Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Diploma d'Especialització Educació Artística i Gestió de Museus

Dades generals
Objectius
Els museus són referents culturals i socials, entitats representatives de primer ordre. La preparació per a la gestió cultural dels museus ha estat, durant els darrers anys, una preocupació destacable de les universitats. El gir educatiu ha propiciat nous interessos i pràctiques on cal cobrir les necessitats educatives dels museus formant mediadors. Aquest diploma despecialització en educació artística i gestió de museus té com a objectiu preparar adequadament els professionals que conduiran els gabinets didàctics dels museus i actualitzar els coneixements de les persones que ja treballen en aquesta àrea. Per mitjà del curs, es capacitarà el personal dels departaments educatius per desenvolupar estratègies adaptades i es tractarà de generar noves actituds i valors educatius encaminats a formar professionals versàtils al camp de la cultura.
A més, s´oferirà informació i formació actualitzada de les diferents dimensions que requerirà el perfil d´educadors especialitzats en la intervenció educativa sobre el patrimoni de museus, on s´escenificarà aquelles oportunitats d´intervenció que tindrà el futur educador per aproximar-se a la realitat històrica i social dels referents generals actuals.
Beneficis d'estudiar l'especialització en Educació Artística i Gestió de Museus:
- Apropar-se al món laboral que generen els museus i la resta dofertes educatives
- Autogestionar i desenvolupar el teu propi criteri educatiu artístic i museístic.
- Pràctiques per fomentar el potencial individual i col·lectiu sobre la base dels coneixements adquirits durant el curs.
- Conèixer els professionals que actualment gestionen els museus.
- Conèixer tots els processos, dinàmiques i enfocaments tant de professionals com propis per poder accedir a qualsevol àrea deducació artística i gestió de museus.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursDiploma d'Especialització
Modalitat:Presencial
Preu matrícula 990 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció24/10/2025
Data d'inici curs novembre 2025
Data de finalització curs juny 2026
Edició23 ª
Codi títol25412070
Crèdits:30.00 Crèdits ECTS
Horari Divendres de 17.00 a 21.00 i dissabtes de 9.00 a 13.00 hores
Lloc d'imparticióFundación Universidad-Empresa
Eixida professional
El diploma d'especialització en educació artística i gestió de museus és un curs que ofereix coneixements amplis per formar professionals en matèria d'art i educació, capaços d'analitzar, dissenyar, produir i gestionar projectes didàctics a museus amb finalitats educatives. Amb aquest Diploma despecialització es pretén atendre la demanda social deducadors, mediadors i comunicadors per a les institucions, empreses i plataformes culturals. Detallem quines són les principals sortides professionals a l'àrea d'educació artística i gestió de museus per la seva titulació: - Gabinets educatius de museus. - Educació en patrimonis i entorns patrimonialitzats. - Assessoria i gestió educativa a galeries d'art públiques i privades. - Organització i gestió educativa dactivitats i tallers institucionals (ajuntaments, diputació, consorcis, comarcals, ministeri, conselleries&). - Organització i gestió educativa dactivitats i tallers per a centres educatius públics i privats. - Organització i gestió educativa dactivitats per a empreses doci i acadèmies dart. - Organització d'activitats per a operadors turístics i empreses de turisme. - Projectes deducació artística per a centres datenció, centres de dia, hospitals, residències i espais doci. - Creació dempreses especialitzades i educació artística. - Museus. - Centres culturals. - Centres Educatius.
Direcció
OrganitzadorInstitut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives
DireccióRicard Vicent Huerta Ramón
Departament de Didàctica de lEducació Física, Artística i Música. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció24/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Educar des del museu
 - Presentació del curs i característiques de cada apartat destacant la necessitat dels gabinets didàctics als museus
- Estat actual de la situació dels gabinets didàctics
- Defensar la presència de professionals específics a l'equip del museu
- El museu d'art com a eina de treball per a l'educació artística
- El paper social i cultural del professional de la mediació educativa a museus
- Conceptes i teories al voltant del museu com a institució
- Els museus d'art i la seva evolució com a entitats amb característiques pròpies definitòries
- La recepció de la cultura a través del museu
 
El fet artístic
 - Les teories estètiques i el coneixement del fet artístic
- La creativitat com a argument estimulant de l'art
- Els processos de lectura artística dels diferents públics
- La crítica d'art i els mecanismes que la regeixen
- Les funcions del curador d'exposicions i les responsabilitats del promotor artístic
- Dinàmiques de la creativitat a les manifestacions artístiques
- Els plantejaments estètics a les col·leccions de museus
- La mirada de l'historiador i la mirada del creador
 
Gestió i comunicació a les indústries culturals
 - La indústria cultural i el màrqueting de les institucions culturals.
Teories de la comunicació i seducció comunicativa.
- Les xarxes socials i el potencial de difusió.
Tecnologies digitals al servei de les estratègies dels museus.
- Accessibilitat i qualitat a les visites a museus.
- Publicitat de les activitats que sorganitzen.
Organització de les accions educatives.
Restauració del patrimoni. Una eina que també educa.
 
Nous models de museus i educació en línia
 - Processos dadequació entre accions educatives en museus presencials i online.
- Transmetre les realitats socials i culturals als públics del museu.
- Utilitzar els recursos digitals per atraure nous públics al museu.
- Les possibilitats de lacció educativa a les xarxes socials del museu.
- Organització d'estratègies educatives en línia a museus i entorns patrimonials.
Connexions internacionals entre museus i institucions.
- Publicitar i gestionar format en línia de les activitats educatives del museu.
- Museologia crítica i noves museologies per adequar la mediació educativa a les necessitats actuals.
 
Treball final
 -Educar la sensibilitat artística i la percepció visual en làmbit de leducació no formal.
Coneixement dels llenguatges artístics i aprofitament a l'educació en museus.
-Els continguts extracurriculars com a base de la mediació i l'educació als museus.
-Revisió comparativa entre metodologies tradicionals i propostes actuals.
-Ser conscient del paper del mediador als entorns culturals.
Posada en pràctica propostes didàctiques i activitats als museus i entorns patrimonials.
Establir criteris per a treballar en equip en un entorn cultural o patrimonial.
Aprendre a gestionar de manera col·laborativa un entorn cultural, un museu o un entorn patrimonial.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Vicente Alfonso Benlliure Profesor/a Titular de Universidad + info
María del Pilar Bosch Roig Profesora del Departemento de Conservación y Restauración de Bienes Culturales de la Universitat Politécnica de València
Joana María Chilet Martínez Especialista en Producciones audiovisuales
Manuel Cuadrado García PDI - CATEDRATIC/A D'UNIVERSITAT Comercialitzacio i Investigacio de Mercats, Facultat d'Economia + info
Liliane Cuesta Davignon Conservadora. Museo Nacional de Cerámica y de las Artes Suntuarias González Martí. Valencia
Salvador Espert Lozano Asociado/a Asistencial de Ciencias de la Salud + info
Xus Francés Gandía Artista y gestora cultural. Experta en comunicación y estrategia de marza
María del Henar Fuentetaja Sanz Cocinando Danza. Directora
Vicente Giménez Chornet Profesor/a Titular de Univesidad
María José Gómez Aguilella VIU Valencia International University
Ricard Vicent Huerta Ramón Catedrático/a de Universidad + info
Paula Jardón Giner Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Irene Llácer Sancho Cap de programes culturals i educació de l'IVAM
Nicolás Llorens Lebeau Director de Valenciaphoto
Adrián Mateo Rubio Artista Urbano
María José Mateu Salinas Técnica del Museu de Belles Arts de Xàtiva-Casa de l'Ensenyança
Vicente Monleón Oliva Doctor en Didáctica de las Artes. Maestro de Educación Infantil
Germán Navarro Espinach Catedrático de Universidad. Universidad de Zaragoza
Livia Pérez Castelló Jefa de gestión administrativa IVAM
Clara Isabel Pérez Herrero Directora. Museu Comarcal de l'Horta Sud Josep Ferrís March
Marc Ribera Giner Museu del Taulell d'Onda / Universitat Jaume I
Ramona Rodriguez Lopez Ayudante/a Doctor/a + info
Estrella Rodríguez Roncero Profesional en la mediación educativa con amplia experiencia en museos
Pilar Roig Picazo Profesora Emérita del Departamento de Conservación y Restauración de Bienes Culturales de la Universitat Politècnica de València
Joan Josep Soler Navarro Historiador y crítico de arte. Editor de Sinergias Arte Visual y Escénico, y comisario de exposiciones.
María Dolores Soto González Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Luis Sebastian Villacañas de Castro Profesor/a Titular de Universidad + info
Metodologia
Metodologia
La metodologia de treball serà activa i participativa. Es potenciarà la implicació de lalumnat no només en les tasques proposades pel professorat, sinó també en les activitats que poden sorgir de les diferents persones i equips de treball. - Exposicions teòriques per emmarcar i situar els continguts del programa. - Exercicis pràctics per tirar endavant lanàlisi crítica de situacions, projectes i experiències. - Utilització de diversos recursos (vídeos, materials escrits) a partir dels quals es faran comentaris, discussions i debats sobre els problemes que presenten. - Posar en pràctica estratègies que serviran per promoure i realitzar activitats als museus i espais patrimonials. - Entre les estratègies metodològiques fonamentals: Metodologies comunicatives i participatives Discussió, debat, pros i contra. Metodologies heurístiques: interrogació divergent, llançament dhipòtesis, construcció dinstruments i mecanismes dindagació, etc. Metodologies creatives: solució creativa de problemes, analogia inusual, etc. Les bases teòriques que cal conèixer estan aportades sobre la base de les classes impartides pel professorat adscrit a cada matèria. La classe va acompanyada de sessions tutorials on cada estudiant podrà exposar les seues impressions i necessitats. Més enllà de la recepció passiva dels continguts, els docents intentaran aportar un esquema participatiu que es resoldrà sobre la base de les dinàmiques de grup i la participació activa en debats i exposicions. L'horari de les classes en línia està previst per impartir-se en temps real amb enregistrament, de manera que l'alumnat que es connecta en aquest horari té l'opció de participar a la sessió. Totes les sessions seran enregistrades i pujades a la plataforma en streaming perquè l'alumnat les tingui disponibles en qualsevol moment.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Entre les persones més adequades per cursar el curs estarien les titulades amb graus o llicenciatures d'Història de l'Art, Belles Arts, Filosofia, Treball Social, Sociologia, Pedagogia, Mestres i Mestres, Professorat dels diferents nivells educatius (Infantil, Primària i Secundària), Professionals amb titulació universitària, de les Ens interessades en lart, els museus, el patrimoni i lensenyament amb titulació universitària.
Estudiants a qui els faltin menys del 20% dels crèdits per finalitzar els estudis de grau, condicionat a finalitzar-los el mateix curs acadèmic.
Criteris admissió
En cas que hi hagi més de 20 sol·licituds d'admissió es valorarà el CV dels qui es preinscriguin a partir de la seva idoneïtat per matricular-se al curs, atenent la seva formació, experiència i interès per la proposta.
Resultats d'aprenentatge
Conéixer la realitat actual dels museus i els seus gabinets educatius.
Escriure correctament un treball final amb què finalitzar la formació rebuda.
Identificar els problemes actuals tant als museus com als gabinets educatius de les institucions culturals.
Llegir articles i llibres sobre les temàtiques vinculades a l'educació als museus i la gestió d'institucions.
Comprendre allò que s'ha après, presenta la informació de forma personal, interpretant les dades i redactant informes.
Aplicar allò après utilitzant dades adequades per completar un problema o tasca.
Usar la informació rebuda durant les classes per poder recollir dades amb les quals calcular les possibilitats de tirar endavant propostes innovadoresestablir, incloure, produir, projectar, proporcionar, relacionant els diferents elements apresos.
Sintetitzar per crear iniciatives, integrant aspectes apresos i combinant idees, aplicant el coneixement i les habilitats anteriors per produir alguna cosa nova.
Contacte