Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Direcció i Gestió de Centres de Serveis Socials

Dades generals
Objectius
Objectius acadèmics.
1)Conéixer les funcions i l'estructura pròpia de les diferents àrees que componen la Direcció de #RH.
2)Conéixer els criteris generals per a la direcció de persones en Centres de Serveis i Entitats Socials.
3) Formar en els coneixements i competències que afavorisquen una gestió eficaç de la direcció i gestió de centres de serveis i entitats socials.
4)Conéixer la normativa sobre direcció de centres de serveis socials a nivell estatal, i la vigent a la Comunitat Valenciana.
5) Conéixer els principis i tècniques rellevants per a la gestió economicofinancera de les organitzacions.
6) Poder identificar i avaluar processos psicosocials del treball, de les organitzacions i dels recursos humans, i ser capaç d'iniciar intervencions per a corregir disfuncions.
7) Dotar dels coneixements teoricopràctics en matèria de mediació i resolució de conflictes.
8) Oferir els principis de la prevenció de riscos laborals relatius a les diferents àrees i especialitats per a ser capaç de promoure, amb caràcter general, la prevenció dels riscos laborals en les organitzacions i prendre decisions eficaces per a la intervenció quan aquests apareguen.
9) Formar en principis d'ètica i qualitat per a la prestació dels serveis, especialment en centres de serveis socials.

Objectius professionals.
(1) Oferir la titulació requerida per la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives (#DOGV num. 9559 del 22.03.2023) per a exercir el lloc de treball de direcció de centres de serveis socials i de programes d'atenció primària bàsica, d'atenció primària específica i d'atenció secundària.
(2) Promoure la inserció laboral de nous titulats universitaris que s'ajusten al perfil acadèmic requerit pel Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell, pel qual es regulen la tipologia i el funcionament dels centres, serveis i programes de serveis socials, i la seua ordenació dins de l'estructura funcional, territorial i competencial del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. (3) Promoure l'estabilitat laboral de les persones que ocupen llocs de direcció en centres de serveis socials, així com d'altres treballadors/as d'aqueixa mena de centres, que manquen de la titulació de postgrau establida pel Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell. (4) Adquirir formació per a la direcció i gestió de persones en organitzacions diferents als centres de serveis socials.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula 3.000 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció15/10/2025
Data d'inici curs gener 2026
Data de finalització curs juny 2026
Edició1 ª
Codi títol25531030
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Presencial, divendres de 16:00 a 21:00 i dissabtes de 9:00 a 14:00 hores. Streamin sincrones, dimecres de 16.00 a 21.00 hores. Hi haurà 4 jornades en dissabtes els mesos de febrer, abril, maig i juny del 2026 de 9.00 a 14.00 hores.
Lloc d'imparticióLocales COP-CV
Eixida professional
Direcció de centres de serveis socials, centres de serveis i programes d'atenció primària bàsica, atenció primària específica i atenció secundària, segons s'estableix en l'Annex VIII. Categories i qualificacions professionals, titulacions o requisits, del Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell, pel qual es regulen la tipologia i el funcionament dels centres, serveis i programes de serveis socials, i la seua ordenació dins de l'estructura funcional, territorial i competencial del Sistema Públic Valencià de Serveis Socials. Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. DOGV Num. 9559 del 22.03.2023. Àrees: centres atenció primària bàsica, atenció primària específica, atenció secundària 1. Atenció primària bàsica. 2. Dones en situació de desigualtat o de violència de gènere. 3. Persones menors d'edat. 4. Problemes greus de salut mental. 5. Discapacitat, intel·lectual i física. 6. Persones majors. 7. Altres grups vulnerables (sense llar, migrants, Exclusió social i Vulnerabilitat.). Direcció de Centres de Serveis Sociosanitaris (Direcció de Residències de Majors, de Centres de Dia, Centres de Menors, Centres ocupacionals, Centres i Serveis per a Persones amb Discapacitat,) Direcció de Centres de Serveis Socials d'atenció primària i especialitzada.
Direcció
OrganitzadorFacultat de Psicologia i Logopèdia
Col·laboradorCol.legi Oficial de Psicòlegs de la Comunitat Valenciana
DireccióSacramento Pinazo Hernandis
Departament de Psicologia Social. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció15/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Gestió de recursos humans
 1. La gestió de recursos humans en les organitzacions: introducció
2. Normativa laboral: drets i deures laborals bàsics en l'àmbit dels serveis socials
3. Relacions laborals en centres de serveis socials i sociosanitaris
4. Descripció de llocs de treball
5. Planificació de #RH: càrregues, horaris, torns ràtios, perfils professionals i necessitats de personal
6. El procés de selecció de personal i promoció professional
7. Acolliment de noves incorporacions i socialització laboral
8. El pla de formació. Formació contínua
9. Gestió d'equips en la inclusió i diversitat
10. Perspectives de gènere, plans d'igualtat d'oportunitats entre homes i dones
11. El clima laboral i la seua millora
12.1. Innovació i noves metodologies. eines digitals en la gestió de persones
12.2. Innovació i noves metodologies: coaching directiu
 
Habilitats directives
 1. Funcions i responsabilitats de la direcció d'un centre de serveis socials i de l'equip directiu
2. Estils de direcció i lideratge en equips de treball
3. Desenvolupament d'habilitats directives
4. Gestió d'equips i tècniques de treball en equip
5. Planificació i establiment d'objectius. Anàlisi DAFO i CAME
6. Motivació del personal i satisfacció laboral
7. Informació i comunicació interna i externa
8. Empatia, empowerment, resilencia i assertivitat
 
Mediació i resolució de conflictes
 1. El conflicte i les organitzacions: models de conflicte, anàlisi i gestió del conflicte
2. Habilitats socials: tècniques de resolució de problemes i de conflictes
3. Intel·ligència emocional
4. La mediació com a instrument de gestió de conflictes: la figura del mediador i ètica de la mediació
5. Escoles de mediació i diagnòstic de mediabilidad
6. Procediment i tècniques de mediació
7. Anàlisi de casos pràctics i experiències de mediació
 
Gestió economicofinancera
 1. Conceptes financers bàsics.
2. Pressupostos i comptabilitat del centre, balanç i compte de resultats.
3. Normativa mercantil i fiscal dels instruments financers.
4. Provisió de serveis al centre (com contracta en un centre, com es proveeix de sevicios, contractació amb tercers), llei contracte sector públic
5. Responsabilitat social empresarial.
6. La gestió administrativa laboral: tipologia de contractes, nòmines i cotitzacions socials.
7. Elaboració d'informes i memòries.
 
Direcció tècnica
 Mòdul 5.A. Formació bàsica i transversal (75 hores)
1. Llei 3/2019, de 18 de febrer, i els seus decrets (ètica, estatut discapacitat, mapa, ordenació, finançament, consell valencians d'inclusió, tipologies, acció concertada dels SS de la CV)
2. Llei 26/2018, de 21 de desembre, dels drets i garanties de la infància i l'adolescència
"3. Llei 39/2006, de 14 de desembre (promoció autonomia personal i atenció a persones situació dependència) i Decret autonòmic
Llei 39/2006, de 14 de desembre (promoció autonomia personal i atenció a persones situació dependència) i Decret autonòmic"
4. Llei 19/2017, del 20 de desembre, de renda valenciana d'inclusió i Decret autonòmic de desenvolupament.
5. Llei 9/2018, del 24 d'abril, de modificació de la Llei 11/2003, del 10 d'abril, sobre l'estatut de les persones amb discapacitat.
6. La intervenció social professional des dels serveis socials: Origen i evolució dels SS / Internvención comunitària
7. Gestió i tractament de dades/informació usuaris: informàtiques, accessibilitat, interoperabilitat, protecció de dades i regulació de consentiment
Mòdul 5.B. Formació especialitzada: centres atenció primària bàsica, atenció primària específica, atenció secundària (50 hores)
1. Atenció primària bàsica.
2. Dones en situació de desigualtat o de violència de gènere.
3. Persones menors d'edat.
4. Problemes greus de salut mental.
5. Discapacitat, intel·lectual i física.
6. Persones majors.
7. Altres grups vulnerables (sense llar, migrants, ).
 
Ètica i qualitat en la prestació dels serveis
 Mòdul 6.A. Qualitat en centres de serveis socials (25 hores)
1. Gestió de qualitat, tècniques i eines bàsiques. Construcció del mapa, guia de processos i disseny d'implantació dels indicadors de qualitat
2. El model d'atenció integral i centrada en la persona.
3.la Estratègia Europea de Cuiddos. L'Estratègia Estatal de Cures
4. Models de gestió de qualitat i sistemes d'avaluació de la qualitat en serveis socials
5. Sistemes d'avaluació de qualitat i la seua implementació en el centre.
6. Planificació estratègica: Pla de qualitat dels serveis socials.
7. Conceptes bàsics sobre qualitat en el Sistema Públic Valencià de Serveis Socials.

Mòdul 6.B. Ètica aplicada als serveis socials (25 hores)
1. Drets i deures de les persones ateses, els professionals i les famílies.
2. Dimensió teòrica de l'ètica aplicada a la intervenció social: moral, ètica i deontologia professional.
3. Dimensió pràctica de l'ètica aplicada a la intervenció en els serveis socials: dilemes ètics, deliberació i presa de decisions. Metodologia deliberativa.
4. Anàlisi de casos pràctics en àmbits específics
 
Prevenció de riscos laborals
 1. Marc normatiu en matèria de prevenció de riscos laborals: condicions de treball
2. Gestió de la prevenció dels riscos laborals: protecció dels treballadors, participació en PRL
3. Gestió de la seguretat en el treball: el pla de prevenció de riscos laborals
4. Factors i riscos psicosocials en el treball: assetjament psicològic, assetjament sexual i per raó de sexe
5. Higiene industrial: factors de risc físic i higiene vinculats al medi ambient de treball. Mesures preventives
6. Seguretat i salut en el treball: danys derivats del treball i vigilància de la salut de els/as treballadors/as
7. Riscos ergonòmics
 
Treball fi de Màster
 En esta asignatura, de forma tutorizada, el alumnado llevará a cabo las siguientes actividades:
1. Planificación del desarrollo del trabajo, incluyendo seguimiento, resolución de dudas, etc.
2. Búsquedas en la bibliografía profesional y científica obtención y análisis de datos primarios (trabajo de campo, incluyendo observación y/o medición rigurosa de lozen fenómenos de interés) y/o secundarios (consultas a bases de datos, registros, recopilación de bibliografía, etc.).
3. Redacción de una memoria escrita incluyendo fundamentos, justificación, objetivos, métodos, resultados, discusión, conclusiones y bibliografía de su trabajo.
4. Preparación y presentación de la defensa oral de su trabajo.
5. Resolución de casos que requieren una actuación profesional, tanto en el área de la evaluación como de la intervención en centros de servicios sociales.
6. Trabajos empíricos de casos propios de la profesión.
7. Revisiones teóricas clásicas y/o revisiones teóricas de meta-análisis que recojan lozen principales contenidos del Máster.
 
Pràctiques externes
 El mòdul de Pràctiques Externes proporciona a l'estudiant continguts formatius a través de l'experiència de treball en un àmbit específic d'intervenció professional en matèria de serveis socials. També permet exercitar les habilitats professionals bàsiques i utilitzar les eines i tècniques de treball apropiades al camp de pràctica, de forma supervisada i avaluada. D'igual manera permet establir els elements necessaris perquè aquesta experiència siga una acció formativa dirigida a conéixer i participar en les dinàmiques del treball professional i del treball en equips interdisciplinaris en centres de serveis socials relacionats amb diferents àmbits especialitzats d'intervenció. A aquest efecte, l'estudiant participarà en les activitats directives i de gestió del centre que es proposen, coneixerà la gestió de les obligacions de documentació del centre i participarà en els procediments d'informació i comunicació que es duguen a terme. Els àmbits específics de referència a manera de descriptors són: atenció primària bàsica, dones en situació de desigualtat o de violència de gènere, persones menors d'edat, problemes greus de salut mental, discapacitat intel·lectual i física, persones majors, i altres grups vulnerables (sense llar, migrants...).
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Juan José Agún González Dr. en Medicina Clínica (Prevención de Riesgos Laborales). Responsable Corporativo de prevención de riesgos laborales de Ribera Salud.
Salvador Almenar Cotino Psicólogo. Experto en Intervención Social. Vocal de la División de Psicología de la Intervención Social del Consejo General de la Psicología. Exdirector de los Servicios Sociales del Ayuntamiento de Mislata.
Ana Isabel Blanco García Profesora Titular de Universidad. Departament de Dret Administratiu i Processal. Universitat de València. + info
Montserrat Capella Alemany Técnico de Recursos Humanos y Promoción Socioeconómica. Ayuntamiento de Sollana
Elena Isabel Cara Fuentes Universidad de Almería, PSI
Cristina Carbonell Zaragoza Psicóloga. Terapeuta familiar. Docente de ética en programas de formación continua del ámbito sociosanitario.
Fernando Catalán Alcón Administrador - Psicólogo. Desarrollo y Personas Consultores SL.
María del Pilar del Pueblo López Psicóloga del Trabajo y las Organizaciones. Consultora de RRHH y especialista en Coaching PEC.
Agustín Domingo Moratalla Dr en Filosofía. Prof. Acreditado para Catedrático de Filosofía Moral y Política en la UV. Dtor. de la (UIMP-Valencia). Dtor. del Máster Ética y Democracia de la UV. Ha sido Dtor. Gral. de la Familia, Menor y Adopciones de la GV (2001-2003). + info
Federico Estardid Colom Profesor Asociado de Universidad + info
Pedro Gil la Orden Psicólogo. Máster en Dirección de Personas y Desarrollo Organizativo.
Pedro Rafael Gil Monte Catedrático de Universidad + info
Pilar González Navarro Profesora titular de Universidad + info
Beatriz Martín del Rio Profesora Titular de Universidad. Departamento de Ciencias del Comportamiento y Salud. Universidad Miguel Hernández de Elche.
María Ana Martínez Martínez Directora de Operaciones. La Saleta Care, S.L.
Ángel Martínez Moreno Psicólogo. Especialista en Psicología de las Organizaciones y en Consultor en materia de Servicios Sociales.
Amparo Monzó Miralles Psicóloga. Ajuntament de València
Cayetano Núñez González Profesor Titular de Universiad + info
Pau Palau de Llago Psicòleg. Director de Clínica deLlago
Diana Paricio Andrés Dra. En Psicología. Psicóloga del EEIIA de los SSAPB. Mancomunidad de La Canal de Navarrés. Psicóloga Sanitaria en el Espacio de Psicología Mente y Menta.
Sacramento Pinazo Hernandis Profesor/a Titular de Universidad + info
Carolina Pino de la Cueva Psicóloga en Servicios Sociales-Atención Primaria Básica. Ayuntamiento de Xirivella
Gemma Pons García Mediadora. Socia fundadora del Centro de mediación "Gestión Inteligente de Conflictos" (GIC).
Luis Porcuna Enguix Contratado Doctor. Departamento de Economía y Ciencias Sociales. Universitat Politècnica de València.
Rubén Porcuna Enguix Contratado Doctor + info
Manoli Pozo Hidalgo Psicóloga. Dra. en Organización de Empresas. Profesora y directora de título, Universidad Internacional de Valencia (VIU). Consultora de RRHH.
Beatriz Rabasa Sanchis Abogada y Mediadora
Joan Rovira Prats Psicólogo. ExJefe Servicios Sociales. Ayuntamiento de Alzira. Asesor del COP-CV
Andrés Salas Vallina Profesor Titular de Universidad + info
Francisco Javier Sánchez Sánchez Profesor/a Asociado de Universidad + info
Alfredo Sanmartín Argos Director financiero. Centros Residenciales Savia, S.L.U.
Juan Carlos Siurana Aparisi Profesor/a Titular de Universidad + info
Andrea Soler Ollero Orientadora educativa en IES público.Generalitat Valenciana.
Jorge Verdu Andrés Profesor/a Titular de Universidad + info
Metodologia
Metodologia
En el curs se seguirà un sistema combinat d'e-learning, aula virtual, sessions presencials i conferències virtuals. Els continguts teòrics es treballaran mitjançant documents escrits i materials multimèdia elaborats per especialistes en cada tema on es mostren procediments, tècniques, etc., casos i altres recursos integrats en plataformes d'e-learning. Les sessions presencials es dedicaran al desenvolupament d'habilitats de direcció de centres de serveis socials sota la coordinació de professionals experts que fomentaran la participació el treball individual i grupal de els/as assistents. Referent a la formació teòrica la metodologia seguirà una distribució d'hores ajustada als percentatges recomanats en la Instrucció publicada per la #GVA, amb data de 23/04/2024. Avaluació: -es realitzarà avaluació dels continguts teòrics amb una prova escrita que acreditarà l'adquisició de coneixements. -s'avaluarà el període de pràctiques i haurà de tindre una valoració positiva per part de la tutorització externa i interna -s'avaluarà el treball de fi de màster Per a la superació del Màster serà necessari: -haver assistit almenys al 80% de les sessions presencials i/o streaming -haver superat amb èxit les proves d'avaluació dels mòduls teòrics (almenys 5 sobre 10 punts) -haver finalitzat el període de pràctiques i aprovada la memòria -haver presentat el treball de fi de màster
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Persones que estiguen en possessió de títols universitaris afins al màster i els permeten exercir el lloc de direcció dels centres, serveis i programes que estableix el Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell (modificat per la Instrucció 3/2024 de 31 de maig de 2024): (1) Grau o Llicenciatura en Psicologia , Grau en Treball Social, Grau en Educació Social, Grau en Pedagogia, Grau en Psicopedagogia. (2) Professionals en actiu en un centre de serveis socials que estiguen en possessió d'un grau universitari. (3) Futurs graduats en aqueixes titulacions o en unes altres, però que complisquen amb el requisit professional indicat, als qui els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar els estudis de grau, de forma condicionada al fet que s'aproven durant el mateix curs acadèmic. (4) Titulacions estrangeres similars a les establides en el Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell, presentant un títol homologat pel Ministeri del Govern d'Espanya que tinga les competències.
Criteris admissió
Persones que estiguen en possessió de títols universitaris afins al màster i que els permeten exercir el lloc de direcció dels centres, serveis i programes que estableix el Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell (modificat per la Instrucció 3/2024 de 31 de maig de 2024): (1) Grau o Llicenciatura en Psicologia, Grau en Treball Social, Grau en Educació Social, Grau en Pedagogia, Grau en Psicopedagogia. (2) Professionals en actiu en un centre de serveis socials que estiguen en possessió d'un grau universitari. (3) Futurs graduats en aqueixes titulacions o en unes altres, però que complisquen amb el requisit professional indicat, als qui els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar els estudis de grau, de forma condicionada al fet que s'aproven durant el mateix curs acadèmic. (4) Titulacions estrangeres similars a les establides en el Decret 27/2023, de 10 de març, del Consell, presentant un títol homologat pel Ministeri del Govern d'Espanya que tinga les competències. En el cas que el nombre de sol·licituds supere el màxim d'estudiants que poden #admetre, s'aplicaran els següents criteris d'admissió:
1. Nota mitjana de l'expedient acadèmic del sol·licitant en el títol requerit, aplicant coeficients de correcció de 1, 0.8 i 0.6, en funció de la seua atingencia als continguts del Màster: màxim 50 punts.
2. Altres titulacions universitàries atingentes al perfil del Màster: màxim 10 punts.
3. Experiència professional en centres de serveis socials: màxim 35 punts.
4. Altres mèrits acadèmics o professionals atingentes al perfil del Màster: màxim 5 punts.
En el cas que es considere convenient, es podrà realitzar una entrevista personal sobre els mèrits presentats en el currículum.
Resultats d'aprenentatge
1. Analitzar els recursos humans en les organitzacions de serveis per a #adaptar a la flexibilitat requerida en l'atenció a persones i a la qualitat de servei.
2. Distingir tècniques de fidelització dels recursos humans per a retindre a empleats amb talent.
3. Analitzar, dissenyar i descriure un perfil de lloc.
4. Comprendre els processos de valoració de llocs.
5. Aplicar algun mètode de valoració de llocs.
6. Desenvolupar els passos bàsics d'un procés de selecció i avaluar l'acompliment dels empleats en el seu lloc de treball per a aplicar polítiques de retribució i motivació dels recursos humans.
7. Valorar l'ajust persona-treball i proposar accions per a millorar-lo.
8. Analitzar alguns dels principals factors personals i situacionals que influeixen en les actituds de les persones en el treball.
9. Valorar el nivell de motivació dels membres de l'organització i conéixer procediments per a millorar-la.
10. Aplicar polítiques de motivació que permeten millorar la qualitat de servei i retindre el talent en l'organització.
11. Gestionar equips de treball, relacions interpersonals entre col·laboradors i de fomentar la participació dels membres de l'organització.
12. Explicar les conseqüències psicosocials per a les persones de les diferents maneres d'organitzar.
13. Utilitzar eines digitals i tecnològiques per a millorar la gestió dels recursos humans en els centres de serveis socials.
14. Descriure, avaluar i diagnosticar el clima organitzacional i els processos organitzatius i psicosocials que el modifiquen.
15. Explicar la importància de la diversitat en les organitzacions laborals i la necessitat d'una política de recursos humans que la incloga.
16. Descriure la rellevància del coaching com a element de desenvolupament professional d'empleats i directius en les organitzacions de serveis.
17. Avaluar competències i realitzar selecció de personal.
18. Comprendre l'anàlisi de llocs de treball i identificar competències.
19. Comprendre els principis i estratègies per a implantar processos de millora contínua i desenvolupament organitzacional.
20. Interpretar indicadors capaços de mesurar i avaluar el resultat de les intervencions, gestionar de manera adequada la informació i posar-la a la disposició de les persones usuàries i la ciutadania.
21. Aplicar el coneixement, la investigació i la pràctica basada en l'evidència per a establir els criteris de la intervenció social.
22. Desenvolupar competències per a potenciar el treball en equip, el respecte, l'esforç, la confiança i la solució els conflictes, rellevants en qualsevol escenari social.
23. Desenvolupar la capacitat per a fomentar la motivació dels membres d'equip amb la finalitat d'augmentar tant la qualitat de servei, tant pròpia en qualitat de director/a de centre, com la dels membres de l'equip que dirigisca.
24. Desenvolupar de la capacitat per a treballar amb equips multidisciplinaris.
25. Distingir les etapes de creació, gestió i direcció d'equips de treball.
26. Desenvolupar habilitats per a generar sinergies positives entre els membres de l'organització.
27. Desenvolupar la iniciativa i el lideratge necessari per a posar en marxa projectes relacionats amb els centres de serveis socials, l'administració pública i l'exercici lliure de la professió.
28. Utilitzar els diferents estils de lideratge en contextos específics de la direcció en les organitzacions en general i, en particular, en organitzacions de serveis socials.
29. Aplicar tècniques de comunicació eficaç.
30. Desenvolupar el treball en equip de manera responsable i compromesa.
31. Facilitar la comunicació interpersonal i la capacitat per a parlar en públic.
32. Desenvolupar habilitats per a millorar l'eficàcia de la comunicació i resolució de conflictes.
33. Desenvolupar la capacitat de prendre decisions complexes en diferents condicions (rutinàries, incertesa&) i en entorns canviants.
34. Determinar situacions amb alta probabilitat de prendre decisions poc eficaces.
35. Descriure els principals heurístics i biaixos cognitius i com afecten la presa de decisions.
36. Aplicar diverses maneres de donar suport als membres de l'organització, tant als empleats com als usuaris o clients i familiars.
37. Distingir la importància de les habilitats socials i diferenciar diferents alternatives de conducta per a intervindre en la millora dels comportaments.
38. Descriure procediments i eines per a aplicar en diferents fases del procés d'anàlisi de problemes, presa de decisions creatives i comunicació.
39. Descriure el procés de resolució creativa de problemes i presa de decisions.
40. Explicar com interactuen les cognicions i les emocions en la resolució de problemes.
41. Planificar una adequada gestió del temps en les tasques i funcions de la direcció.
42. Facilitar la capacitat de delegar en els membres de l'equip.
43. Determinar com desenvolupar les competències emocionals que ha de posseir un càrrec directiu.
44. Construir un ambient que afavorisca el empowerment dels membres de l'organització.
45. Aplicar mecanismes que permeten mobilitzar recursos personals i animar als col·laboradors i subordinats en el seu acompliment diari.
46. Comunicar i saber #relacionar amb els membres del seu conjunt de rol una manera assertiva afavorint la comunicació interpersonal.
47. Descriure les variables psicològiques i psicosocials (p.e., emocions, cognicions, actituds i conductes) implicades en els processos de conflicte, negociació i mediació.
48. Explicar les característiques jurídiques bàsiques dels contractes laborals, dels components salarials i de la jornada laboral del treballador.
49. Descriure els mecanismes de negociació col·lectiva dels treballadors.
50. Analitzar els diferents tipus de conflictes col·lectius i el règim jurídic que els afecta.
56. Explicar l'organigrama, les competències i el funcionament del Servei de mediació, arbitratge i conciliació (SMAC).
57. Explicar l'organigrama, les competències i el funcionament de la Fundació Tribunal Arbitratge Laboral de la Comunitat Valenciana (TAL).
58. Descriure les característiques més rellevants de les diferents escoles de mediació.
59. Descriure les tècniques que poden #utilitzar durant la mediació, posant especial atenció en l'adequada formulació de preguntes, en l'empatia i en la reformulació.
60. Valorar els interessos subjacents en els conflictes sotmesos a mediació i aplicar les tècniques necessàries per a gestionar-los adequadament.
61. Definir quin rol li correspon al mediador durant el procediment de mediació.
62. Descriure els àmbits més freqüents on la mediació pot #aplicar com a eina per a gestionar els conflictes i les seues peculiaritats.
63. Valorar els interessos subjacents presents en la mediació diferenciant-los de les posicions.
64. Interpretar les diferents fases d'un procediment de mediació.
65. Descriure com es formalitza l'acord aconseguit en una mediació laboral.
66. Anticipar els factors que dificulten la posada en marxa generalitzada dels serveis de mediació laboral.
67. Aplicar les eines d'avaluació econòmica i social sobre la situació d'un centre de serveis socials i diagnosticar la seua situació.
68. Aplicar eines de gestió comptable i financera i comprendre l'anàlisi comptable d'un centre de serveis socials.
69. Interpretar la forma jurídica de l'organització #ajustar a la normativa vigent.
70. Controlar la compra i/o lloguer de béns, equips, productes i altres actius necessaris.
71. Calcular pressupostos.
72. Interpretar un procés de facturació i decidir cobraments i pagaments, d'acord amb les normes i protocols establits.
73. Desenvolupar un registre i arxiu de documentació.
74. Calcular la rendibilitat i eficiència d'un centre de serveis socials.
75. Analitzar les obligacions fiscals derivats de l'activitat del centre.
76. Aplicar la normativa vigent i els principis i normes del Pla General Comptable al procés comptable i fiscal d'un centre de serveis socials.
77. Comprendre el procés pressupostari i el pla d'actuació de les entitats sense ànim de lucre.
78. Comprendre els fets econòmics, tècnics i registrals de la comptabilitat, i l'elaboració dels comptes anuals de les entitats sense finalitats lucratives.
79. Desenvolupar l'organització funcional i tècnica d'un centre de serveis socials.
80. Categoritzar tots els procediments tècnics i administratius necessaris per a l'obertura i funcionament adequat d'un centre de serveis socials.
81. Dirigir un centre de serveis socials.
82. Interpretar la legislació relativa als serveis socials.
83. Categoritzar els tipus de destinataris dels serveis socials.
84. Definir els objectius de l'atenció en serveis socials.
85. Aplicar els drets i obligacions dels usuaris que sol·liciten o requereixen algun tipus d'atenció per part dels centres de serveis socials.
86. Distingir l'estructura orgànica dels centres de serveis socials i la seua relació amb l'administració pública.
87. Analitzar els principis de bones pràctiques en les activitats de caràcter sanitari relacionades amb la prevenció de riscos laborals, atenent degudament els drets dels treballadors.
88. Explicar situacions en les existisquen dilemes ètics en la prestació dels serveis en els centres de serveis socials.
89. Decidir coneixent els drets, les obligacions i llibertats de treballadors, usuaris/clients i familiars.
90. Aplicar codis de conducta.
Contacte