Universitat i Societat a Paterna sorgeix del ferm compromís de l'Ajuntament de Paterna per la formació al llarg de la vida, amb el suport de la Universitat de València. Universitat i Societat va dirigida especialment per a persones del municipi i voltants; i està destinada a les persones de 30 anys o més amb inquietud per aprendre i motivació per la cultura.
S'implanta a Paterna a través d'un itinerari multidisciplinari de 120 hores per curs, cada any canvia la temàtica dels mòduls.
Universitat i Societat a Paterna presenta diversos continguts distribuïts entre:
- Les assignatures troncals del curs 2025-2026. Són quatre per curs, amb 24 hores cadascuna. Garanteixen una introducció bàsica a diverses matèries:
- Dilluns vesprada (La Cañada): Literatura Latinoamericana, Historia Contemporánea, Psicología, Arte e imagen en el siglo XIX.
- Dimarts matí (Paterna): Desinformación y nuevas tecnologías, Història de la primera globalització (ss. XV-XVII)*, Biologia: un viatge al voltant del cervell i les seues malalties*, Homero y la cultura europea.
- Dijpus matí (Paterna): Historia Contemporánea Segon, Instituciones de la Unión Europea, Clásicos de la literatura inglesa, Lengua española.
- Divendres matí (Paterna): Lengua española, El cerebro y la mente: cómo son y cómo funcionan, Cultura clásica, Alimentación saludable.
* La llengua d’impartició d’aquests mòduls serà el valencià.
- Les conferències. Cicle mensual que Inclou una oferta variada de temes d'interès general.