Objectius

Objectiu General
Formar professionals amb alta qualificació per a desembolicar en els contextos multidisciplinaris que precisa l'Atenció Primària i la Salut Pública, amb capacitació per a liderar, gestionar i transformar els serveis de salut, en general, i l'Atenció Primària en particular. Així mateix, amb voluntat de promoure l'equitat, la sostenibilitat, l'accessibilitat i la qualitat del sistema de salut, en resposta als desafiaments actuals i futurs. Subjau, també, la configuració d'una plataforma composta per persones expertes en diferents àrees nuclears i per professionals de base, que col·laboren en la reflexió i el plantejament de millora en l'eficiència social del model sanitari.

Objectius Específics

1. Enfortir el rol de l'Atenció Primària com a eix del sistema sanitari:
* Capacitar a les i els estudiants en l'anàlisi i comprensió de l'evolució de l'Atenció Primària i la seua estreta interacció amb la Salut Pública.
* Promoure la renovació del lideratge en Atenció Primària com un nivell estratègic en la prevenció i maneig integral de la salut.

2. Desenvolupar competències en salut comunitària i en protecció i promoció de la salut:
* Formar experts en el disseny, implementació i avaluació d'intervencions comunitàries orientades al desenvolupament de la comunitat.
* Potenciar l'ús d'eines com l'estudi comunitari de salut (diagnòstic comunitari), els mapes d'actius en salut i la prescripció social.

3. Capacitar per a l'abordatge dels problemes de salut emergents:
* Proveir estratègies per a manejar patologies cròniques, problemes de salut mental, i desafiaments derivats de l'envelliment poblacional i les desigualtats socials.
* Fomentar la prevenció quaternària i la desmedicalización en la pràctica clínica.

4. Incorporar l'ús de tecnologies en l'Atenció Primària:
* Formar en l'ús d'eines digitals com la telemedicina, aplicacions clíniques i tecnologies diagnòstic-terapèutiques, per a millorar la capacitat resolutiva dels professionals.
* Promoure una aproximació crítica a l'ús de xarxes socials i la comunicació científica en l'àmbit sanitari.

5. Promoure el lideratge i la gestió d'equips interdisciplinaris: * Desenvolupar habilitats en gestió clínica, coordinació interinstitucional i lideratge per a optimitzar l'atenció sanitària. * Capacitar en models organitzatius i de gestió adaptats a les noves realitats del sistema de salut. 6. Fomentar la comunicació efectiva en salut: * Ensenyar estratègies de comunicació centrades en el pacient, la presa de decisions compartida i el maneig de relacions conflictives en entorns assistencials. * Facilitar la interacció efectiva entre nivells assistencials, sectors socials i organismes governamentals. 7. Impulsar la investigació i la docència en Atenció Primària: * Capacitar en metodologies d'investigació qualitativa i quantitativa aplicades a problemes específics de l'atenció primària i salut pública. * Fomentar la docència i la formació contínua com a eines essencials per a l'actualització professional. 8. Preparar per al futur de l'Atenció Primària: * Reflexionar sobre models organitzatius, cartera de serveis i competències professionals necessàries per a respondre als reptes futurs del sistema sanitari. * Formar professionals preparats per a exercir rols clau en la salut global i planetària. 9. Alinear la formació amb els principis d'equitat i sostenibilitat: * Promoure enfocaments que reduïsquen les desigualtats en salut i aborden els determinants socials des d'una perspectiva integral. * Sensibilitzar sobre els impactes del canvi climàtic i altres dinàmiques globals en la salut de la població. 10. Aportar un nou model que done resposta a les necessitats presents i futures: * Generar un fòrum de reflexió entre experts i professionals de base sobre que model de #AP pot ser més útil i eficient per a cobrir els desafiaments d'AP. * Dissenyar unapropuesta final de model que puga suposar valor afegit al model actual.

Curs acadèmic Curs 2025/2026

ÀreaÀrea de Salut

Tipus de cursMàster de Formació Permanent

Modalitat:Semipresencial

Preu matrícula 2.225 € (Importe preu al públic)
Preu general1.625 € (Importe preu al públic)
Afiliació a CC.OO. Places limitades. Es tindrà en compte l'ordre de preinscripció 

Termini de preinscripció15/07/2025

Data d'inici curs octubre 2025

Data de finalització curs juny 2026

Edició1 ª

Codi títol25731210

Crèdits:60.00 Crèdits ECTS

Horari

Es contempla tant la modalitat de docència síncrona com asíncrona. En el cas de les sessions síncrones, aquesta tindrà lloc a les vesprades, una a la setmana, en horari de 16 a 20 hores. Aquestes classes es gravaran per si algún no pot asitir ocasionalment

Lloc d'impartició

Aula Virtual UV-ADEIT
Eixida professional

Els egressats d'aquest màster estaran preparats per a assumir responsabilitats en diversos nivells del sistema sanitari, des de la pràctica clínica directa fins a comeses estratègiques en gestió, investigació i polítiques públiques. Aquest programa formatiu els brinda eines per a adequar l'activitat professional a un entorn laboral exigent i en constant evolució, amb èmfasi en la innovació, l'equitat i la sostenibilitat. D'aquesta manera, s'albiren diverses àrees que podrien beneficiar de professionals formats en aquest màster: 1. Gestió i lideratge en serveis de salut: * Direcció i coordinació de centres de salut * Responsabilitat en programes de Salut Pública * Gestió de projectes sanitaris 2. Assistència clínica i comunitària * Medicina de família i pediatria especialitzada en atenció integral i comunitària * Infermeria comunitària i matrona 3. Promoció de la salut i salut comunitària * Coordinació de projectes de salut comunitària * Coordinació de programes de salut escolar o en residència de persones majors 4. Investigació i docència * Investigació en Atenció Primària i en Salut Pública * Docència universitària 5. Innovació i tecnologia en salut * Especialització en telemedicina i salut digital en l'àmbit de l'atenció primària 6. Polítiques i planificació en salut * Assessoria en polítiques sanitàries 7. Participació en organitzacions socials i sindicals * Agent de canvi en sindicats i/o associacions professionals

Direcció

Organitzador

Falcultat d'Infermeria i Podologia

Col·laborador

Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO / Formación y Servicios Asesoría Para Oganizaciones Sindicales S.L.U.

Direcció

Antonio Merelles Tormo
Departament d'Infermeria. Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Jorge Navarro Pérez
Departament de Medicina. Universitat de València
Profesor/a Asociado de Universidad
Antonio Cabrera González
Gerente FYSA. Federación de Sanidad y Sectores Sociosanitarios de CCOO
Més Informació

Telèfon

96 160 3000

E-mail

Estic interessat en aquest curs
 
Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu per informar-te del que necessites.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

He llegit i accepto la informació proporcionada sobre protecció de dades i Política de Privacitat de ADEIT.

Consento rebre informació sobre els títols propis de la Universitat de València.

Responsable: Universitat de València. Edifici del Rectorat. Av. Blasco Ibáñez, 13. 46010-València.
Delegat de Protecció de Dades: D. Javier Plaza Penadés lopd@uv.es
Finalitat: enviar informació rellevant de cursos de postgrau.
Destinataris: Fundació Universitat-Empresa de Valéncia and Universitat de València
Legitimació: Per a l'enviament d'informació sobre els títols propis de la Universitat de València la base de legitimació és el consentiment de l'interessat.
Termini: Les dades de l'Usuari seran conservats fins que sol·liciti la seva baixa, s'oposi o revoqui el seu consentiment.
Drets: Accedir, rectificar i suprimir les dades així com altres drets com s'explica a la informació addicional.
Amplieu informació: www.adeituv.es/politica-de-privacidad.