Universitat de ValènciaGrau en Nutrició Humana i DietèticaFacultat de Farmàcia Logo del portal

  • Que els estudiants hagen desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants hagen demostrat posseir i comprendre coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé descansa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda del seu camp d'estudi.
  • Que els estudiants sàpien aplicar els seus coneixements al seu treball o vocació d'una forma professional i posseïsquen les competències que solen demostrar-se per mitjà de l'elaboració i defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seua àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguen la capacitat d'arreplegar i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seua àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguen una reflexió sobre temes rellevants d'índole social, científica o ètica.
  • Que els estudiants puguen transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Reconèixer la necessitat de mantenir i actualitzar la competència professional, prestant especial importància a l'aprenentatge, de manera autònoma i continuada, de nous coneixements, productes i tècniques en nutrició i alimentació, així com la motivació per la qualitat.
  • Saber aplicar el mètode científic i adquirir habilitats en el maneig de les principals fonts bibliogràfiques.
  • Posseir capacitat d'anàlisi i síntesi, de treball en equip i d'organitzar i planificar activitats.
  • Capacitat comunicativa oral i escrita en tots els àmbits possibles de l'exercici de la seua professió; esperit crític, adquirint habilitats de treball en equip i assumint el lideratge quan siga apropiat.
  • Conèixer l'estructura de la cèl·lula i la seua evolució.
  • Comprendre d'una manera general el funcionament cel·lular.
  • Ser capaç d'entendre on tenen lloc els diferents processos cel·lulars.
  • Conèixer el cicle cel·lular i la seua regulació.
  • Comprendre els principis bàsics de l'organització del genoma, l'herència i la diversitat biològica.
  • Conèixer els fonaments químics, bioquímics i biològics d'aplicació en nutrició humana i dietètica.
  • Conèixer els distints mètodes educatius d'aplicació en ciències de la salut, així com les tècniques de comunicació aplicables en alimentació i nutrició humana.
  • Conèixer la fisiologia bàsica del cos humà des del nivell molecular a l'organisme complet, en les distintes etapes de la vida.
  • Aprendre a entendre l'organisme com un tot.
  • Conèixer i interpretar com participa cada òrgan en el manteniment de la constància del medi intern.
  • Saber com plantejar-se problemes i utilitzar els mètodes adequats per a la seua resolució, sent capaç de dur a terme un raonament crític.
  • Aprendre el maneig suficient de l'instrumental científic relacionat directament amb la seua tasca professional.
  • Conèixer l'estructura i la funció del cos humà des del nivell molecular fins a l'organisme complet, en les distintes etapes de la vida.
  • Resolució de problemes: ser capaç d'avaluar clarament els ordres de magnitud, de desenvolupar una percepció de les situacions que són físicament diferents però que mostren analogies, permetent, per tant, l'ús de solucions conegudes a nous problemes.
  • Comprensió teòrica de fenòmens físics: tenir una bona comprensió de les teories físiques més importants (estructura lògica i matemàtica, suport experimental, fenòmens físics descrits).
  • Destreses matemàtiques: comprendre i dominar l'ús dels mètodes matemàtics i numèrics utilitzats més comunament.
  • Modelització i resolució de problemes: ser capaç d'identificar els elements essencials d'un procés/situació i d'establir un model de treball d'aquest. Ser capaç de realitzar les aproximacions requerides a fi de reduir un problema fins a un nivell manejable. Pensament crític per construir models físics.
  • Investigació bàsica i aplicada: adquirir una comprensió de la naturalesa de la investigació física, de les formes en què es du a terme i de com la investigació en física és aplicable a molts camps diferents; habilitat per dissenyar procediments experimentals i/o teòrics per: (I) resoldre els problemes corrents en la investigació acadèmica o industrial; (II) millorar els resultats existents.
  • Capacitat d'aprenentatge: ser capaç d'iniciar-se en nous camps de la ciència i la tecnologia en general, a través de l'estudi independent.
  • Conèixer l'estadística aplicada a ciències de la salut.
  • Conèixer les bases psicològiques i els factors biopsicosocials que incideixen en el comportament humà.
  • Conèixer l'evolució històrica, antropològica i sociològica de l'alimentació, la nutrició i la dietètica en el context de la salut i la malaltia.
  • Conèixer els límits de la professió i les seues competències, identificant quan és necessari un tractament interdisciplinari o la derivació a un altre professional.
  • Calcular integrals amb diferents mètodes de càlcul de primitives.
  • Resoldre equacions diferencials ordinàries senzilles.
  • Dissenyar experiments senzills útils per aconseguir els objectius de l'estudi.
  • Descriure i sintetitzar adequadament el conjunt de dades observades en l'experiment.
  • Analitzar les dades observades utilitzant algun paquet estadístic.
  • Interpretar correctament els resultats proporcionats per paquets estadístics.
  • Elaborar i presentar un informe de l'estudi experimental realitzat.
  • Descriure els fonaments antropològics de l'alimentació humana. Descriure i argumentar les desigualtats culturals i socials que poden incidir en els hàbits d'alimentació
  • Conèixer aspectes d'extrema rellevància dins la psicologia i fer veure la importància dels aspectes psicològics sobre la salut i l'alimentació de l'ésser humà.
  • Conèixer els distints mètodes educatius d'aplicació en ciències de la salut, així com les tècniques de comunicació aplicables en alimentació i nutrició humana.
  • Desenvolupar i aplicar els principis bàsics de tècniques de comunicació.
  • Saber aplicar, al món professional, els coneixements adquirits al llarg dels estudis.
  • Adquirir capacitat per a transmetre idees, analitzar problemes amb esperit crític i ser capaç de proposar solucions.
  • Capacitat per a la presa de decisions.
  • Contribuir al desenvolupament dels Drets Humans, dels principis democràtics, dels principis d'igualtat entre dones i homes, de solidaritat, de protecció del medi ambient i de foment de la cultura de la pau, amb perspectiva de gènere.
  • Conèixer, valorar i aplicar en l'àmbit científic i professional una perspectiva de gènere.
  • Adquirir destresa en la presentació d'un treball oral o escrit.
  • Saber presentar i defensar davant un Tribunal Universitari un Projecte Fi de Grau, consistent en un exercici d'integració dels continguts formatius rebuts i de les competències adquirides.
  • Capacitat d'organització i planificació
  • Coneixement de les principals malalties a nivell molecular.
  • Comprendre i manejar la terminologia científica bàsica relacionada amb la matèria.
  • Conèixer l'estructura i les propietats de les macromolècules biològiques i la seua relació amb la funció que realitzen.
  • Comprendre el funcionament dels enzims i la seua regulació.
  • Conèixer els mecanismes d'obtenció i de transformació d'energia.
  • Conèixer les rutes metabòliques principals i obtenir una visió integrada del metabolisme i la seua regulació.
  • Conèixer i comprendre els processos essencials en la transmissió de la informació genètica des del DNA fins a la proteïna.
  • Entendre l'origen molecular de les funcions bàsiques dels éssers vius i de les seues implicacions biotecnològiques i mèdiques principals.
  • Reconéixer els tipus d'enllaços que es poden presentar en els compostos orgànics i els distints tipus de representació de les molècules orgàniques.
  • Saber aplicar les regles generals de nomenclatura per als compostos orgànics, inclosa l'estereoquímica.
  • Conèixer els distints grups funcionals presents a les molècules orgàniques i saber relacionar la presència de grups funcionals amb les propietats fisicoquímiques de les molècules orgàniques.
  • Conèixer la reactivitat general dels grups funcionals més importants presents a les molècules orgàniques.
  • Conèixer els mecanismes de les transformacions químiques més importants.
  • Conèixer els mètodes d'obtenció més generals dels distints tipus de compostos.
  • Saber relacionar la presència de grups funcionals a les molècules amb la seua reactivitat enfront de diferents processos (substitució, eliminació, addició, hidròlisi, oxidació, reducció...).
  • Comprendre i poder predir el comportament dels compostos orgànics en diferents entorns (químics, biològics, ambientals...).
  • Capacitat per estimar els riscos associats a la utilització de substàncies químiques i processos de laboratori.
  • Conèixer els factors socioculturals i psicològics que incideixen en l'origen, el desenvolupament i el tractament de trastorns de la conducta alimentària així com de riscos i crisi alimentària.
  • Conèixer com es generen diferents actituds sobre el fet alimentari i aprehendre principis teòrics i metodològics bàsics per a l'anàlisi socioantropològic del sistema alimentari i, en particular, el consum, la preparació i els hàbits alimentaris.
  • Reconéixer la pluralitat de punts de vista amb què es construeix el fet alimentari a través de distints agents i discursos socials.
  • Conèixer i aplicar els fonaments de l'anàlisi bromatológico i sensorial de productes alimentaris.
  • Conèixer, detectar precoçment i avaluar les desviacions per excés o defecte, quantitatives i qualitatives, del balanç nutriconal.
  • Adquirir capacitat per avaluar les repercussions del consum d'aliments en la salut de la població.
  • Conèixer els paràmetres de qualitat generals i específics de cada grup d'aliments.
  • Conèixer les propietats fisicoquímiques, les reaccions químiques i les funcions tecnològiques dels components dels aliments.
  • Conèixer la influència de factors físics i químics sobre els components dels aliments.
  • Conèixer les mesures higienicosanitàries de prevenció i control de malalties parasitàries transmeses a través d'aliments.
  • Conèixer dels conceptes bàsics de toxicologia.
  • Conèixer els distints processos toxicocinètics (absorció, distribució, metabolisme i excreció).
  • Conèixer els mecanismes generals de l'acció tòxica.
  • Conèixer els procediments per a l'avaluació de la toxicitat.
  • Conèixer les fonts d'exposició, fisiopatologia, efectes tòxics i mecanisme d'acció de les substàncies tòxiques presents en els aliments.
  • Coneixement dels efectes nocius de les substàncies tòxiques en els aliments, mecanisme i manifestacions d'aquests efectes.
  • Col·laborar en la prevenció de les intoxicacions alimentàries i conèixer els límits de seguretat dels tòxics, per garantir a la població aliments segurs.
  • Conèixer aspectes relacionats amb l'avaluació i la caracterització del risc toxicològic de les substàncies potencialment tòxiques en aliments.
  • Conèixer els mètodes més utilitzats per a l'anàlisi de tòxics en aliments.
  • Coneixement dels conceptes bàsics de parasitologia.
  • Coneixement dels conceptes específics de parasitologia alimentària.
  • Coneixer i comprendre dels diferents tipus de cicles biològics relacionats amb la transmissió alimentària de paràsits.
  • Coneixement adequat dels paràsits contaminants i deterioradors d'aliments.
  • Coneixer els paràsits propis de productes carnis, productes piscícoles i productes derivats.
  • Conèixer els grups paràsits amb impacte sobre el creixement i l'estatus nutricional humà.
  • Coneixer els conceptes bàsics d'higiene dels aliments, processos i productes.
  • Domini de les tècniques de mostreig, el seu diagnòstic i identificació de paràsits en aliments.
  • Conèixer i comprendre la epidemiología de les malalties parasitarias transmeses a través dels aliments.
  • Coneixer les mesures higièniques i preventives de les principals alteracions dels aliments produïdes per substàncies tòxiques, productes químics originats en el processament d'aliments.
  • Coneixement de les mesures higièniques i preventives de les alteracions principals dels aliments produïdes per paràsits.
  • Coneixement de les mesures higièniques i preventives de les alteracions principals dels aliments produïdes per microorganismes.
  • Conéixer la utilització de guies de pràctiques correctes d'higiene com una ferramenta per a assegurar l'adequada manipulació d'aliments.
  • Coneixement i interpretació dels resultats obtinguts en l'anàlisi de perills i punts de control crítics(APPCC).
  • Conèixer els aspectes relacionats amb l'economia i la gestió de les empreses alimentàries.
  • Participar en els equips empresarials de màrqueting social, publicitat i al·legacions saludables.
  • Aïllar cultius purs de microorganismes, avaluar el creixement microbià i treballar tenint present la tècnica asèptica i el concepte d'esterilitat.
  • Domini de les tècniques de cultiu, aïllament i identificació dels microorganismes en aliments.
  • Aplicació de les mesures de prevenció en la transmissió de malalties microbianes per aliments.
  • Coneixement bàsic de la simptomatologia i el tractament de les malalties mes importants causades per la ingesta d'aliments contaminats per microorganismes.
  • Coneixement bàsic i comprensió de l'epidemiologia de les malalties microbianes transmeses pels aliments.
  • Coneixement bàsic dels microorganismes patògens dels aliments.
  • Coneixement de les principals fonts de contaminació microbiològica dels aliments.
  • Diferenciar entre antibiòtics i agents quimioteràpics sintètics i semisintètics i conèixer la importància i les bases genètiques de la resistència microbiana als agents quimioteràpics.
  • Entendre la genètica microbiana i les aplicacions bàsiques de l'enginyeria genètica en el camp alimentari.
  • Comprendre els mecanismes bàsics de patogenicitat microbiana.
  • Conèixer i comprendre els criteris de classificació i d'identificació de microorganismes, en especial, les característiques diferencials fisiològiques i bioquímiques dels microorganisme d'interès alimentari.
  • Comprensió del creixement dels microorganismes, els seus requeriments i els mètodes per al seu control.
  • Coneixement bàsic dels distints tipus de microorganismes.
  • Comprendre els processos de transformació culinària dels aliments i les seues implicacions en dietoteràpia.
  • Conèixer els espais de restauració col·lectiva i les seues variants així com la seua organització i funcionament.
  • Conèixer les tècniques culinàries per optimitzar les característiques organolèptiques i nutricionals dels aliments pel que fa a la gastronomia tradicional.
  • Adquirir coneixements per al disseny i/o la millora dels aliments.
  • Conèixer les modificacions que sofreixen els aliments com a conseqüència dels processos tecnològics i culinaris.
  • Saber aplicar els coneixements adquirits a l'elaboració i la conservació d'aliments.
  • Tenir la capacitat d'elaborar informes i emplenar registres relatius a la intervenció professional del Dietista-Nutricionista.
  • Conèixer l'alimentació i les modificacions per realitzar en situacions especials, veient les adaptacions metabòliques i les necessitats alimentàries nutricionals específiques.
  • Establir els criteris per a la realització d'una dieta individualitzada, incloent-hi bases de dades i aplicacions informàtiques.
  • Conèixer l'estructura i la utilització de les diferents taules de composició d'aliments i les llistes d'intercanvis.
  • Conèixer els canvis metabòlics i funcionals amb repercussió nutricional en les diferents etapes del cicle vital (des del nounat fins a l'ancià fràgil) i realitzar les modificacions en la dieta d'acord amb els requeriments energètics propis de cada etapa del desenvolupament.
  • Estudiar els diferents objectius nutricionals i guies dietètiques a nivell nacional i internacional.
  • Conèixer les característiques dels diferents patrons i hàbits alimentaris i la seua relació amb la salut.
  • Conèixer les bases d'una alimentació saludable i poder establir una dieta equilibrada, variada i suficient.
  • Estudiar la relació dels hàbits alimentaris amb la salut i la malaltia.
  • Aplicar tècniques, mètodes i eines que permeten l'avaluació de l'estat nutricional individual.
  • Conèixer l'anamnesi i la història clinicodietètica com a pas previ a la valoració nutricional individual.
  • Conèixer altres components dels aliments amb repercussió nutricional aprofundint en la seua funció, biodisponibilitat i les seues fonts alimentàries.
  • Participar en el disseny d'estudis de dieta total.
  • Planificar, realitzar i interpretar l'avaluació de l'estat nutricional de subjectes i/o grups, tant sans ( en totes les situacions fisiològiques) com a malalts.
  • Adquirir els coneixements i la destresa necessaris per elucidar les causes de les modificacions organolèptiques i/o nutricionals de components i/o aliments.
  • Conèixer els sistemes de producció i els sistemes bàsics en l'elaboració, la transformació i la conservació dels aliments.
  • Conèixer les tecnologies emergents de transformació i conservació d'aliments i les seues repercussions en la qualitat.
  • Avaluar i calcular els requeriments nutricionals en situació de salut i malaltia en qualsevol etapa del cicle vital.
  • Saber interpretar, valorar i comunicar dades rellevants en els diferents vessants de l'activitat de dietista-nutricionista, fent ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
  • Bases moleculars per aplicar els tractaments dietètics en les malalties.
  • Comprensió de la regulació epigenètica dels nutrients.
  • Conèixer la fisiopatologia bàsica del cos humà en les distintes etapes de la vida.
  • Conèixer la influència de la nutrició sobre els estats patològics, i viceversa.
  • Conèixer i interpretar de quina manera una fallada orgànica o sistèmica incideix sobre la falta de constància del medi intern.
  • Comprendre i utilitzar les dades clíniques i bioquímiques en la valoració nutricional del malalt i en el seu tractament dietètic-nutricional.
  • Conèixer les múltiples implicacions que les diferents patologies puguen tenir en els processos alimentarionutricionals, com detectar-les i les modificacions higienicodietètiques per implementar per prevenir-les i/o controlar-les.
  • Estudiar les possibles interaccions entre els components alimentaris i les funcions orgàniques i les seues repercussions sobre la salut.
  • Estudiar les principals síndromes metabòliques i la seua repercussió nutricional.
  • Estudiar les patologies generadores de malnutrició i les seues conseqüències sobre l'evolució clínica dels pacients i l'eficàcia del seu tractament.
  • Conèixer les característiques de les dietes terapèutiques principals.
  • Conèixer les característiques i les indicacions de les tècniques de suport nutricional.
  • Adquirir coneixements i habilitat en l'elaboració de plans d'atenció nutricional per a les diverses malalties i valoració dels diferents tipus de dietes específiques.
  • Adquirir la destresa necessària per desenvolupar les tasques d'educació alimentarionutricional de pacients i entorn, tant en consultes externes com en hospitalització.
  • Elaborar i interpretar una història dietètica en subjectes sans i malalts. Interpretar una història clínica.
  • Aplicar les bases de la nutrició clínca a la dietoteràpia.
  • Planificar, implantar i avaluar dietes terapèutiques per a subjectes i/o grups.
  • Ser capaç d'ajudar a l'equip sanitari en l'abordatge global de patologies diverses (renals, digestives, pulmonars, infeccioses, neurològiques, etc.) en les quals el dietista és responsable de l'apartat dietètic-nutricional i ha de valorar el mateix en funció del tipus de pacient, factors clínics concomitant i estadi de la pròpia malaltia.
  • Conèixer, ressaltar i ser capaç de proporcionar consell dietètic-nutricional en la prevenció i tractament de malalties com la diabetis mellitus, dislipidemias i hipertensió arterial, que són els principals factors de risc relacionats amb la causa més freqüent de mort en el món occidental, les malalties cardiovasculars.
  • Ressaltar la importància de patologies en les quals el futur dietista va a ser requerit perquè aporte recomanacions nutricionals: hiperuricemia i gota, anèmies nutricionals, goll i altres trastorns tiroïdals, etc.
  • Conèixer malalties relacionades amb la nutrició de baixa prevalència actual en els països desenvolupats (beriberi, pel·lagra, escorbuto, etc.) però que poden detectar-se en fases subclínicas i que precisen d'un abordatge nutricional.
  • Destacar la importància de la nutrició en el desenvolupament de l'osteoporosi i saber com prevenir-la i tractar-la des del punt de vista dietètic.
  • Conèixer, avaluar i corregir les deficiències nutricionals quantitatives per defecte i per excés comprenent la important funció del dietista, tant en l'aspecte curatiu com preventiu, en malalties tan prevalentes com la primesa, l'anorèxia nerviosa i l'obesitat.
  • Ressaltar i conscienciar de la importància que, en l'avaluació del pacient malalt, té l'avaluació nutricional per a poder detectar alteracions i engegar accions que permeten una millor i més ràpida recuperació de la seua malaltia.
  • Coneixement de les fonts d'informació sobre disposicones legislatives referides a l'àmbit alimentari.
  • Coneixement de l'estructura de les legislacions espanyola i comunitària en l'àmbit alimentari.
  • Adquirir conceptes bàsics en farmacologia (aspectes farmacocinètics i farmacodinàmics).
  • Conèixer les accions farmacològiques dels grups terapèutics i relacionar-les amb els efectes, les indicacions i les reaccions adverses.
  • Conèixer la influència de l'estat nutricional en la resposta farmacològica, les interaccions fàrmacs-aliments i la seua transcendència clínica.
  • Interpretar els informes i els expedients administratius en relació amb un producte alimentari i ingredients.
  • Capacitat per transmetre informació, idees, problemes i solucions dins l'àmbit de l'ètica i la deontologia professional i a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Ser capaç d'assumir compromisos socials i ètics.
  • Dissenyar i realitzar valoracions nutricionals per identificar les necessitats de la població en termes d'alimentació i nutrició, així com identificar els determinants de salut nutricional.
  • Dissenyar, intervenir i executar programes d'educació dieteticonutricional i de formació en nutrició i dietètica.
  • Assessorar i consensuar modificacions en el procés d'elaboració de la indústria alimentària que puguen ajudar a aconseguir el perfil marcat en els objectius i les guies nutricionals vigents en cada període.
  • Estimular i participar en les iniciatives dutes a terme pels mitjans de comunicació social en tema de dieta i salut.
  • Conèixer l'aplicació de programes de monitoratge de l'estat de salut des del punt de vista col·lectiu i d'estratègia de control de qualitat nutricional i de seguretat alimentària.
  • Conèixer i manejar les fonts d'informació bàsiques i les bases de dades que s'utilitzen per a l'avaluació del risc.
  • Coneixement dels mètodes més usats per a l'avaluació del risc.
  • Habilitat per interpretar l'establiment dels marges de seguretat.
  • Capacitat per interpretar les dades obtingudes de l'avaluació del risc i establiment de límits de seguretat.
  • Coneixement de les restriccions d'ús derivades de l'avaluació dels efectes tòxics.
  • Capacitat per estimar els riscos associats a l'exposició de substàncies químiques, tòxics en productes de consum, en ambient laboral i a través del medi.
  • Dissenyar i avaluar assajos toxicològics.
  • Coneixement dels protocols internacionals dels assajos toxicològics per avaluar els efectes tòxics.
  • Coneixement dels distints processos toxicocinètics i ecotoxicocinètics de les substàncies tòxiques.
  • Coneixement de les formes d'exposició als tòxics.
  • Conèixer les noves tendències en tecnologia d'aliments per a la preparació de components bioactius i comercialització de nous aliments i nutricèutics.
  • Conèixer la legislació relativa a les declaracions nutricionals i propietats saludables.
  • Conèixer els components bioactius fonamentals en aliments i nutricèutics.
  • Coneixement de l'organització sanitària: Sistemes de Salut. Salut Pública Internacional.
  • Conèixer els condicionants ètics en la investigació en ciències de la salut.
  • Ser capaç de formalitzar una sol·licitud d'un projecte d'investigació.
  • Entendre què és una tesi doctoral, com es redacta i com es presenta.
  • Conèixer els principals fòrums de discussió científica i el seu funcionament habitual.
  • Ser capaç de redactar, presentar i defensar resultats d'investigació.
  • Adquirir els coneixements sobre epidemiologia i prevenció de malalties transmissibles i no transmissibles.
  • Estratègies de promoció de la salut i prevenció de la malaltia, relacionades fonamentalment amb el camp de la nutrició.
  • Conèixer la relació existent entre medi i salut.
  • Conèixer els mètodes i els mitjans d'educació sanitària.
  • Conèixer i valorar els determinants de la salut.
  • Mantenir una actitud receptiva durant el desenvolupament de les distintes activitats, comprenent el significat i importància dels coneixements que se li transmeten.
  • Conèixer la doble càrrega de la malnutrició i la seua distribució a nivell mundial, a més de les repercussions polítiques de la desnutrició.
  • Estudiar les diferents situacions d'emergència i la seua evolució en el context de les guerres, desplaçaments de poblacions, discriminacions i catàstrofes naturals.
  • Avaluar la desnutrició des de totes les perspectives.
  • Conèixer els diferents tractaments utilitzats en la desnutrició en situacions d'emergència.
  • Estudiar les diferents formes de rehabilitació i seguiment en els pacients desnodrits.
  • Conèixer el funcionament i l'organització dels centres de rehabilitació nutricional i dels centres nutricionals mòbils.
  • Elaborar projectes que permeten ajudar en les situacions de desnutrició en situacions d'emergència.
  • Aprofundir en els aliments i nutrients d'importància nutricional en l'esport.
  • Avaluar l'estat nutricional esportiu de l'esportista.
  • Estudiar les recomanacions alimentàries i nutricionals tant en els períodes d'entrenament, competició i en la fase de recuperació.
  • Estudiar els diferents tipus d'esports (curta, mitjana i llarga durada) i les principals consideracions nutricionals.
  • Conèixer les diferents tipus d'ajuts ergogènics. nutricionals i els seus possibles beneficis i/o contraindicacions.
  • Conèixer els possibles trastorns del comportament alimentari, així com el seu tractament, que es puguen veure en diferents pràctiques esportives.
  • Conèixer les característiques fisiològiques, psicològiques, socials i culturals de la infància.
  • Conèixer les necessitats i les recomanacions nutricionals en la infància.
  • Conèixer les distintes possibilitats de nutrició en els lactants.
  • Elaborar dietes adequades per a les malalties relacionades amb la nutrició dels lactants.
  • Actuar a nivell de l'educació nutricional per a la prevenció de futures patologies relacionades amb la nutrició.
  • Avaluar i dissenyar menús escolars.
  • Avaluar el nivell de desenvolupament i l'estat nutricional en la infància.
  • Comprendre les bases fisiològiques, psicològiques, socials i culturals de l'envelliment.
  • Conèixer els problemes alimentaris més freqüents en l'ancià.
  • Proporcionar suports dieteticonutricionals tant en la salut com en la malaltia i la seua prevenció en individus i col·lectivitats.
  • Aconsellar sobre l'alimentació més adequada per a cada situació individual i col·lectiva.
  • Avaluar i realitzar el seguiment de l'estat nutricional d'individus i col·lectivitats.
  • Reconéixer els ossos del cos humà.
  • Reconéixer les vísceres del cos humà.
  • Conèixer les relacions de les vísceres.
  • Conèixer les estructures del sistema nerviós.
  • Conèixer les relacions de les estructures del sistema nerviós.
  • Coneixement de la formació en els primers estadis de l'embrió.
  • Coneixement dels òrgans, els aparells i els sistemes del cos humà.
  • Coneixement dels teixits.
  • L'estudiant ha d'adquirir coneixements bàsics sobre immunologia bàsica i aplicada.
  • Coneixements sobre el sistema immune.
  • Coneixements sobre aplicació en el laboratori de les reaccions immunològiques.
  • Coneixements sobre immunopatologia i farmacologia del sistema immune.
  • Adquisició d'una millor comprensió de la naturalesa de les associacions biològiques.
  • Coneixement de la morfologia i la sistemàtica dels vegetals, especialment dels que tenen interès en farmàcia, incloent-hi les plantes medicinals.
  • Comprensió i interpretació de treballs científics relacionats amb els vegetals.
  • Realitzar treballs de recol·lecció, preparació i conservació de mostres vegetals per al seu estudi i identificació mitjançant claus.
  • Conèixer la incidència dels vegetals en el desenvolupament de la professió farmacèutica.
  • Estudiar les interaccions de i entre els nutrients que puguen afectar la seua biodisponibilitat.
  • Conèixer els fonaments bioquímics i biològics d'aplicació en nutrició humana i dietètica.
  • Estudiar el procés de globalització, de transició nutricional i de desenvolupament social als països en via de desenvolupament com a pauta d'acció en la nutrició comunitària social i internacional.
  • Conèixer la diversitat cultural i religiosa com a punt d'acció alimentari.
  • Desenvolupar habilitats de comunicació en les relacions interpersonals i capacitat de treball en equip.
  • Reconèixer els elements essencials de la professió del dietista nutricionista, incloent-hi els principis ètics, les responsabilitats legals i l'exercici de la professió, aplicant el principi de justícia social a la pràctica professional i desenvolupant amb respecte envers les persones, els seus hàbits, creença i cultures, amb perspectiva de gènere.
  • Desenvolupar la professió amb respecte envers altres professionals de la salut, adquirint habilitats per treballar en equip.
  • Realitzar la comunicació de manera efectiva, tant de forma oral com escrita, amb les persones, els professionals de la salut o la indústria i els mitjans de comunicació, sabent utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació, especialment les relacionades amb nutrició i hàbits de vida.
  • Capacitat per demanar i transmetre informació en llengua anglesa amb un nivell de competència semblant al B1 del Consell d'Europa.
  • Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar i aplicar les fonts d'informació relacionades amb nutrició, alimentació, estils de vida i aspectes sanitaris.
  • Identificar i classificar els aliments i els productes alimentaris. Conèixer-ne la composició, les propietats, el valor nutritiu, la biodisponibilitat, les característiques organolèptiques, sensorials i les modificacions com a conseqüència dels processos tecnològics i culinaris.
  • Conèixer els processos bàsics en l'elaboració, la transformació i la conservació dels aliments d'origen animal i vegetal.
  • Elaborar, interpretar i manejar les taules i bases de dades de composició d'aliments.
  • Conèixer la microbiologia, parasitologia i toxicologia dels aliments.
  • Conèixer els nutrients, la seua funció en l'organisme, la seua biodisponibilitat, les necessitats i recomanacions, i les bases de l'equilibri energètic i nutricional.
  • Integrar i avaluar la relació entre l'alimentació i la nutrició en l'estat de salut i en situacions patològiques.
  • Aplicar els coneixements científics de la fisiologia, la fisiopatologia, la nutrició i l'alimentació a la planificació i al consell dietètic en individus i col·lectivitats, al llarg del cicle vital, tant sans com malalts.
  • Dissenyar i dur a terme protocols d'avaluació de l'estat nutricional, identificant els factors de risc nutricional.
  • Interpretar el diagnòstic nutricional, avaluar els aspectes nutricionals d'una història clínica i realitzar el pla d'actuació dietètica.
  • Conèixer l'estructura dels serveis d'alimentació i de les unitats d'alimentació i de nutrició hospitalària, identificant i desenvolupant les funcions del dietista nutricionista dins l'equip multidisciplinari.
  • Intervenir en l'organització, la gestió i la implementació de les distintes modalitats d'alimentació i de suport nutricional hospitalari i del tractament dieteticonutricional ambulatori.
  • Conèixer les organitzacions de salut, nacionals i internacionals, així com els diferents sistemes de salut, reconeixent el paper del dietista nutricionista.
  • Conèixer i intervenir en el disseny, la realització i la validació d'estudis epidemiològics nutricionals, així com participar en la planificació, l'anàlisi i l'avaluació de programes d'intervenció en alimentació i nutrició en distints àmbits.
  • Ser capaç de participar en activitats de promoció de la salut i la prevenció de trastorns i malalties relacionades amb la nutrició i els estils de vida, duent a terme l'educació alimentària nutricional de la població.
  • Col·laborar en la planificació i el desenvolupament de polítiques en matèria d'alimentació, nutrició i seguretat alimentària basades en les necessitats de la població i la protecció de la salut.
  • Assessorar en el desenvolupament, la comercialització, l'etiquetatge, la comunicació i el màrqueting dels productes alimentaris d'acord amb les necessitats socials, els coneixements científics i la legislació vigent.
  • Interpretar els informes i els expedients administratius en relació amb un producte alimentari i ingredients.
  • Participar en la gestió, l'organització i el desenvolupament dels serveis d'alimentació.
  • Elaborar, consensuar i controlar la planificació de menús i dietes adaptats a les característiques del col·lectiu al qual van destinats.
  • Intervenir en la qualitat i la seguretat alimentària dels productes, de les instal·lacions i dels processos.
  • Proporcionar la formació higienicosanitària i dieteticonutricional adequada al personal interessat en el servei de restauració.
  • Adquirir la formació bàsica per a l'activitat investigadora, sent capaços de formular hipòtesis, recollir i interpretar la informació per a la resolució de problemes seguint el mètode científic, i comprenent la importància i les limitacions del pensament científic en matèria sanitària i nutricional.