Logo de la Universitat de València Logo Departament d'Economia Aplicada Logo del portal

El turisme és una de les principals activitats econòmiques de la UE amb un ampli impacte en el creixement econòmic, l'ocupació i el desenvolupament social. La indústria del turisme a la UE representa el 10% del PIB de la UE. La UE considera que el turisme és un important motor de l'economia nacional i del mercat laboral amb un impacte global en les comunitats locals. A Espanya el turisme ha arribat a representar quasi el 13% del PIB.

 

Com podem mantindre el turisme espanyol i europeu a l'avantguarda d'un mercat global en l'era digital? La present unitat d'investigació té com a objectiu generar coneixement basat en metodologia quantitativa i qualitativa precisa des del paradigma de la Destinació Turística Intel·ligent (DTI), articulat entorn de la innovació, la tecnologia, la sostenibilitat en les seues tres dimensions, la governança i l'accessibilitat. El destí intel·ligent respon a les noves demandes i reptes de la societat digital, d'acord amb els paràmetres de la OMT i la Comissió Europea en matèria de turisme.

Un canvi d'estes característiques de l'ecosistema turístic requerix d'estudis detallats des d'una perspectiva multidisciplinària, i la present unitat d'investigació amb un equip interdisciplinari d'investigadors pretén contribuir a esta transformació a partir de la generació de coneixement de qualitat a partir de tècniques i aproximacions quantitatives i estadístiques específiques, que permeten analitzar el big data i aportar solucions intel·ligents al turisme. A més, es duran a terme estudis econòmics, socials i de planificació social, que aporten solucions als nous reptes als quals s'enfronten els destins en l'era digital, que puguen traduir-se en polítiques i accions apropiades per a convertir un destí en un Smart Destination, segons el model de Destinació Turística Intel·ligent (DTI).