
El professor del Màster Universitari en Política Econòmica i Economia Pública Mauro Mediavilla realitza una anàlisi de la importància de les beques i ajudes per a pal·liar l'abandó escolar prematur.
Amb l'objectiu de promoure polítiques i pràctiques educatives basades en l’evidència, Ivàlua (Institut Català d'Avaluació de Polítiques Públiques) i la Fundació Jaume Bofill han finançat l'estudi del professor Mauro Mediavilla titulat “Són efectives les beques i ajudes quan es tracta de la continuïtat i millora dels resultats educatius en nivell de primària i secundària?”.
Un dels elements sobre els quals s'ha centrat el debat educatiu en els últims anys és el gran nombre de persones que no continuen els seus estudis més enllà del nivell d'educació obligatòria, quantificat per una alta taxa d'abandó escolar prematur. Aquest fenomen sembla ser el resultat de l'acció acumulativa d'una sèrie de factors de vulnerabilitat (individuals, familiars i ambientals). En això marc, l'estudi del professor Mediavilla planteja la qüestió de si les beques i les ajudes a l'estudi poden actuar com un factor estimulant per a la continuïtat en el centre escolar i/o la millora dels resultats educatius i, a més, tracta d'esbrinar quin disseny produeix el major efecte.