Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Educació de les Altes Capacitats i Desenrotllament del Talent

Dades generals
Objectius
1. Justificar les potencialitats d'una educació actual centrada en l'actualització i el desenrotllament del potencial del talent de l'alumnat.

2. Analitzar i avaluar accions i programes educatius inspiradors que es desenrotllen per a detectar- identificar, avaluar i/o intervindre de manera eficaç en el context de les altes capacitats.

3. Descobrir i analitzar procediments i tècniques innovadores per a la identificació i atenció de l'alumnat d'altes capacitats, fonamentades des de models d'inclusió i equitat educativa.

4. Dissenyar, crear i implementar processos d'intervenció educativa, des d'un model inclusiu d'atenció a la diversitat, per a potenciar el talent de tot l'alumnat i, específicament, de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:On-line
Preu matrícula 890 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció07/01/2026
Data d'inici curs gener 2026
Data de finalització curs desembre 2026
Edició4 ª
Codi títol25421110
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari En línea (Asincrònic)
Lloc d'imparticióAula Virtual UV-ADEIT
Eixida professional
Este màster es tracta d'un títol propi de postgrau que ha superat un procés normatiu de qualitat intern en una universitat pública de reconegut prestigi com és la Universitat de València per a oferir una formació especialitzada des del compromís de contribuir a la consecució dels grans desafiaments de l'educació i la societat actual, com són: l'equitat, la justícia social i el desenrotllament de la creativitat per a la resolució dels problemes socials globals.
El màster de Formació Permanent en Educació de les Altes Capacitats i Desenrotllament del Talent oferix una eixida formativa de postgrau específica als següents perfils professionals: mestres i mestres d'educació infantil i primària; professorat d'educació secundària; professorat de pedagogia terapèutica; professorat d'audició i llenguatge; orientadors i orientadores educatives; pedagogues i pedagogs; professionals de la psicopedagogia, educadors i educadores socials i, professionals de la psicologia, entre altres.
Donat el caràcter especialitzat, i aplicable als múltiples contextos educatius i formatius en els quals poden desenrotllar-se els continguts del màster, esta formació és de gran utilitat per a totes aquelles persones que desitgen conéixer, investigar, innovar, transformar o canviar els processos de detecció- identificació, avaluació i intervenció centrats en el desenrotllament del talent de tot l'alumnat i, de forma molt concreta, en l'educació les persones amb altes capacitats.
Direcció
OrganitzadorFacultat de Filosofia i Ciències de l'Educacio
Col·laboradorChina Deruimu Applied Psychology research Institute
DireccióInmaculada Chiva Sanchís
Profesora Titular de Universidad. Dpto. de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de Investigación Diversidad y evaluación en la formación a lo largo de la vida DIVFOREVA de la Universitat de València.
Genoveva Ramos Santana
Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universtiat de València. Coordinadora del Grupo de innovación educativa para el desarrollo del talento y altas capacidades (GIEDAC).
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció07/01/2026

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Bases teòriques i conceptuals
 1. Educació inclusiva, altes capacitats i desenvolupament del talent
-La inclusió. Concepte i marc teòric.
-Inclusió i alta capacitat. Importància de la inclusió en l'alumnat d'alta capacitat.
- Perfils d'alumnat d'alta capacitat a l'aula.
- Metodologies d'innovació educativa i inclusió a l'aula.
-Mostra d'activitats per a la inclusió: exemples d'activitats per a potenciar la creativitat en el currículum.
2.Delimitació conceptual de les altes capacitats i del talent
3.Habilitats de l'alumnat amb altes capacitats I: intel·lectuals o cognitives i no cognitives o psicosocials.
- Habilitats disposicionales de l'alumnat amb altes capacitats
- Tipus d'habilitats disposicionales: habilitats cognitives (intel·ligència) i no cognitives (psicosocials)
- Paper de les habilitats no cognitives en la trajectòria del talent
- Habilitats no cognitives en els dominis generals del talent
- Habilitats no cognitives en els dominis específics del talent
- Paper de les habilitats cognitives en l'alumnat amb altes capacitats
4. Habilitats de l'alumnat amb altes capacitats II: habilitats no cognitives
- Autoconcepte i autoestima
- Habilitats socials
- Habilitats emocionals
5. Perspectiva internacional en el desenvolupament del talent i les altes capacitats
-Teories i pràctiques educatives més rellevants en el context internacional.
-Punts en desacord i els consensos en la investigació internacional del talent.
-Maneres d'abordar les altes capacitats en els diferents escenaris i pren decisions crítiques.
 
Neuroeducación, altes capacitats i desenvolupament del talent
 0. Introducció a la Neuroeducación: concepte de neuroeducación i el seu origen.
1. Neurodesenvolupament cerebral
El cervell: bases del neurodesenvolupament.
-Cada cervell és únic.
-El cervell és altament plàstic: Importància de la plasticitat cerebral a l'aula.
-El cervell canvia amb l'experiència: el context i l'experiència tenen influència en l'aprenentatge.
-El cervell connecta coneixements previs i nous aprenentatges.
-Neurodesenvolupament: el procés de maduració de l'escorça prefrontal i la seua relació amb els processos d'aprenentatge i les funcions executives.
2. Funcions executives i aprenentatge
Què són les Funcions Executives?
Models Explicatius de les Funcions Executives.
De la planificació a l'execució: Funcions Executives i Aprenentatge.
-Habilitat d'Organització i Planificació i aprenentatge.
-Formulació d'Estratègies i aprenentatge.
-Memòria Funcional i aprenentatge.
-Pensament Flexible i aprenentatge.
-Habilitat d'Autosupervisió i aprenentatge.
3. Neuroeducación i aprenentatge
Atenció:
-Relació entre emoció, atenció i memòria.
-Xarxes atencionales i com es manifesten a l'aula.
-Estratègies per a millorar l'atenció executiva en cadascuna de les fases de la classe.
-Motivació clau per a l'aprenentatge.
Memòria:
-Diferents tipus de memòria.
-Estratègies per a millorar l'aprenentatge: pràctica del record, pràctica espaiada i intercalada i metacognició.
-Factors que influeixen en la memòria i l'aprenentatge.
4. Factors que influeixen en l'aprenentatge
Aprenentatge, emocions i cervell.
-Neurociència i educació emocional.
-El sistema de recompensa. Neurotransmisores i conductes addictives.
-La rellevància dels hàbits saludables referents a l'alimentació, el descans i l'exercici en l'aprenentatge.
-Estrés, distrés, supervivència i equilibri.
 
Detecció, identificació i avaluació de les altes capacitats i del talent
 1. Models de diagnòstics en educació.
2. El procés de detecció i identificació de les altes capacitats i del talent.
3. Grups vulnerables i altres aspectes a considerar en el procés de detecció i identificació de les altes capacitats i del talent
- Disincronía
- Sota rendiment i fracàs escolar
- Diverses manifestacions d'assetjament escolar
- Diversitat sociocultural
4. Gènere i altes capacitats
- Perfil de la xiqueta d'alta capacitat
- Diferències de gènere: característiques comunes i diferencials de gènere
- La identitat social de la xiqueta d'alta capacitat i les seues conseqüències
- Desenvolupament curricular i professional en la xiqueta d'alta capacitat: limitacions socials de la identitat i el talent de la dona d'alta capacitat.
- Orientacions per a l'èxit d'una xiqueta d'alta capacitat: aconseguir l'assoliment és possible
- La consciència de l'existència i les capacitats de la xiqueta d'alta capacitat. Visibilització.
5. Procediments i instruments de detecció, identificació i avaluació de les altes capacitats
- Característiques
- Tipus de tècniques i instruments de recollida d'informació
- Avantatges i limitacions
6. L'informe d'avaluació sociopsicopedagógica
- Estructura i continguts de l'informe.
- Recomanacions generals per a la seua redacció. Emplenament de l'informe.
- Col·lectius implicats.
- Un exemple: el model d'informe d'avaluació sociopsicopedagógica
 
Doble excepcionalitat en les altes capacitats
 1. Conceptualització de la doble excepcionalitat.
2. Altes capacitats i Trastorn de l'Espectre Autista (TEA)
3. Altes capacitats, el trastorn per dèficit d'atenció i hiperactivitat (TDAH) i/o trastorns de la conducta.
4. Altes capacitats i Dificultats d'aprenentatge.
5. Altes capacitats i Trastorns de la personalitat.
6. Altes capacitats i Trastorns de la conducta alimentària.
 
Educació de les altes capacitats i del desenvolupament del talent
 1. Altes capacitats i desenvolupament del talent en educació infantil i primària
2. Altes capacitats i desenvolupament del talent en educació secundària
3. Altes capacitats i desenvolupament del talent en estudis universitaris
4. Educació de talents específics I: dominis d'acompliment/execució
5. Educació de talents específics II: dominis de productius-acadèmics
6. La família en l'educació de les altes capacitats
 
Recursos Educatius per a la Promoció de les Altes Capacitats i El Desenvolupament del Talent
 1. Metodologías de enseñanza ¿aprendizaje para la educación de las altas capacidades y el desarrollo del talento
- Aprendizaje Cooperativo
- Aprendizaje Basado en Problemas
- Aprendizaje invertido o Flipped Classroom
2. Programa de Mentorías en altas capacidades y desarrollo del talento
3.Oportunidades para la promoción de las altas capacidades y del talento en la educación no formal I. Tendiendo puentes.
4.Oportunidades para la promoción de las altas capacidades y del talento en educación no formal II
- El enriquecimiento extracurricular: asociaciones y otras actividades
6.Recursos tecnológicos para la gestión de las altas capacidades y el desarrollo del talento:
- Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC)
- Tecnologías para el Aprendizaje y la Comunicación (TAC)
- Tecnologías del Empoderamiento y la Participación (TEP).
7.Formación del profesorado en altas capacidades y desarrollo del talento
8. Innovación educativa. Programas y proyectos:
- Conecta-T
- Conecta-2
- Experiencia práctica: Alto rendimiento desde la motivación y la inclusión
- Shoolwide Enrichement Model (SEM)
 
Treball Final de Màster
 Aquesta és l'última assignatura del Màster i les especificacions del TFM es publicaran, en el Moodle, a principis de curs, aproximadament durant el mes de gener.Els descriptors del TFM atendran a tots aquells descriptors especificats en els temaris de totes i cadascuna de les assignatures del Màster. Concretament, se centren en tots aquells especificats en els continguts de les 6 assignatures del Màster així com, en els quals versen els seus capítols o apartats.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Susana Arroyo Andreu Licenciada en Psicología por la Universidad de Barcelona. Psicóloga general sanitaria acreditada (col. Num 13036). Directora y psicóloga del centro Hemisferi-Altas Capacitats de Barcelona. Terapeuta familiar sistémica por la Universidad Autónoma de Barcelona y el Hospital de la Santa Creu i Sant Pau. Integrante del World Council for Gifted and Talented Children (WCGTC).
Maria Luz Bueno Carrasco Psicóloga (UV). Máster en detección, diagnóstico e intervención educativa en estudiantes de altas capacidades (UV). Experto universitario en diagnóstico y educación de los alumnos con alta capacidad (UNED). Miembro del grupo de investigación GIEDAC de la UV (colaboradora grupo Divforeva). Formadora en Centros de Formación de la CV a través de CEFIRE. Colaboradora activa en la Asociación Valenciana de Apoyo a las Altas Capacidades AVAST.
Inmaculada Chiva Sanchís Profesora Titular de Universidad. Dpto. de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de Investigación Diversidad y evaluación en la formación a lo largo de la vida DIVFOREVA de la Universitat de València. + info
Ada García Moreno Directora adjunta Comité Académico de la Fundación Dádoris. Directora de Oficina de atención psicológica y apoyo al estudiantado de la Fundación Dádoris.
María González García Licenciada en Pedagogía. Universidad de Murcia. Maestra: Educación Musical. Universidad de Murcia. Profesora asociada Dpto.: Psicología Evolutiva y Didáctica. Universitat d'Alacant / Universidad de Alicante
María Pilar Herce Palomares Profesora Asociada de Universidad. Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València. Fundadora y directora de la red de centros para la promoción del talento Despierta (https://despiertatalento.com/) + info
María Inmaculada Lafuente González Departamento Orientación (Ed. Infantil, Ed. Primaria y Educación Secundaria Obligatoria). Colegio Nuestra Sra. del Socorro (Benetússer)
Lidia Márquez Baldo Ayudante/a Doctora. Departamento de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Investigación relacionada con las tecnologías educativas y la evaluación educativa + info
Paloma Merello Gimenez Proyecto "Identificación y promoción del talento universitario" UV.Grupo de Desarrollo del Talento e Innovación Educativa en Contabilidad y Sostenibilidad.Grupo de innovación educativa para el desarrollo del talento y altas capacidades (GIEDAC). + info
Anna María Monzó Martínez Profesora Asociada de Universidad. Dpto. de Teoria de l'Educació. Universitat de València. Asesora de formación del profesorado en el CEFIRE Específico de Educación Inclusiva (Valencia). Investigación vinculada a la educación inclusiva y sostenibilidad + info
Ana María Moral Mora Profesora Permanente Laboral PPL. Dpto. de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de Investigación Diversidad y evaluación en la formación a lo largo de la vida DIVFOREVA. + info
Arantxa Morales Sánchez Maestra Educación Infantil. Máster en Psicología Infanto-Juvenil y Psicopedagogía. Especialista en Altas Capacidades, bienestar emocional y adaptación metodológica en el aula. Asesora/creadora de planes de acompañamiento personalizado a niños y niñas de Altas Capacidades y doble o múltiple excepcionalidad. Una de las fundadoras de la asociación sin ánimo de lucro "La Tribu Neurodivergent"
Josefa María Mulet Salvador Psicológa - Gerente. SEM Centro de Psicología. Licenciada en Psicología. Universidad de Valencia. Máster en Psicología Forense y pericial judicial. Master en Psicología Clínica Y Salud en ISEP (Universidad de Vic) Psicóloga General Sanitaria. Acreditación Nacional de Psicóloga Experta en Psicología Educativa (CNAP) Consejo General de la Psicología.
Yolanda Nieves de la Vega Máster en Neuroeducación Avanzada (UB). Postgraduada en Neuroeducación (UB). Miembro agregado de la Cátedra de Neuroeducación UB-Edu1st. Especialista en Trastornos del aprendizaje, de la conducta y de los estados afectivos. Docente del Máster universitario en Formación de Profesores (Universidad de Navarra). Cofundadora y formadora de Innatria Education.
Tomás Ordóñez Rubio Profesor Asociado. Dpto. Psicologia Evolutiva y didáctica. Universitat d'Alacant. Técnico Centro de Apoyo al Estudiante de la UA. Miembro fundador de la Asociación Española de Servicios Psicológicos y Psicopedagógicos Universitarios.
María Isabel Pérez Alemany Profesora CEIP Francesc Pons Boigues (Carcaixent). Diplomada en Magisterio. Universidad de Valencia. 26 años de experiencia docente en centros de Primaria, centros de Educación Especial y centros de Acción Educativa Singular. Pertenece al Grupo de Innovación Educativa de Altas Capacidades (GIEDAC) de la Universitat de València.
Ester Rafael Cufí Doctora en Psicología. Profesora Asociada. Universitat de Girona. Dpto de Psicología. Área Evolutiva y de la Educación. Coordinadora de Servicios Educativos y Formación en el Departamento de Educación en los Servicios Territoriales de Girona. Cataluña.
Genoveva Ramos Santana Profesor/a Titular de Universidad. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació. Universtiat de València. Coordinadora del Grupo de innovación educativa para el desarrollo del talento y altas capacidades (GIEDAC). + info
Verónica Riquelme Soto Ayudante Doctora. Dpto. de Teoria de l'Educació. Universitat de València. Pertenece al Grupo de investigación: GRIFAIN Grupo de investigación en familias e infancia de la Universitat de València. + info
Piedad María Sahuquillo Mateo Profesor/a Titular de Universidad. Dpto de Teoria de l'Educació UV. Pertenece al GRIFAIN Grupo de investigación en familias e infancia y al GREAV Grupo de investigación en pedagogía universitaria, educación a lo largo de la vida y desarrollo sostenible + info
María Sánchez Dauder Profesora Facultad de Filología. Universidad de Barcelona. Licenciada en Lingüística. Máster en Psicopedagogía UOC. Experta Universitaria en Neurociencia e Inteligencias Superiores. Directora del centro en Altas Capacidades Corre Que Vuelas.
Raúl Tárraga Mínguez Profesor Titular de Universidad. Departament de Didàctica i Organització Escolar. Facultad de Magisterio. Universitat de València. Pertenece al Grupo de investigación: INVTEA Investigación en trastornos del espectro autista de la Universitat de València. + info
Núria Tomàs Garcia Postgraduada en Neuroeducación por la Universitat de Barcelona. Miembro agregado de la Cátedra de Neuroeducación UB-Edu1st. Catedrática de Lengua y Literatura. Experta en educación emocional y mediación escolar. Cofundadora y formadora de InnAtria Education.
Metodologia
Metodologia
MODALITAT D'ENSENYANÇA-APRENENTATGE El procés d'ensenyança-aprenentatge es desenrotlla des d'una perspectiva integradora de components teòrics i pràctics. Específicament, la seua modalitat es correspon amb les característiques de les modalitats d'ensenyança-aprenentatge a distància-en línia (no presencial o asíncrona). TIPUS D'APRENENTATGE La metodologia implementada se centra en l'aprenentatge significatiu, autònom, acte-dirigit i acte-regulat d'una banda i, per l'altre, en el sistema de tutories per a la pro-alimentació de l'aprenentatge de l'alumnat. L'aprenentatge s'ha de gestionar des d'una doble vessant: a) aprenentatge dirigit i sistematitzat dels manuals dels continguts de les diferents assignatures (amb temporalització estipulada). Este procés comptarà amb el seguiment i assessorament del professorat participant en cada una de les assignatures i per les directores del màster. b) aprenentatge autònom, responsable, acte- gestionat (planificació i ritme personalitzat) i autoregulat per part de l'alumnat. En este procés és imprescindible l'establiment per part de l'alumnat d'un calendaris de temps. La programació dels continguts estarà disponible en el Moodle des dels primers dies d'inici del curs per a que l'alumnat ho tinga en la seua propia agenda. ESTRUCTURA El màster el conformen sis assignatures -veure pla d'estudis- més una assignatura específica denominada Treball Final de Màster (TFM). MATERIALS I RECURSOS - Els materials en format digital per al desenrotllament de l'aprenentatge (manuals de continguts, qüestionaris d'acte-comprovació del progrés de l'aprenentatge i qüestionaris d'exàmens) es van incorporant a la Plataforma en línia de formació Moodle (Aula Virtual) en cada assignatura, des de gener fins a juliol. S'adjunten a poc a poc, quasi aproximadament mes a mes, amb temps suficient i programat perquè l'alumnat puga desenrotllar el seu estudi i posterior avaluació. - Cada assignatura disposarà d'un Manual digital en el Moodle.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Perfil d'ingrés:
Titulats i Titulades universitàries (llicenciats/as i graduats/as universitaris/as) preferentment en:
Mestres/Mestres d'Educació Infantil i Primària
Professorat d'Educació Secundària
Professorat de Pedagogia terapèutica
Professorat d'Audició i llenguatge
Orientadores/Orientadors educatius
Pedagogues/Pedagogs
Professionals de la Psicopedagogia
Professionals de la Psicologia
Educadores/Educadors socials
Llicenciades/us i graduades/us universitaris/as que desitgen intervindre en l'àmbit de l'atenció a la diversitat i l'educació inclusiva concretament, en el desenrotllament del talent i de les altes capacitats.



Requisits d'accés:
Títol de Màster de formació permanent: té una càrrega de 60 crèdits ECTS.
Per a accedir a estos estudis serà necessari tindre un títol universitari oficial espanyol o un altre expedit per una institució d'educació superior que faculte al país d'esta institució per a l'accés a ensenyances de postgrau.
En estos estudis serà obligatori fer un treball final de màster de 6 crèdits ECTS.



Aprovar este Màster comportarà l'obtenció del corresponent títol de Màster de formació permanent en Educació de les Altes Capacitats i Desenrotllament del Talent de la Universitat de València.



Este títol no permet accedir als estudis oficials de doctorat.
Criteris admissió
Es tindran en compte les candidatures amb perfils professionals preferents i, en cas d'existir més sol·licituds que places, es valorarà l'expedient acadèmic.
Resultats d'aprenentatge
1. Contrastar els paradigmes que han donat fruit a diferents maneres de comprendre i atendre les altes capacitats i facilitar una valoració crítica de cadascun d'ells.



2. Incorporar els principis bàsics de la neuroeducación en els processos d'ensenyament-aprenentatge per a l'educació de les persones amb altes capacitats.

3. Discriminar la doble excepcionalitat en el context de les altes capacitats i iniciar processos de detecció-identificació i atenció de la doble excepcionalitat.

4. Elaborar un procés d'identificació, detecció i diagnòstic d'una doble excepcionalitat.



5. Valorar de manera crítica les propostes d'innovació educativa vinculades amb la resposta educativa a l'alumnat d'alta capacitat intel·lectual.



6.Traçar mapes d'oportunitats des d'una visió contextual i sistèmica-ecològica per al desenvolupament del talent i de les altes capacitats.



7.Seleccionar, valorar i oferir oportunitats per al desenvolupament del talent en dominis i contextos específics.



8.Planejar i gestionar estratègies i/o propostes per a la identificació del talent en un context educatiu.



9.Elaborar, aplicar i avaluar un programa de detecció, avaluació o intervenció educativa de desenvolupament del talent i /o d'educació de les altes capacitats.



10.Contrastar, dissenyar i aplicar accions d'intervenció familiar centrades en l'orientació i l'assessorament en desenvolupament del talent i educació de les altes capacitats.



11.Dissenyar i validar accions/intervencions formatives dirigides al professorat i centrades en el desenvolupament del talent i/o l'educació de les altes capacitats intel·lectuals.
Contacte