Universitat de ValènciaInformation Service Logo del portal

‘Camí de la sal’, de Darío Machín

  • July 30th, 2025
Image de la noticia
Darío Machín / Adriana Sandec

La instal·lació Camí de la sal parteix de la sal com a element físic i simbòlic vinculat als espais costaners, estretament lligada a la història i a la geografia de València. Més enllà del seu ús

alimentari, la sal ha sigut clau en la conservació d’aliments i donà lloc a la ruta comercial anomenada Camí de la sal, activa entre els segles XIII i XIX, que connectava el litoral valencià amb l’interior. A través d’aquests camins, el mineral es va convertir en un fil conductor entre mar, territori i comunitat, i passà a formar part de l’imaginari col·lectiu i de la manera en què s’ha habitat el paisatge.

Origen de la sal de cadascun dels compartiments de la instal·lació Camí de la sal. / Darío Machín

            Origen de la sal de cadascun dels compartiments de la instal·lació Camí de la sal. / Darío Machín

 

Guia de les sals marines:

  1. Bras del Port, salines del Parc Natural de les Salines de Santa Pola, Alacant.
  2. Salines de Janubio, Lanzarote.
  3. Salines d’Andaluza de Sales Marinas en el Parc Natural de la Badia de Cadis.
  4. Salines de Janubio, Lanzarote.
  5. Aigua de mar, platja de La Patacona, València.
  6. Bras del Port, salines del Parc Natural de les Salines de Santa Pola, Alacant.
  7. Salines d’Andaluza de Sales Marinas en el Parc Natural de la Badia de Cadis.
  8. Bras del Port, salines del Parc Natural de les Salines de Santa Pola, Alacant.
  9. Salines de Janubio, Lanzarote.

 

Darío Machín (1996) és un artista plàstic originari de l’illa de Lanzarote. Va realitzar els seus estudis de grau en Belles Arts en la Universidad Complutense de Madrid i, posteriorment, va cursar el Màster en Producció Artística en la Universitat Politènica de València. La seua investigació artística se centra en explorar les relacions visuals i emocionals en els espais habitats al llarg del recorregut vital, destacant la transformació formal tot observant les seues característiques estètiques i els comportaments associats, des del concepte del paisatge com a constructe simbòlic del territori. La seua producció es manifesta a través de propostes d'instal·lacions utilitzant tècniques ceràmiques, tèxtils i gràfiques, integrant la volumetria amb la fotografia dels espais treballats, com a mitjà de veracitat referencial de la seua essència. Ha participat en exposicions col·lectives en llocs com València, Madrid i Canarias, exhibint el seu treball en espais com el Centre del Carme Cultura Contemporània, Hybrid Art Fair i el Museo Internacional de Arte Contemporáneo de Lanzarote.