Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Llíria

Enrique Bigné: “els plans de turisme han d'apostar per l'experiència del turista en el territori”

El professor Enrique Bigné (a l’esquerra) i el vicerector Jorge Hermosilla (a la dreta).
El professor Enrique Bigné (a l’esquerra) i el vicerector Jorge Hermosilla (a la dreta).

El catedràtic de Comercialització i Investigació de Mercats, Enrique Bigné, ha impartit la conferència inaugural del 3er Congrés ‘Paisatge, Turisme i Innovació’, celebrat aquest dimecres 31 d'octubre a l'Alcúdia. La trobada ha servit per a conèixer els productes turístics generats a partir del desenvolupament dels plans de Dinamització i Governança turística en tota la Comunitat Valenciana.

Els plans de competitivitat turística han sigut analitzats per l'equip de recerca en turisme del professor Bigné, format per les professores Clara Martínez i Luisa Andreu i el professor José María Nacher. Entre les propostes de millora es considera la necessitat d’“adoptar una visió més estratègica i una orientació més experiencial del turista en el context del territori”, ha assenyalat el professor Enrique Bigné. L'especialista en turisme també ha destacat la importància de “treballar seguint el camí de la digitalització, amb motors de cerca, xarxes socials i aplicacions mòbils”.

La següent conferència de la jornada ha estat a càrrec de la professora del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats Luisa Andreu, que s'ha centrat en les claus de posicionament i comunicació de productes turístics. El programa també ha inclòs una taula redona que ha moderat la coordinadora del congrés i cap d’iniciatives del Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, Walesska Schlesinger, sobre les experiències dels Plans de Dinamització i Governança Turística. La part final de la trobada s'ha destinat a presentar la iniciativa ‘Crea Turisme’, una estratègia de Turisme Comunitat Valenciana per al desenvolupament de programes de producte turístic altament especialitzats i basats en l'experiència.

Aquest tercer congrés ha sigut organitzat per la Universitat de València, a través del Vicerectorat de Projecció Territorial i Societat, i Turisme Comunitat Valenciana, amb la col·laboració de l'ajuntament amfitrió. El vicerector Jorge Hermosilla, que ha participat en l'acte d'inauguració juntament amb el representant de Turisme Comunitat Valenciana i l'alcalde de l'Alcúdia, ha destacat el procés de “territorializació pel qual està apostant la Universitat de València per a posar el seu granet d'arena en la construcció d'una Comunitat vertebrada que aposte pels seus municipis”, al mateix temps que ha reivindicat la “necessitat de crear aliances estratègiques en el territori que milloren la qualitat de vida de la societat valenciana en el seu conjunt”.

El director de l'Estratègia Territorial Turística de Turisme Comunitat Valenciana, Josep Gisbert, ha assenyalat que els plans de Governança i Dinamització Turística fomenten “el treball en xarxa” ja que conjuminen “la col·laboració de tres administracions públiques, a escala autonòmica, provincial i local, juntament amb la visió de les empreses privades i el coneixement provinent de les Universitats”. Per la seua banda, l'alcalde de l'Alcúdia, Andreu Salom, ha posat l'accent en la coherència territorial i la necessitat de “coordinar el sector privat amb el públic per a fomentar un turisme sostenible que fuja d'una possible «bambolla» turística”.

D’esquerra a dreta: el viceretor Jorge Hermosilla, la coordinadora del Congrés Walesska Schlesinger i el professor Enrique Bigné.

 

Inauguració del Congrés. D’esquerra a dreta: el vicerector Jorge Hermosilla, l’alcalde de l’Alcúdia, Andreu Salom, i el representat de Turisme Comunitat Valenciana, Josep Gisbert.

 

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies