L'spam (inundació)
Com ja sabeu, l'enviament massiu de missatges de propaganda no sol·licitada ( spam o inundació) constitueix una de les molèsties més greus que han de patir els usuaris de correu eléctrònic en Internet (vegeu, per exemple, la pàgina de la Asociación de Usuarios de Internet).
L'Spamassasin
Per tal de limitar l'impacte d'aquesta plaga, els servidors de correu de la Universitat filtren automàticament els missatges amb l'Spamassasin abans d'entregar-los.
L'Spamassasin és un filtre semiintel·ligent que aplica una sèrie de regles per intentar decidir si un missatge és o no un missatge no desitjat amb propaganda no sol·licitada.
Si decideix que un missatge és un spam, el Spamassasin afegeix dues capçaleres("X-Spam-Status:" i "X-Spam-Level:") normalment no visibles pels lectors de correu però que es poden utilitzar en els filtres de correu de l'usuari per fer diverses accions amb el missatge. Aquestes capçaleres contenen a més una puntuación que qualifica el missatge com spam amb major o menor seguretat segons l'Spamassasin.
D'altra banda, perquè la qualificació com a spam siga visible clarament per l'usuari l'Spamassasin modifica l'assumpte del missatge, posant-li al principi de l'etiqueta [SPAM?] .
El filtre no és eficaç al 100%, però té un alt percentatge d'encerts (més del 70% actualment - febrer 2003) i molt pocs falsos positius (és extremadament estrany que qualifique d' spam un missatge que no ho és).
Per què l'spamassasin em qualifica un missatge d'spam?
Podeu demanar-li, a l'Spamassasin que analitze un missatge concret i us explique (en anglès) les seues raons.
Accions sobre els missatges d'spam
Utilitzant el mecanisme de filtres d'usuari en el servidor, l'usuari pot decidir readreçar els missatges d'spam a una altra bústia diferent de la d'entrada (per revisar-los posteriorment), o simplement descartar-los.
No es recomana "rebutjar" els missatges d'spam en el cas general, ja que el més normal és que el remitent d'un missatge d'aquest tipus siga fals (adreça inexistent o d'algú que no té res a veure).
Activant el filtre 'Per contingut' en Postman (servidors POST i POSTAL)
- Entrar en correu UV amb usuari i contrasenya.
- Polsar 'Configuració'
- Polsar 'Filtres' en l'apartat 'Correu'
- Polsar 'Per contingut'
- Aixo farà que aquells missatges qualificats amb almenys un nivell de SPAM 4 (xxxx) vagen a una bústia del servidor anomenada SPAM. Esta bústia és accessible com una bústia remota més des del Postman o el nostre programa client de correu.
- En el cas que la nostra confiança en el Spamassasin siga molt elevada, podem eliminar els missatges en compte de depositar-los en eixa bústia. Açò es fa polsant 'Modificar' antispam y seleccionant 'Esborrar' en compte de 'Moure missatges a'. Polsar 'Guardar'.
Activant el filtre 'Per llista negra' en Postman (servidors POST i POSTAL)
- Entrar en correu UV amb usuari i contrasenya.
- Polsar 'Configuració'
- Polsar 'Filtres' en l'apartat 'Correu'
- Polsar 'Per llista negra'
- Aixo farà que aquells missatges provenents de servidors inclosos en llistes negres vagen a una bústia del servidor anomenada RBL. Esta bústia és accessible com una bústia remota més des del Postman o el nostre programa client de correu.
- En el cas que la nostra confiança en el filtre per llistes negres siga molt elevada, podem eliminar els missatges en compte de depositar-los en eixa bústia. Açò es fa polsant 'Modificar' antispam_rbl y seleccionant 'Esborrar' en compte de 'Moure missatges a'. Polsar 'Guardar'.