Universitat de ValènciaGrau en FisioteràpiaFacultat de Fisioteràpia Logo del portal

La Universitat de València té regulades les seues pràctiques acadèmiques externes mitjançant el Reglament de Pràctiques Externes (aprovat en Consell de Govern de la UV el 26 de juny de 2012), pel qual s'estableix la seua organització, basada en la Comissió de Pràctiques de Centre, el Coordinador o Coordinadora de Pràctiques de Centre i la Fundació Universitat-Empresa, ADEIT. També pel Reial decret 592/2014, d'11 de juliol.

Les pràctiques en entitats de l'àmbit de la sanitat pública estan regulades pel Conveni de Col·laboració Conselleria-UV, del 2 d'agost de 2021.

La Comissió de pràctiques de Centre està integrada per:

Arancha Ruescas Nicolau: Presidenta.
Marta Aguilar Rodríguez: Secretària. Coordinadora Pràctiques Externes
Francisco Martínez Arnau: Representant Designat per la CAT
Núria Sempere Rubio: Representant Tutors Acadèmics
Mercé Balasch i Bernat: Representant CCA MORF
Pilar Monrós: P.A.S.
ADEIT: Miguel Ángel Barberá/Yolanda Montoro
Estudiante: Javier Morales Rubio


Les funcions de la Comissió de Pràctiques de Centre són les següents:

1. Organitzar i coordinar les pràctiques formatives de cada titulació del centre.
2. Proposar els models de programes de pràctiques a les comissions de cadascuna de les titulacions del centre per a la seua aprovació.
3. Valorar les ofertes de pràctiques rebudes i assignar-les a les àrees de coneixement.
4. Aprovar l'oferta anual de pràctiques per a cada titulació.
5. Establir els procediments i els criteris d'assignació de les ofertes de pràctiques als estudiants.
6. Establir, si és el cas, requisits específics i procediments d'assignació per als estudiants de programes de mobilitat.
7. Informar sobre les peticions de reconeixement com a pràctiques externes de l'activitat professional.
8. Fixar el nombre màxim de crèdits docents assignats a cada professor tutor d'universitat, en el marc de la normativa de la Universitat de València que el regule.
9. Elaborar i aprovar els informes que es requerisquen per al compliment del Sistema de Garantia Intern de Qualitat de cada titulació.
10. Proposar a les comissions de cadascuna de les titulacions del centre un procediment per a atorgar la qualificació de matrícula d'honor en les pràctiques curriculars.
11. Totes les que s'establisquen oportunament per a aconseguir el bon funcionament de les pràctiques.