia
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció01/09/2025
URL Aula virtual https://aulavirtual.uv.es

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
CONTEXTUALITZACIÓ TEÒRICA PSICO- SOCIAL DE LA INFÀNCIA I L'ADOLESCÈNCIA
 1.- Globalització i adolescència. Nous canvis en l'estructura social.
- El trànsit de la modernitat a la postmodernitat.
- La postmodernidad en la societat actual.
- El declivi de l'estat de benestar.
- Les teories postmodernas del canvi social
- La percepció de l'adolescent en risc des de diferents òptiques científiques.
- Aproximació al perímetre dels adolescents: la globalització a escala micro social.

2.- La socialització de l'adolescent i agents socialitzadors.
- Evolució històrica.
- Concepte de socialització.
- Principals característiques de la socialització.
- Models i funcions de la socialització.
- Principals teories sobre la socialització.
- Agents socialitzadors.
- La socialització i el cicle vital.

3.- Elaboració, execució i avaluació de projectes socials.
- El projecte.
- Elaboració i estructura.
- Execució.
- Avaluació.
 
LA PREVENCIÓ EN EL CONTEXT DEL COL·LECTIU DE XIQUETS, XIQUETES, ADOLESCENTS I JOVES
 1.- Àmbits de prevenció ( resiliència, regulació emocional, HHSS i empatia). Factors de risc i protecció individuals.
- La conducta prosocial. Concepte.
- Variables implicades en la conducta prosocial.

2.- Factors de risc i protecció en l'àmbit de la família.
- Família, necessitats i funcions.
- La importància de la prevenció des dels sistemes familiars.
- Famílies en situació de risc social.
- Factors de risc i protecció en la família.
- La inclinació com a factor protector.
- Les pautes de criança.

3.- Xarxes socials: pantalles i adolescents.
 
INTERVENCIONS ESPECÍFIQUES AMB FAMÍLIES I XIQUETS, XIQUETES, ADOLESCENTS I JOVES
 1.- Intervenció familiar sistèmica. Experiències i intervencions efectives.
- El model sistèmic.
- La intervenció familiar des de la perspectiva sistèmica.
- Premisses d'actuació.
- La família i la seua complexitat.
- La cura de les i els professionals.

2.- Intervenció educativa. Comunicació, couselling, Intervenció i estratègies grupals. Pedagogia Amigoniana.
- Introducció.
- Comunicació.
- Assessorament/Couselling.
- Orientació. El model de #G. Egan.
- Introducció Pedagogia Amigoniana.
- La nostra Identitat.
- Les persones implicades.
- La nostra intervenció de l'i des del sentiment.
- Els mitjans.
- Les activitats.

3.- Intervenció sobre violència juvenil. Programes efectius.
- L'entrevista motivacional.
- Programes de competència Psicosocial.
- Programa informatiu- motivacional.
- Programa de conductes violentes.

4.- Assetjament escolar i ciberviolencia escolar.
- Característiques.
- Tipus d'assetjament.
- Factors de risc.
- El ciberassetjament.

5.- Prevenció en consum de drogues.
- Situació de partida.
- Fonament de prevenció.
- Tipus de programes preventius.
- Últimes consideracions a tindre en compte en un programa preventiu eficaç.
- Recursos documentals complementaris.

6.- Autolesions i conducta suïcida en adolescents: claus per a la seua comprensió i prevenció.
- Introducció.
- Conducta suïcida, un fenomen complex.
- Estrenyent el cércol.
- Valoració del risc i presa de decisions.
- Els professionals com a eina de prevenció.
- Menors i famílies.
- Recursos d'ajuda.

7.- Perspectiva de gènere en els i les adolescents. Violència en les relacions.
- La construcció del gènere
- Coeducació.
- Els mites.
- Violència de gènere en l'adolescència.
- Professionals com a agents de canvi.

8.- Agressors sexuals. Descripció, avaluació i tractament.
- Descripció.
- Avaluació.
- Tractament.

9.- Escales d'avaluació del risc amb format programari: DAP 360é
- Introducció: revisió dels instruments d'avaluació.
- Descripció i funcionalitats del DAP 360é.
 
VIOLÈNCIA FILIE PARENTAL
 1. Trastorns relacionats amb les conductes delictives. Descripció, avaluació i tractament.
2. El funcionament de la conducta humana. Introducció al model cognitiu conductual.
3. Descripció de la VFP. Conceptualització del problema, prevalença i perfils.
4. Etiologia i Avaluació de la VFP. Anàlisi funcional de les conductes de maltractament.
5. Tractament de la VFP. Programa d'Intervenció. Treball individual amb fills/as i amb pares/mares.
6. Tractament de la VFP. Programa d'intervenció. Treball en grup amb Fills/as; Escola de Famílies i sessions conjuntes entre pares/mares i fills/as.
7. Correlació de la VFP amb altres problemes específics. (drogues, Tics, Bullying, etc).
 
TREBALLE FI DE MÀSTER
 L'indicat pel professorat en cada cas.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Cristina Arias Salvador Pedagoga. Residencia Socioeducativa "Colonia San Vicente Ferrer" (Godella-Valencia)
José Miguel Bello Tena Director del Centro de reeducación Colonia San Vicente Ferrer (Godella)
Sofía Mirna Buelga Vásquez Profesor/a Titular de Universidad + info
Encarna Canet Benavent Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Antonio Cano Martín Psicólogo. Equipo de medidas judiciales en medio abierto. Generalitat de Catalunya
María Teresa Cortés Tomás Profesor/a Titular de Universidad + info
Milagros Fuentes Albero Médico psiquiatra, especialista en infancia y adolescencia.
María José Galduf Castellano Psicóloga. Mancomunitat Camp del Túria
Alejandro García Grijuela Licenciado Psicología y Criminología. Equipo Técnico "Colonia San Vicente Ferrer".
Sylvia Georgieva Georgieva Investigador/a en Formación VAL I+D. Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación. Universitat de València + info
Anna Llorca Mestre Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Pedro José López Ferri Profesor Asociado de la Universidad de Valencia. Departamento de Sociología y Antropología Social. Subdirector de la Residencia Socioeducativa Colonia San Vicente Ferrer + info
Elisabeth Malonda Vidal Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Zulay Maroto Méndez Psicología del GCE Cabanyal, de Fundación Amigó
Alberto Martínez Reyes Graduado en Trabajo Social
José Javier Navarro Pérez Profesor/a Titular de Universidad + info
Jessica Ortega Barón Ayudante/a Doctor/a + info
María José Ridaura Costa Directora Territorial de la Fundación Amigó en Valencia
Melisa Ruiz López Master Universitario en Género y Políticas de Igualdad.
Paula Samper García Profesor/a Titular de Universidad + info
Carles Sedó Luzuriaga Trabajador Social y Educador Social del Ayuntamiento de Santa Coloma de Gramanet, Barcelona. Fundador de Edpac.org
John Felipe Tobón Hoyos
Rosa María Trenado Santarén Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Metodologia
Metodologia
L'organització del Màster s'estructura en 4 assignatures corresponents al Marc General, a més d'una assignatura dedicada al TrabLa organització del Màster s'estructura en 4 assignatures corresponents al Marc General, a més d'una assignatura dedicada al Treball Final de Màster. La metodologia en línia permet adquirir i intercanviar coneixements entre tots els i les participants, independentment del moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constitueix com un entorn de trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic. Cada assignatura es divideix al seu torn en diferents àrees temàtiques, les quals són impartides per diferents docents que facilitaran els materials perquè s'accedisca a ells a través de l'Aula Virtual. El material didàctic s'anirà activant en les dates que s'indiquen en el recurs PROGRAMACIÓ. A més, en aquest recurs es pot consultar el període de disponibilitat de cada docent per a atendre dubtes i respondre qüestions relacionades amb la seua temàtica. Cada àrea temàtica, pertanyent a cada assignatura, habilitarà tasques que s'hauran de realitzar durant el període habilitat que s'indicarà amb anterioritat. Encara que aquesta metodologia permet que siga el propi alumne i alumna qui gestione el seu temps i planifique el seu ritme d'estudi, tot l'equip de suport al mateix ajudarà al fet que s'aprofite amb èxit el curs, atenent qualsevol consulta sobre metodologia i guiant el seu treball diari.all Final de Màster. La metodologia en línia permet adquirir i intercanviar coneixements entre tots els i les participants, independentment del moment i del lloc on es troben. L'Aula Virtual es constitueix com un entorn de trobada, intercanvi i aprenentatge dinàmic. Cada assignatura es divideix al seu torn en diferents àrees temàtiques, les quals són impartides per diferents docents que facilitaran els materials perquè s'accedisca a ells a través de l'Aula Virtual. El material didàctic s'anirà activant en les dates que s'indiquen en el recurs PROGRAMACIÓ. A més, en aquest recurs es pot consultar el període de disponibilitat de cada docent per a atendre dubtes i respondre qüestions relacionades amb la seua temàtica. Cada àrea temàtica, pertanyent a cada assignatura, habilitarà tasques que s'hauran de realitzar durant el període habilitat que s'indicarà amb anterioritat. Encara que aquesta metodologia permet que siga el propi alumne i alumna qui gestione el seu temps i planifique el seu ritme d'estudi, tot l'equip de suport al mateix ajudarà al fet que s'aprofite amb èxit el curs, atenent qualsevol consulta sobre metodologia i guiant el seu treball diari.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Títols oficials universitaris de Psicologia, Criminologia, Treball Social, Educació Social, Sociologia, Pedagogia o Antropologia que atorgue accés a ensenyaments oficials de postgrau.
Criteris admissió
Complir amb els requisits d'accés.
Resultats d'aprenentatge
- En el primer mòdul, l'alumnat ha de COMPRENDRE, PRECISAR i RELACIONAR l'etapa evolutiva de l'adolescència i la seua relació amb el fenomen de la globalització. A més, en aquest primer mòdul, ha de saber DISTINGIR, ELABORAR i DESENVOLUPAR les fases del procés d'elaboració, execució i posterior avaluació dels projectes socials.
- En el segon mòdul, l'alumnat ha d'ANALITZAR i DISCRIMINAR entre els factors de risc i de protecció individuals i familiars que fan que el/la adolescent es trobe en un entorn de major o menor vulnerabilitat.
- En el tercer mòdul, l'alumnat ha d'IDENTIFICAR, ANALITZAR i AVALUAR les principals problemàtiques que es detecten en l'entorn social i familiar de l'adolescent, així com DISCRIMINAR, ANALITZAR i CONTRASTAR entre diferents tipus d'intervenció terapèutica.
- Finalment, en el quart mòdul, l'alumnat ha de COMPRENDRE, DESCRIURE, ANALITZAR i AVALUAR el fenomen de la violència filioparental així com la proposta d'intervenció terapèutica plantejada en el mòdul.
Contacte