Universitat i Societat a Bétera sorgeix del ferm compromís de l’Ajuntament de Bétera per la formació al llarg de la vida amb el suport de la Universitat de València. Universitat i Societat va dirigit especialment a alumnes del municipi i el seu entorn i està destinat a les persones de 30 anys o més amb inquietud per aprendre i motivació per la cultura.
S’implanta a Bétera a través d’un itinerari multidisciplinari de 360 hores, distribuïdes en tres cursos acadèmics de 120 hores cadascun.
Universitat i Societat a Bétera presenta diversos continguts distribuïts entre:
- Les assignatures troncals del Curs 2025/2026. Són quatre per curs, amb 24 hores cadascuna. Garanteixen una introducció bàsica a diverses matèries.
- Curs dijous vesprada: Literatura Valenciana I: èpoques medieval i moderna*, Astronomia*, Historia del arte: siglo XIX, Arqueología II
* La llengua d'impartició d'aquests mòduls serà el valencià
- Les conferències. Cicle mensual que inclou una oferta variada de temes d’interès general.