
- Apropament al món professional a les aules
- Recursos TAC/TIC
Foment de la competència digital en l'estudiantat. Ús de les TIC com a facilitador de l'aprenentatge. Recurs didàctic.
Un docent sempre té present com millorar i innovar les metodologies densenyament universitari. Els coneixements teòric pràctics que els alumnes de grau adquireixen a les aules s'han d'adaptar atenent les característiques pròpies de l'assignatura, els seus continguts, la naturalesa i l'estil del treball que cal desenvolupar. Aquest projecte pretén que els/les estudiants desenvolupen i apliquen al món laboral, els coneixements adquirits a l'aula teòrica mentre es continuen formant a la universitat. Per això, es considera que una metodologia idònia per a un eficaç procés d'ensenyament-aprenentatge, seria la interactiva, on es combinin mètodes centrats en la tasca del professor/a conjuntament amb els mètodes centrats en la tasca de lalumne/a. Aquesta metodologia s'emmarca en la modalitat d'aprenentatge-servei, mitjançant una activitat l'experiència de la qual suposarà la posada en pràctica fora de l'entorn universitari, ja que l'acció es desenvolupa in situ a un centre d'educació infantil i primària.
La proposta es concreta, en una primera fase, amb la selecció per part de l'alumnat de fonts d'informació, recursos educatius, eines amb què elaboraran els materials didàctics, aplicant així els coneixements
i habilitats sobre l'ús, el maneig i l'avaluació dels recursos informacionals esmentats. En una segona fase, es convertiran en formadors/
es del seu propi aprenentatge per desenvolupar tallers d'alfabetització informacional amb els alumnes de segon i tercer cicle d'educació primària del Centre d'Educació Infantil i Primària on es desenvoluparà l'activitat, a més de posar a disposició dels/ estudiants i professors del Centre Educatiu d'Infantil i Primària, tots els materials generats durant la primera fase del projecte
L'objectiu principal pretén que els alumnes/as universitaris/as de l'últim curs del grau s'enfronten a la realitat professional mitjançant el contacte directe a través de la posada en marxa de tallers d'alfabetització informacional, la qual cosa permetrà potenciar la col·laboració docent entre Universitat i Escola. D'esta manera, es tracta d'un projecte educatiu encaminat al fet que els/les estudiants de grau interactuen amb els/les escolars perquè adquirisquen un conjunt d'habilitats per a l'anàlisi, l'avaluació i l'ús de la informació.
100 €
Assignatura d'Alfabetització Informacional, impartida a 4t curs del Grau en Informació i Documentació.
Estudiants de Grau en Informació i Documentació
- ALONSO ARROYO, ADOLFO
- PDI-Titular d'Universitat
- RIUS LEIVA, CRISTINA
- PDI-Ajudant Doctor/A