Logo de la Universitat de València Logo Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions Logo del portal

.
.
.
.
.

Membres del projecte TTAA ofereixen formació al professorat sobre les seues noves metodologies centrades en l'autisme

  • 12 de maig de 2022
Image de la noticia

Durant el dimecres 11 i el dijous 12, l’IRTIC acull sengles reunions dels participants en el projecte Teacher Training and Attention in Autism (TTAA) en les seues instal·lacions. A les vesprades, en l'institut Benlliure de València, membres de la iniciativa ofereixen com a part dels anomenats Multiplier Events del programa Erasmus+ una formació per a professors d'educació especial sobre l'eina i metodologies desenvolupades.

El principal objectiu del projecte TTAA és proporcionar recursos sobre les capacitats d'atenció relacionades amb l'autisme per als professors i professionals que donen suport als xiquets amb autisme. Entre ells, s'inclou el desenvolupament de programes informàtics per a la intervenció en l'atenció i materials de formació que els acompanyen; tot això, perquè aquestes eines estiguen a la disposició d'una àmplia gamma de professionals i usuaris.

Concretament, al final de la iniciativa es disposarà d'una versió multiplataforma de lliure accés de CPAT, un reeixit programa d'intervenció en l'atenció juntament amb un protocol d'aplicació detallat que podrà ser utilitzat pels professors i professionals de tota Europa. També es contempla un informe sobre les millors pràctiques d'atenció en l'autisme en els quatre països participants.

TTAA oferirà, així mateix, un curs en línia massiu i obert (MOOC) dirigit al desenvolupament professional dels professors en el tema de l'atenció en l'autisme que estarà disponible en quatre idiomes.

En aquest sentit, la capacitat d'atenció no social és un aspecte que sembla menys investigat en relació amb l'autisme, encara que aquesta sol ser atípica en les persones que presenten aquesta condició i està estretament relacionada en aquesta població amb el rendiment acadèmic. Poden entrenar-la a través d'eines basades en la tecnologia, ja que es consideren un mitjà eficaç en el seu cas.

La iniciativa, coordinada per la Universitat de Birmingham del Regne Unit, inclou com a participants a Rookery School i Nasen, del mateix país; a l’IRTIC i a Autisme Ávila, d'Espanya; la University of Western Macedònia i Ralleia Experimental School, de Grècia; i Tel Aviv University i Weizmann School, d'Israel.

Es tracta d'una acció finançada pel programa Erasmus+ que es desenvolupa des de setembre de 2019 fins a agost de 2022.

 

El suport de la Comissió Europea a la producció d'aquest lloc web no constitueix una aprovació dels continguts, que reflecteixen únicament les opinions dels autors, i la Comissió no es fa responsable de l'ús que puga fer-se de la informació continguda en ella.