Per a subscriure's a una llista de correu del servidor de la Universitat de València n'hi ha prou amb enviar un missatge de correu electrònic el cos del qual siga:
subscriu llista Nom Cognom
a l'adreça:
listserv@listserv.uv.es
on llista és el nom de la llista a la qual volem subscriure'ns, i Nom Cognom són el nom i cognom(s) del subscriptor, no la seua adreça electrònica, ja que aquesta és obtinguda pel servidor directament de les capçaleres del missatge de subscripció. El Tema:(Subject) del missatge que enviem és ignorat pel servidor.
Notar que depenent de com es genere el missatge de correu que enviem (és a dir, depenent del client de correu i de com ho configurem) el servidor pot ser capaç d'obtenir el Nom Cognom també de les capçaleres del missatge, en aquest cas no seria necessari posar-ho en el comando subscriu. Davant el dubte, el més segur és posar-ho.
Important: Si el programa de correu utilitzat inclou automàticament un fitxer de signatura, habra que afegir el comando "end" (sense les dobles cometes) en la linea següent al subuscribe, i abans de la signatura, per a evitar que el servidor intente processar aquesta com a comandos, ocasionant una sèrie d'errors. Alternativament a l'end es poden utilitzar també dos guions al principi de la línia (sense res més a continuació)
L'adreça listserv@listserv.uv.es és la del servidor Listserv, i és a aquesta a la qual cal enviar tant les peticions d'altes o baixes a llistes, com qualsevol un altre dels comandos del servidor que es veuran més endavant. Mai enviar-los a l'adreça de la llista a la qual volem subscriure'ns.
El missatge enviat és processat pel servidor, el qual ens retornarà un altre, indicant si s'ha produït algun error, si la subscripció ha tingut èxit, o si necessitem realitzar alguna operació més per a completar-la.
Un exemple de missatge de subscripció a la llista entropia, incloent un fitxer de signatura, podria ser:
Date: Mon, 19 May 1997 11:21:08 +0200 (METDST)
From: "Jesus Perez Perez"
To: listserv@listserv.uv.es
Subject: No fa falta
subscriu entropia Jesus Perez Perez
--
Ací aniria el fitxer de signatura que
ens inclou automàticament el programa
de correu
Les capçaleres del missatge s'han ressaltat en negreta per a distingir-les del cos.
Aquest missatge suscribiria l'adreça:
"Jesus Perez Perez"
a la llista entropia. / El nom i adreça de l'usuari els obté el servidor del camp From: del missatge enviat. El fitxer de signatura és ignorat a causa dels dos guions:
"--"