Delgado, P.; Salmerón, L.; Altamura, L.; Vergara-Martínez, M. (2021). Esfuerzo cognitivo y comprensión lectora durante la lectura de textos en papel y en pantalla: Un estudio de EEG y movimientos oculares. (Communication). Jornadas Virtuales Sociedad Española de Psicología Experimental 2021 . SPAIN
Pablo Delgado; Ladislao Salmerón; Lidia Altamura; Marta Vergara-Martínez (2021). Do students pay attention to texts on screens as in print? An EEG study. (Poster). 19th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction . BELGIUM
Tapia J.L.; Rocabado, F; Salom, R.; Rosa, E.; Vergara-Martínez, M.; Perea, M. (2020). Contextual diversity and its facilitative role in language acquisition. (Poster). Experimental Psychology Society . UNITED KINGDOM
Tapia, J.L.; Rosa, E.; Rocabado, F.; Vergara-Martínez, M.; Perea, M. (2020). La Naturaleza del efecto de diversidad contextual: evidencia de una tarea incidental de aprendizaje de vocabulario. (Poster). VI Jornada de Investigación de la Facultad de Psicología . SPAIN
Pablo Delgado; Laura Gil; Cristina Vargas; Marta Vergara; Ladislao Salmerón (2020). Leer en tabletas digitales dificulta la comprensión de textos bajo presión temporal en estudiantes de primaria. (Communication). V Congreso Internacional de la Asociación Española de Comprensión Lectora. Lectura y Dificultades Lectoras . Alicante . SPAIN
Gil, L.; Delgado, P.; Vargas, C.; Vergara, M.; Salmerón, L. (2020). Tablets can disrupt reading comprehension of primary school students. (Communication). Digital Practices. Reading, Writing and Evaluation on the Web . SWITZERLAND
Fernández-López, M.; Perea, M.; Vergara-Martínez, M. (2020). Does color modulate masked identity priming? Evidence from lexical decision. (Communication). 4th International Conference on Neurobiology of Speech and Language . RUSSIAN FEDERATION
Vergara-Martínez, M.; Fernández-López, M.; Comesaña, M.; Perea, M. (2020). Can we identify a word by its upper half? ERP correlates of letter degradation during word recognition. (Communication). 4th International Conference on Neurobiology of Speech and Language . RUSSIAN FEDERATION
Vergara-Martínez, M.; Gómez, P.; Perea, M. (2019). To go or not to go? Or just go? An ERP-based analysis of two-choice vs. go/no-go response procedures in lexical decision. (Poster). The 11th Annual Meeting of the Society for the Neurobiology of Language . Helsinki . FINLAND
Rocabado, F.; Tapia, J.L.; Vergara-Martínez, M.; Perea, M; Rosa, E. (2019). ¿Cómo mejorar el aprendizaje de vocabulario variando el contexto?. (Paper). VII Jornadas ERI LECTURA: Investigación y Buenas Prácticas en Educación . Valencia . SPAIN
Rosa, E.; Tapia, J.L, Rocabado, F., Vergara-Martínez, M.; Perea, M. (2019). The nature of the contextual diversity effect: Evidence from an incidental vocabulary learning task. (Poster). 11th Annual Meeting of the Society for Neurobiology of Language . Helsinki . FINLAND
Gutiérrez-Sigut, E.; Vergara-Martínez, M.; Perea, M. (2019). The role of outline-shape during orthographic processing in deaf readers: Evidence from ERPs. (Poster). 11th Annual Meeting of the Society for Neurobiology of Language . Helsinki . FINLAND
Vergara-Martínez, M.; Fajardo, I.; Ferrer, A.; García Blanco, A. (2019). El lenguaje figurativo y la lectura, ¿qué sabemos sobre lectores con Trastorno del Espectro del Autismo (TEA)?. (Paper). VII Jornadas ERI LECTURA: Investigación y Buenas Prácticas en Educación . València . SPAIN
Gómez Climent, A.; Hernández González, S.; Vergara-Martínez, M.; Perea Lara, M.; Solbes Materradona, J. (2019). Modelización de conceptos físico-químicos a través de corporeización: un estudio interdisciplinar. (Poster). VII JORNADAS ERI LECTURA: INVESTIGACIÓN Y BUENAS PRÁCTICAS EN EDUCACIÓN . València . SPAIN
Fernández-López, M.; Perea, M.; Marcet, A.; Vergara-Martínez, M. (2019). Words! Rotated words! How terrible they were!. (Communication). Psycholinguistics in Flanders - PIF 2019 . Amberes . BELGIUM
Massol, S.; Vergara-Martínez, M.; Marcet, A.; Gomez, P.; Perea, M. (2018). Exploring The Time Course Of The Dissociation Between The Repetition Effects Of Words And Pseudowords In Lexical Decision. (Poster). 2018 International Meeting of the Psychonomic Society . Amsterdam . NETHERLANDS
Perea, M.; Fernández-López, M.; Marcet, A.; Vergara-Martínez, M. (2018). Reading words when the letters are individually rotated: An ERP masked priming experiment. (Poster). 2nd workshop 'Neurobiology of Speech and Language' . Saint Petersburg . RUSSIAN FEDERATION
Vergara-Martínez, M., Fernández-López, M., Marcet, A.; Perea, M. (2018). Masked identity priming survives the rotation of individual letters within words: An ERP investigation. (Poster). 10th Annual Meeting of the Society for Neurobiology of Language . Québec City . CANADA
Vergara-Martínez, M.; Duart, X.; Gomez, P.; Perea, M. (2018). Electrophysiological Correlates of the Drift Diffusion Model in Visual Word Processing. (Poster). 2nd workshop 'Neurobiology of Speech and Language' . Saint Petersburg . RUSSIAN FEDERATION
Rosa, E.; Tapia, J.L.; Vergara-Martínez, M.; Perea, M. (2018). La "diversitat contextual" de les paraules com a facilitadora de la lectura. (Communication). Jornades de Lectura Fàcil de la Generalitat Valenciana . Valencia . SPAIN