Les conferències del programa UNISOCIETAT continuen durant el mes de novembre a les 11 seus

El professor Federico Pallardó va oferir una ponència a Bétera el 18 d’octubre de 2017.

La reforma de la constitució, la seguretat dels productes cosmètics, la intel·ligència emocional o el patrimoni cultural es tractaran en les conferències del mes de novembre del programa UNISOCIETAT, que tindran lloc a Cullera, Benetússer, Paterna, Quart de Poblet, l'Eliana, Gandia, Requena, Alzira, Bétera, Massamagrell i Ontinyent.

Aquest programa de ponències, organitzat pel Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial, i finançat per Caixa popular (en 9 seus), Caixa Ontinyent (a la Vall d'Albaida) i Banc Santander (a Gandia), en col·laboració amb els ajuntaments implicats en el programa, se celebra mensualment des d'octubre a febrer en aquestes seus d’UNISOCIETAT.

Les conferències són gratuïtes per a tota la ciutadania del municipi i el seu entorn, a més no són exclusives per als alumnes d’UNISOCIETAT, sinó que són accessibles a tota la societat local, per la qual cosa la resta dels veïns que encara no formen part d’UNISOCIETAT poden constatar la importància de seguir formant-se al llarg de la seua vida i enriquir-se amb les aportacions i anàlisis que es duen a terme des de la Universitat de València en temes de gran actualitat i interès general.

Es tracta d'un cicle multidisciplinari impartit per docents i investigadors de la Universitat de València. La UV compta amb 19 centres, 92 departaments, 54 títols de grau, 116 títols de màster… una àmplia varietat de branques de coneixements i àrees científiques que doten a aquest cicle de conferències, i al programa UNISOCIETAT en general, d'un caràcter pluridisciplinari que es reflecteix a través de la participació de 250 docents.

Les 11 conferències de novembre

La qualitat, seguretat i eficàcia dels productes cosmètics va ser la temàtica que analitzà el professor Alberto Chisvert (Departament de Química Analítica) el dia 8 de novembre en el saló d'actes de l'Ajuntament de Benetússer (Horta sud).

Eixe mateix dia, el 8 de novembre, al Castell de Bétera, Ángel Latorre (Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació) abordà la intel·ligència emocional i explicà què podem fer per a millorar-la.

‘Selecció sexual: amor o interès en l'elecció de parella?’ va ser el títol de la conferència que va oferir el professor Emilio Barba (Departament de Microbiologia i Ecologia), també el 8 de novembre, en el Centre Municipal de Formació de Persones Adultes de l'Eliana (Camp de Túria).

El 14 de novembre la conferència de Virginia Pardo (Departament de Dret Administratiu i Dret Procesal), titulada ‘Justicia i Confiança: el cas dels tribunals populars’, va tindre lloc en la Casa de la Cultura d'Alzira, capçalera comarcal de la Ribera Alta. Els interessats en aquesta temàtica tenen dues noves oportunitats d'assistir a aquesta conferència: el 15 de novembre en el Centre Internacional de Gandia (la Safor) i el dia 23 de novembre en Paterna (Horta Nord).

El dia 16 de novembre, el programa de conferències d’UNISOCIETAT arriba a dues seus: Massamagrell i Ontinyent. El professor Francisco Higón (Departament d'Economia Aplicada) parlarà sobre la història, la cultura i l'economia del vi en el Centre Cultural de Massamagrell. Per la seua banda, Carlos Flores (Departament de Dret Constitucional, Ciència Política i de l'Administració) impartirà la ponència ‘La reforma de la Constitució: què? com? quan?... i a quin preu?’ en el Centre Cultural de Caixa Ontinyent, situat en la capital de la Vall d'Albaida.

Cullera (Ribera Baixa) rebrà el dia 20 de novembre a la professora Ana Mª Botella (Departament Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal), que compartirà amb els assistents els seus estudis sobre la música de Moros i Cristians com a patrimoni cultural valencià.

El 23 de novembre, Mª Luz Mandingorra (Departament d'Història Medieval i Ciències i Tècniques Historiogràfiques) oferirà la ponència ‘Patrimoni bibliogràfic i documental: un repte’ en l'Espai Cultural Feliciano Antonio Yeves de Requena, capital comarcal de la Plana de Requena-Utiel.

El professor Antonio Doménech (Departament de Química) abordarà l’‘Autenticació i datació d'obres d'art’ el dia 29 de novembre en la Casa de la Cultura de Quart de Poblet (Horta Oest).

‘Abordatge de la fragilitat: un repte necessari’ és el títol de la conferència que impartirà Julio Fernández (Departament d'Infermeria) en el Castell de Bétera el 29 de novembre, segona conferència mensual en la nova seu d’UNISOCIETAT.

Data d'actualització: 15 de novembre de 2017.