- Elaboració de vídeos
- Elaboració de materials audiovisuals
- Estudi de casos
- Apropament al món professional a les aules
Disseny, utilització i avaluació de materials, recursos i estratègies per a la docència.
Hi ha una bretxa entre els coneixements teòrics i pràctics entre els estudiants que no arriben a connectar amb l’aplicabilitat del material que emana de l’aula i els casos reals esdevinguts en el mercat laboral. A la assignatura de dietoterapia del grau de Nutrició Humana i Dietètica, el que es proposa és la resolució de casos pràctics basats (o inspirats en) situacions reals de problemes de salut de gran prevalença, com ara la diabetis, la hipertensió, intoleràncies, o al·lèrgies, més enllà de l’informe dietoterapèutic, de difícil arribada al públic general. L’alumnat dissenyarà i elaborarà material audiovisual en format infografia i vídeos de menys d’un minut de duració en successives píndoles educatives, els quals es penjaran a les diferents xarxes socials com ara Facebook, Twitter, Instagram o Tik Tok. El caràcter anual de l’assignatura permetrà fer un seguiment de les mètriques de les publicacions i implementar un feedback amb els usuaris d’estes xarxes.
Es pretenen assolir dos objectius: 1) l’aprenentatge en la resolució de casos reals en l’àmbit laboral en un llenguatge fàcil d’entendre a les noves generacions; 2) connectar l’aprenentatge teòric-pràctic a l’aula amb la carrera professional.
Doble Grau en Farmàcia i Nutrició Humana i Dietètica
Assignatura de Dietoterapia
El projecte es va implantar a l’assignatura de dietoteràpia (codi 33963) impartida en 3 grups de dos graus diferents: Nutrició Humana i Dietètica (tercer curs), i el doble grau de Farmàcia i Nutrició Humana i Dietètica (cinquè curs), participant un total de 24 alumnes de 102 matriculats/des (23,5%).
Els resultats es van presentar a la conferència de la European Association of Faculties of Pharmacy 2023 (https://links.uv.es/qvFvfx0)
També a la X JORNADA D’INNOVACIÓ EDUCATIVA amb el lema TECNOLOGIES EMERGENTS PER A LA TRANSFORMACIÓ DOCENT, el 9 de juliol en la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de València
El projecte ha treballat la bretxa entre els coneixements teòrics i pràctics entre els estudiants que no arriben a connectar amb l’aplicabilitat del material que emana de l’aula i els casos reals esdevinguts en el mercat laboral. A la assignatura de dietoterapia del grau de Nutrició Humana i Dietètica, el que es proposà és la resolució de casos pràctics basats (o inspirats en) situacions reals de problemes de salut de gran prevalença, com ara la diabetis, la hipertensió, intoleràncies, o al·lèrgies, més enllà de l’informe dietoterapèutic, de difícil arribada al públic general. L’alumnat dissenyarà i elaborarà material audiovisual en format de vídeos de menys d’un minut de durada en successives píndoles educatives, els quals s’ham penjat a les xarxes socials del grup d’investigació (per garantir l’anonimat de l’alumnat) com ara Instagram y Tik Tok.
Els dos objectius fonamentals han sigut doncs:
1) assolir l’aprenentatge en la resolució de casos reals en l’àmbit laboral en un llenguatge fàcil d’entendre a les noves generacions.
2) connectar l’aprenentatge teòric-pràctic a l’aula amb la carrera professional.
El pla de treball que es va seguir és el següent:
- Setembre-Desembre. S’impartiren els mòduls teòric-pràctics de dietes controlades en hidrats de carboni, greixos i al·lèrgies.
- Febrer: Es proposaren casos pràctics de casos reals integrat als seminaris coordinats, a banda d’aquells que es realitzaren de manera voluntària amb l’incentiu de l’avaluació descrita a la guia docent per participació als projecte d’innovació docent.
- Març: Es dissenyaren vídeos de menys d’un minut de duració amb dues vessants: 1) consells per a la prevenció de la incidència de cada malaltia proposada; 2) consells de tractament per revertir la malaltia en cas de que siga possible, y 3) consells de tractament coadjuvant en cas de que la dietoterapia siga secundaria a un tractament mèdic. Per suggeriment de l’alumnat es va proposar l’aplicació creadora de vídeos Powtoon (https://www.powtoon.com/), encara qeu d’altres preferiren aplicacions com Canva (https://www.canva.com/es_es/)
- Abril: pujada a les xarxes a perfils específics de l’assignatura supervisats pel professorat.
- Maig: seguiment i feedback de les publicacions. Avaluació de les mètriques.
Dietoteràpia en pacients oncològics.
https://www.powtoon.com/ws/c2nydWSlzCd/1/m
Dieta en sobrecreixement bacterià a l'intestí prim (SIBO)
https://www.powtoon.com/online-presentation/e7vS6KJJFLU/
Dietoterapia per pacients VIH positius.
https://www.powtoon.com/s/dqJR4VFlgpU/1/m/s
Tractament en obesitat.
https://www.powtoon.com/s/daGUHZbVbbH/1/m/s
- LOZANO RELAÑO, MANUEL
- PDI-Titular d'Universitat
- LOZANO RELAÑO, MANUEL
- PDI-Titular d'Universitat
- CIMBALO -, ALESSANDRA
- PI-Invest Doct Uv Junior
- DASI NAVARRO, NURIA
- Doctorand.
- ESCRIVA LLORENS, LAURA
- PDI-Titular d'Universitat
- GALVEZ LLOMPART, MARIA
- PDI-Ajudant Doctor/A
- PASCA, DENISIA-IULIA
- Doctorand.
- VILA DONAT, MARIA DEL PILAR
- PDI-Ajudant Doctor/A