Logo de la Universitat de València Logo Programa de Doctorat en Fisiologia Logo del portal

Descarregar document

DIPÓSIT I DEFENSA DE TESI DOCTORAL

Normativa Universitat de València (UV): Reglament dipòsit, avaluació i defensa de tesi doctoral (en castellà pàg. 12-23)
Finalitzada l'elaboració de la tesi doctoral, i després de l'informe favorable del director o directora i del tutor o tutora de tesi, el doctorand o la doctoranda ha de sol·licitar a la comissió acadèmica responsable del programa de doctorat l'autorització per a dipositar-la, abans de la data límit de finalització dels estudis.
 

REQUISITS PREVIS A LA SOL·LICITUD DE DIPÓSIT

  • Estar matriculat/ada en el Programa de Doctorat.
  • Tenir totes les activitats formatives del programa reconegudes o realitzades.
  • Tenir el pla d'Investigació aprovat.
  • Tenir les avaluacions anuals positives.

El/la doctorand/a ha de comprovar en la Secretaria Virtual > Estudiant > Activitats doctorat, que

SOL·LICITUD DE DIPÓSIT

El tràmit es realitza a través de la Seu Electrònica de la Universitat de València (ENTREU), Secció «Estudiants», subsecció «Dipòsit de Tesi Doctoral». Accedir mitjançant l'opció «Usuari genèric de la Universitat (personal universitari i alumnat)» utilitzant l'usuari i contrasenya institucional (usuario@alumni.uv.es), i seguir els passos que apareixen en la Guia de sol·licitud de dipòsit. i Checklist dipòsit i admissió a trámit de la tesi doctoral.
En aquest tràmit, com en tots els d'ENTREU, és possible guardar la informació ja completada sense arribar a enviar la sol·licitud, per reprendre-la en un altre moment. Aquesta opció està disponible en la secció inferior de qualsevol de les pestanyes, en «Còpia temporal», que permet emmagatzemar un fitxer amb la informació introduïda fins al moment. Quan torneu a accedir al tràmit, en aquesta mateixa secció podeu seleccionar el fitxer guardat prèviament i carregar la informació per continuar.

DOCUMENTACIÓ A PREPARAR I CONSIGNAR EN ENTREU I ACLARACIONS:

  • Coordinadora Programa de Doctorat: Mª Rosario Salvador Palmer.  Email: Rosario.Salvador@uv.es
  • Resum de la tesi: màxim 3000 caràcters en castellà. En anglès si és amb menció internacional.
  • Relació de 6 experts que han de complir els requisits que apareixen en el Reglament sobre dipòsit, avaluació i defensa de la tesi doctoral de la Universitat:
    • Una relació de sis persones expertes que puguen formar part del tribunal encarregat de jutjar la tesi, amb suggerència de tribunal titular i suplent per part dels directors o directores de la mateixa. Aquesta relació ha de concretar l'experiència investigadora de les persones proposades, que haurà de satisfer els requisits de l'article 3.1. La proposta ha de complir també la legislació vigent sobre la igualtat de gènere, així com el codi de Bones Pràctiques de l'Escola de Doctorat sobre conflictes d'interès (article 8.b). Es recomana que, sempre que siga possible, la presidència del tribunal quede a càrrec de la persona de major rang acadèmic i major antiguitat en la categoria.
    • Les sis persones expertes disposen d'un termini màxim d'un mes per emetre els informes de valoració, en els quals podran proposar aspectes de millora de la tesi avaluada.
    • Les sis persones expertes disposen d'un termini màxim d'un mes per emetre els informes de valoració, en els quals podran proposar aspectes de millora de la tesi avaluada.
    • El tribunal estarà format per tres titulars (president o presidenta, secretari o secretària i vocal) i tres suplents, tots ells amb el grau de doctor i una experiència investigadora acreditada. 
    • A aquests efectes, s'haurà d'acreditar almenys un sexenni reconegut en els últims 10 anys. Alternativament, es podrà aportar un mínim de cinc contribucions científiques rellevants en el seu camp en els últims 10 anys, conforme als criteris específics establits per la CNEAI en cadascun dels camps d'avaluació, de les quals almenys tres hauran de ser publicacions científiques indexades o publicades en altres mitjans de reconegut prestigi en l'àrea. A petició de la CAPD, l'Escola de Doctorat podrà autoritzar excepcionalment altres casos.
      • En el tribunal ha d'haver-hi una majoria de membres externs a la Universitat de València, com a màxim, dos membres de la mateixa institució. El tribunal ha de complir la normativa d'igualtat de gènere. 
      • No poden formar part del tribunal els directors o directores de la tesi ni el tutor o tutora, llevat que es tracte d'una tesi presentada en el marc d'acords bilaterals de cotutela amb universitats estrangeres i així ho indique el conveni signat a tal efecte. 
      • En cas que el doctorand/a sol·licite la menció internacional al títol de doctor o doctora, almenys un dels membres del tribunal titular ha de pertànyer a alguna institució d'educació superior o centre d'investigació no espanyols amb vinculació estable, igual o superior a 3 anys. A més, aquesta persona ha de ser diferent del responsable de l'estada de la persona interessada.

        Nota: El nombre màxim d'experts/es de la mateixa institució és de 2, en aquest cas, convé que el president/a suplent siga de la mateixa institució que el president/a titular, i igualment per a secretari/a i per a vocal. Ha d'haver-hi presència equilibrada d'homes i dones en la proposta d'experts (3/3, 4/2 o 2/4) i també en la proposta del tribunal titular i en la del tribunal suplent (2/1 o 1/2). Es recomana proposar un tribunal en el qual, si algun titular no pot actuar i ho fa el seu suplent, continue complint-se la paritat home/dona.

        Consignar correctament el correu electrònic que haja d'utilitzar cada expert.
    • Per als experts de la UV, amb posar el nom la informació es carrega automàticament.
    • Per als externs/es a la UV, omplir correctament i exactament: Nom, Cognoms, NIF o passaport, Categoria professional, Departament, Universitat o Centre d'Investigació, Correu electrònic i nombre de sexennis i any de concessió de l'últim (si escau).
    • Si es consigna el nombre de sexennis, per al professorat extern a la UV, s'ha d'adjuntar el justificant documental d'aquesta concessió.
    • Si es consignen els articles, seleccionar per a tots els experts el valor zero en el camp «Sexennis» i consignar clarament les cinc contribucions rellevants en els últims 10 anys, de les quals almenys tres siguen publicacions científiques indexades:
      Autors (entre els quals aparega l'expert en qüestió). Any de publicació. Títol del treball. Revista, volum, pàgines inicial i final. Consignar Factor d'impacte i Quartil.
      Que es vegen clarament separades les contribucions, cadascuna en un paràgraf diferent.
    • Per als Professors/es d'Universitat estrangera o els investigadors/es estrangers/es, seleccionar-ho en «Categoria professional» i consignar els anys de vinculació al Centre. Per a la menció internacional, hauran d'acreditar una vinculació estable d'almenys 3 anys. En «Categoria professional» cal marcar «Professor/a d'Universitat Estrangera o Investigador/a estranger/a», segons corresponga.
    • Per a tots els experts/es es pot aportar, encara que no és necessari: Projectes d'investigació relacionats amb la tesi subvencionats per organismes oficials, nombre de Tesis Doctorals dirigides/codirigides, Altres mèrits.

      En Relació: Indicar per a cadascun/a la suggerència dels directors com a membre del Tribunal. 
  • Pestanya Documentació: (article 1.6 del Reglament sobre dipòsit, avaluació i defensa de la tesi doctoral UV): Mitjançant el botó Examinar, adjuntar els documents que es desitgen a la sol·licitud.
    En els casos que s'haja d'adjuntar més d'un fitxer per apartat, s'hauran de fusionar prèviament (mitjançant eines zip, rar o similar). La mida màxima per arxiu és de 64 Mb. També podeu recuperar fitxers que s'han utilitzat prèviament en La Seu Electrònica i incorporar-los a aquesta sol·licitud a través del botó Repositori.
    • ​​​Un resum de la tesi que extraga tots els seus capítols, amb una extensió d'almenys 4.000 caràcters, en anglès, castellà i valencià, independentment de l'idioma en què haja sigut redactada la tesi, en format pdf. 
    • Un esborrany de l'exemplar de la tesi en format pdf, del qual únicament podran modificar posteriorment el que els indiquen els experts avaluadors, de mida no superior a 50 MB (comprovar-ho), d'acord amb els requisits formals reflectits en la web del programa: Estructura i Format. Ha d'incloure el Certificat de direcció després de la portada i estar signat, amb signatura digital, pels directors una vegada inclòs en el mateix.
    • Informe favorable dels directors/es de la tesi, ratificat pel tutor/a de la mateixa.
    • Proposta de tribunal titular i suplent, per part dels directors/es de la tesi. Ha de tenir presència equilibrada de dones i homes (2/1 o 1/2) i complir, per descomptat, els requisits de l'article 3.1 del Reglament indicats anteriorment.
    • Curriculum vitae del doctorand/a, en format lliure.
    • Els documents complementaris que estableix el Reglament sobre dipòsit, avaluació i defensa de la tesi doctoral UV per a les tesis doctorals:
      • Redactades en llengües diferents de les oficials de la Universitat de València (Article 7).
      • Les presentades com a compendi de publicacions (Article 8).
      • Amb menció internacional (Article 9).
      • Sotmeses a un règim de confidencialitat (Article 10).
      • En règim de cotutela internacional (Article 11).
      • Menció industrial al títol de doctor o doctora (Article 12).

Si tot és correcte, la Comissió Acadèmica del Programa autoritzarà el dipòsit provisional i s'enviarà la documentació als experts perquè l'avaluen (disposen d'un termini màxim d'1 mes).
Nota: El/La doctorand/a ha d'estar pendent del seu correu electrònic (usuario@alumni.uv.es) per si ha de corregir algun camp o document de la sol·licitud. Si ha d'adjuntar novament el pdf de la tesi modificat o algun altre document, no ha d'anar a annexar documentació, sinó entrar en la seua sol·licitud i adjuntar novament el document, tal com ho va fer la primera vegada.

DIPÓSIT DEFINITIU

Les sis persones expertes disposen d'un termini màxim d'un mes per emetre els informes de valoració, en els quals podran proposar aspectes de millora de la tesi avaluada. Rebuts els informes de valoració de la tesi dels sis experts i, si escau, de la modificació de la tesi d'acord amb les propostes de millora rebudes per ells, si almenys 5 són favorables, la Comissió Acadèmica podrà autoritzar el dipòsit definitiu de la tesi doctoral.
Procediment: Una vegada que el/la doctorand/a tinga en el seu correu usuario@alumni.uv.es la notificació d'autorització del dipòsit:

  • El/La doctorand/a rebrà dels serveis administratius de la Facultat de Medicina i Odontologia doctorado.medicina@uv.es les instruccions per a tramitar el dipòsit i efectuar el pagament de la taxa associada (veure taxes en Guia d'estudis de doctorat UV: Capítol 11).
  • Si es troba en alguna situació de benefici fiscal per a l'exempció o bonificació a la taxa, haurà de remetre el document acreditatiu corresponent i es procedirà a emetre de nou el rebut.
  • Una vegada pagat el rebut, el/la doctorand/a haurà de comunicar a doctorado.medicina@uv.es des del seu correu usuario@alumni.uv.es la confirmació del pagament, adjuntant còpia del rebut pagat.
  • Rebuda la confirmació, la Secretaria de la Facultat publicarà en el tauler d'anuncis de la UV la data de dipòsit, després de la qual cosa s'iniciarà el termini de 6 dies hàbils d'exposició pública, comptats a partir de l'endemà de la publicació del dipòsit en la web. Durant aquest període, qualsevol doctor/a pot presentar al·legacions.
  • Els serveis administratius del centre enviaran al doctorand/a la informació per a les fitxes dels repositoris TESEO i RODERIC que haurà d'omplir. A aquest respecte, el doctorand/a portarà el dia de la defensa la fitxa TESEO emplenada perquè la signe el secretari/a del tribunal.

NOMENAMENT DEL TRIBUNAL I AUTORITZACIÓ DE LA DEFENSA

  • Transcorregut el termini d'exposició pública, la Comissió de la Junta Permanent de l'àrea de ciències de la salut de l'Escola de Doctorat es reunirà per a nomenar el tribunal i autoritzar la defensa de la tesi (dates pròximes reunions). Aquest acord es comunicarà al doctorand/a, directors/es de la tesi, membres del tribunal i coordinadora del programa.
  • Si la tesi s'haguera de defensar en un lloc fora de la Universitat de València, el/la doctorand/a haurà d'enviar a dfisiologia@uv.es la Sol·licitud de defensa fora UV, degudament argumentada i emplenada. El Dpt. de Fisiologia l'enviarà a l'Escola de Doctorat, amb el vistiplau de la coordinadora, i, tan prompte com reba l'autorització de l'Escola, l'enviarà al doctorand i al secretari/a del tribunal, perquè aquest últim l'adjunte al comunicat de lectura que ha d'enviar a la facultat (veure punt següent). 
  • D'altra banda, el/la doctorand/a s'encarregarà de fer arribar als membres del tribunal titular un exemplar imprès de la tesi Doctoral.

CONVOCATÓRIA DE L'ACTE DE DEFENSA

  • La convocatòria de l'acte de defensa de la tesi la comunicarà el secretari/a del tribunal, tant als membres titulars del tribunal, com al centre (doctorado.medicina@uv.es), amb una antelació mínima de 7 dies naturals a la realització de l'acte de defensa. Rebuda la convocatòria s'anunciarà l'acte en el tauler d'anuncis de la UV.

ACTE DE DEFENSA

  • La defensa de la tesi doctoral es realitza en un acte públic, que ha de començar amb l'exposició i defensa davant els membres del tribunal, a càrrec del doctorand/a, del treball d'investigació elaborat, Acte seguit hi haurà una discussió amb aquests, que podran formular qüestions i demanar les aclaracions que consideren pertinents.
  • Acabada la defensa cada membre del tribunal emetrà un informe i el tribunal atorgarà la qualificació global de la tesi (no apte, aprovat, notable, excel·lent). El secretari/a del tribunal lliurarà a la secretaria de la Facultat de Medicina i Odontologia la següent documentació:
    • Acta de qualificació.
    • Informes de valoració de l'acte de defensa emesos per cada membre del tribunal.
    • Vots per a atorgar la qualificació Cum Laude (en sobre tancat).
    • Informes premi extraordinari (en sobre tancat).
    • Fitxa TESEO emplenada pel doctorand/a i signada pel secretari/a del tribunal.
    • Fulla d'assistència del tribunal, signada pel president/a i el secretari/a del mateix.