
El dilluns 14 de novembre Aaju Peter i a Michèle Therrien. desenvoluparan una performance sobre l'univers de les dones a l'Àrtic.
Aaju Peter és una reconeguda advocada, activista i artista Inuit al Canadà. Ha consagrat la seua existència a la defensa dels drets dels Inuit, de la seua cultura, llengua i tradicions, conscient dels reptes als quals s'enfronten els habitants de Nunavut en un món global i en constant transformació.
Michèle Therrien és etnòloga, investigadora i professora emèrita del INALCO (Institut National dones Langues et Civilisations Orientals), de Paris, és una de les escasses expertes mundials, no autòctona, en llengua i cultura Inuit. Originària de Québec, Michèle Therrien ha desenvolupat la seua activitat acadèmica i científica entre el Canadà i França, i gaudix del reconeixement internacional que li atorga una carrera consagrada a l'estudi de les comunitats Inuit.
La Fundació Canadà, l'ambaixada d'este país juntament amb els Instituts de Drets Humans de la Universitat de València, de la Universitat de Barcelona i de la Universitat de Deusto col·laboren en la realització d'este diàleg sobre l'univers Innuit des de l'art, cultura, dona, medi ambient, que serà presentat i dirigit pel Professor Javier de Lucas.
Esta activitat es durà a terme en el Centre Cultural de La Nau, Carrer de la Universitat, 2.