Logo de la Universitat de València Logo Secció Sindical de FeSP-UGT Logo del portal

Quinquennis i sexennis

  • 28 de setembre de 2026
Image de la noticia

Quinquennis

UGT va reactivar la demanda de quinquennis interposada contra les cinc universitats públiques i ja tenim data de judici, serà el 12 de novembre.

Al novembre de 2025, UGT va presentar una demanda sobre el dret d'avaluació i cobrament de quinquennis al professorat a temps parcial. A més, incloem en la demanda la il·legalitat per aplicar un coeficient reductor de 0,5 a tot el professorat a temps parcial que sol·licita un quinquenni.

Això vol dir, que, si has treballat durant 10 anys en la figura de professorat associat, en lloc de reconéixer-se 2 quinquennis, es reconeix només 1. Considerem del tot injusta esta mesura d'aplicar un greuge per raó de la parcialitat. Sabem, que hi ha alguna universitat que ara sembla que vol esmenar-ho amb el nou personal, però no s'arreplega enlloc.

Ja informarem que el Tribunal Suprem ha donat la raó a UGT reconeixent el dret d'avaluació i cobrament de quinquennis al professorat a temps parcial en les 6 universitats públiques madrilenyes.

UGT havia respectat la negociació del conveni col·lectiu del personal laboral de les universitats públiques valencianes, perquè l'administració arreplegara la nostra reivindicació. S'estava demorant la negociació i no veiem que la inclusió en el conveni col·lectiu es fera realitat a curt termini, amb la qual cosa, reactivarem  la nostra demanda a principi de setembre perquè el personal de les universitats públiques valencianes, veja per fi reconegut este dret.

Què reclamem?
Tal com ja ha dictaminat el Tribunal Suprem:

  • Primer. Que este personal siga avaluat cada cinc anys (quinquennis) sense aplicació de coeficients reductors de parcialitat.
  • Segon. Percebre el complement per mèrits docents (quinquennis) en quantia proporcional al temps efectiu de prestació de servicis, en igualtat de condicions amb el personal a temps complet. La condició de temps parcial només pot afectar la quantia del complement, no a l'accés a l'avaluació ni a la consolidació del dret.

Considerem que no ha d'existir discriminació entre el professorat a temps complet i a temps parcial en reconeixement i abonament de quinquennis.

Es tracta, al nostre entendre, d'una pràctica discriminatòria que fins ara fa que es necessite duplicar (de 5 a 10 anys) el temps necessari per a accedir a l'avaluació i que exclou el seu abonament al professorat a temps parcial.

Sexennis Personal Laboral

Presentem conflicte col·lectiu contra els Universitats Públiques Valencianes davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana. UGT exigeix el pagament de Sexennis per a tot el personal laboral.
Ja són nombrosos els escrits que hem presentat tant a les universitats com a les diferents direccions generals i secretaris autonòmics, així com les innombrables vegades que hem portat la nostra petició a les meses de negociació i a les meses de conveni col·lectiu i fins al moment no hem vist que s'acate el que diuen les sentències que ja han dictaminat a favor del personal
laboral.
Hi ha sentències del Tribunal suprem que ens donen la raó. No parlem d'una sentència aïllada, d'una universitat únicament, ja tenim una carpeta plena de sentències de
moltes universitats que fallen totes en el mateix sentit, i és a favor del personal laboral.
Com veiem que no avancem, veiem que passa el temps i ningú fa res, hem decidit interposar la demanda.
A més, en el professorat associat, en alguna de les nostres universitats van més allà i fins els exigixen tindre l'acreditació per a poder optar a sol·licitar-ho, per descomptat, sense pagar-los res. Este fet, també l'hem inclòs en la nostra demanda.

Les desigualtats s'han d'acabar ja.

Sexenni de Transferència

Respecte a la primera convocatòria del sexenni de transferència, la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, va anunciar durante l'acte solemne d'obertura del curs universitario 2026-2027 a la Universidad Politécnica de Cartagena (UPCT), que el Govern ha iniciat els tràmits per a llançar la primera convocatòria del nou sexenni de tranferència, conèixement i innovació.

És tracta, com ella explica, d'un nou incentiu per al professorat docente i investigador, complementari als actuals sexennis d'investigació que ja porten 35 anys implantats.

Esperem que, com hem demanat, isca prompte la convocatòria amb els requisits, els barems i demés informacions.