El turisme és una de les principals activitats econòmiques de la UE amb un ampli impacte en el creixement econòmic, l'ocupació i el desenvolupament social. La indústria del turisme a la UE representa el 10% del PIB de la UE. La UE considera que el turisme és un important motor de l'economia nacional i del mercat laboral amb un impacte global en les comunitats locals. A Espanya el turisme ha arribat a representar quasi el 13% del PIB.
Com podem mantindre el turisme espanyol i europeu a l'avantguarda d'un mercat global en l'era digital? La present unitat d'investigació té com a objectiu generar coneixement basat en metodologia quantitativa i qualitativa precisa des del paradigma de la Destinació Turística Intel·ligent (DTI), articulat entorn de la innovació, la tecnologia, la sostenibilitat en les seues tres dimensions, la governança i l'accessibilitat. El destí intel·ligent respon a les noves demandes i reptes de la societat digital, d'acord amb els paràmetres de la OMT i la Comissió Europea en matèria de turisme.
Un canvi d'estes característiques de l'ecosistema turístic requerix d'estudis detallats des d'una perspectiva multidisciplinària, i la present unitat d'investigació amb un equip interdisciplinari d'investigadors pretén contribuir a esta transformació a partir de la generació de coneixement de qualitat a partir de tècniques i aproximacions quantitatives i estadístiques específiques, que permeten analitzar el big data i aportar solucions intel·ligents al turisme. A més, es duran a terme estudis econòmics, socials i de planificació social, que aporten solucions als nous reptes als quals s'enfronten els destins en l'era digital, que puguen traduir-se en polítiques i accions apropiades per a convertir un destí en un Smart Destination, segons el model de Destinació Turística Intel·ligent (DTI).