
Alba Herrero, doctoranda del programa de Doctorat en Optometria i Ciències de la Visió de la Universitat de València, va tornar a la Universitat de València el 7 de gener passat després de completar una estada de tres mesos a l'State University of New York College of Optometry (SUNY) a Manhattan.
Durant la seua estada, que va tenir lloc entre setembre i desembre de 2024, Alba va treballar amb l'equip del prestigiós Dr. Kenneth Ciuffreda a l'Eye Care Center de SUNY. Aquest equip és expert, entre altres coses, en el tractament de lesions cerebrals traumàtiques lleus i en la rehabilitació visual d’aquests pacients mitjançant teràpia visual.
Dins de la Tesi Doctoral d'Alba Herrero, relativa a pacients amb la malaltia de Parkinson, s'ha plantejat la realització d'aquest tipus de teràpia, i aquest ha sigut el motiu principal d'aquesta estada, la formació en l'administració en aquest tipus de tractament de la mà d'un gran equip, que ha facilitat el procés d'aprenentatge, i que també ha permès a Alba treballar en el tractament en general de pacients.
L'experiència ha estat valorada molt positivament tant per la doctoranda com per les seues directores de tesi, les professores Rosa Mª Andrés i Mª Amparo Díez, i d'aquesta estada ja han sorgit col·laboracions en treballs conjunts i articles científics que es publicaran properament en revistes d'impacte.