Universitat de ValènciaUVsocietat,UVsocietat Logo del portal

Les col·leccions de la Universitat de València sobre Memòria històrica, Festes i Patrimoni valencià s'exposen a Llíria, Benetússer i Gandia

  • 7 de novembre de 2017
Les col·leccions de la Universitat de València sobre Memòria històrica, Festes i Patrimoni valencià s'exposen a Llíria, Benetússer i Gandia

L'exposició ‘Memòria Democràtica i Patrimoni’ estarà exposada fins al 17 de novembre en el Centre Multiusos de Llíria. ‘Les Festes Tradicionals del Territori Valencià’ romandrà oberta al públic fins al 22 de novembre al Xalet de la Xapa de Benetússer. I els interessats en visitar ‘El Patrimoni Cultural Valencià’ podran fer-ho fins al 23 de novembre en el Centre Internacional de Gandia.

Aquestes tres exposicions naixen a iniciativa del Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial, amb el patrocini de Caixa Popular. Les mostres sobre les festes tradicionals i el patrimoni cultural compten a més amb la col·laboració de la Direcció general de Cultura i Patrimoni de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Les tres mostres, igual que totes les organitzades per aquest Vicerectorat, tenen un caràcter itinerant, de manera que s'exhibeixen en les capçaleres comarcals valencianes i en els municipis que les sol·liciten. Aquestes exposicions representen la voluntat de la Universitat de projectar-se més enllà dels seus tres campus, l'interès per transferir coneixements a les entitats locals i el propòsit d'aproximar l'acadèmia a la ciutadania.

L'exposició ‘Memòria Democràtica i Patrimoni (1936-1939): conèixer, difondre i posar en valor’ s'exhibeix a Llíria

Aquesta mostra es va inaugurar dilluns 6 de novembre a Llíria, després d'haver estat exposada en Alaquàs, Alzira i Riba-roja de Túria. Van oficiar l'acte inaugural l'alcalde de Llíria, Manuel Civera; el vicerector de Participació i Projecció Territorial de la Universitat de València, Jorge Hermosilla; i el gestor de clients de l'oficina de Caixa Popular de Llíria, Raúl de la Natividad. Els autors i comissaris de l'exposició són Jorge Ramos (Departament d'Història Moderna i Contemporània, UV), Enrique Bengochea i Javier Esteve. Quan finalitze la seua estada a Llíria el 17 de novembre, la mostra s'exposarà a Gandia i Sagunt, entre unes altres.

La col·lecció està formada per 17 panells amb fotografies, gràfics, mapes, compilacions de premsa i textos. Els principals temes que aborda la mostra són: la Guerra Civil espanyola, el cartellisme polític valencià, la València capital de la República, els bombardejos i els refugis, el patrimoni de la revolució social, l'arquitectura, la cultura, l'educació, els hospitals de sang, etc.

L'exposició ‘Festes Tradicionals del Territori Valencià’ s'exhibeix a Benetússer

L'acte d'inauguració, que tindrà lloc al Xalet de la Xapa de Benetússer, se celebrarà el dimecres 8 de novembre a les 13:00 hores, i comptarà amb la participació del vicerector de Participació i Projecció Territorial, Jorge Hermosilla; l'alcaldessa de Benetússer, Eva Sanz; i Rafael Muñoz, director de l'oficina de Caixa Popular a Sedaví. Aquesta mostra s'ha exposat ja a Alaquàs, Requena, Ontinyent, Gandia i, ara, a Benetússer; a partir del 22 de novembre continuarà la seua itinerància, les pròximes destinacions seran Bunyol, l'Eliana i Cullera.

L'objectiu d'aquesta exposició és acostar a la societat local valenciana el patrimoni festiu del nostre territori a través de textos explicatius, mapes i material gràfic cedit pels diferents ajuntaments, institucions i associacions. Els 34 panells repassen de nord a sud la riquesa i espectacularitat de les festivitats de totes les comarques de la Comunitat Valenciana.

L'exposició ‘El Patrimoni Cultural Valencià’ s'exposa a Gandia

Aquesta mostra ha estat exposada a Alaquàs, Ademuz, Ayora i Llíria, ara els interessats poden visitar l'exposició des del proper dijous 9 fins al 23 de novembre en el Centre Internacional de Gandia. Després aquest projecte expositiu continuarà el seu recorregut itinerant, en concret les seues pròximes destinacions seran: Torrent, Xàtiva, Sagunt, Alzira, Requena i Anna.

Aquesta mostra té com a objectiu acostar als veïns de la comarca de la Safor l'ampli i ric patrimoni cultural, artístic, sociològic, paisatgístic, històric… present a la Comunitat Valenciana. Aquesta exposició està conformada per 36 panells en l'elaboració dels quals han participat més d'una vintena d'especialistes de la UV en disciplines com la història, l'arqueologia, la sociologia, la geografia o l'art.