.jpg)
Context Area
Mª José Villalonga y Pedrín Mariscal
Aquesta marca de roba va ser creada pels germans Errando Mariscal a la fi dels setanta. Tráfico de Modas va començar la seua marxa dissenyant peces de punt teixit i de cotó en un pis de València i venent-les en una botiga de barri. Prompte van aconseguir la fama i van acabar amb cinc botigues pròpies a Espanya, dues col·leccions anuals, vendes internacionals i desfilades en les passarel·les Gaudí i Cibeles.
El dissenyador Javier Mariscal va col·laborar amb ells en la creació de dissenys i il·lustracions. Les peces que confeccionaven mostraven un caràcter mediterrani i oferien dissenys excèntrics que acompanyaven al context de l'època dels vuitanta, fortament influenciada per la Moguda Madrilenya i la Ruta del Bakalao. De fet, els germans van voler captar l'essència de l'època i reflectir-ho també en el nom de la marca; "Tráfico" en al·lusió a l'eclosió de les drogues.
Malgrat el gran èxit que van tenir en tan poc temps, aquest va ser efímer i després de la crisi tèxtil, van acabar per tancar en 1992.
Anys després, en 2019, Lola Errando, filla d'un dels fundadors, va recuperar els patrons més emblemàtics de Tráfico de Modas i va obrir una botiga en línia.
Donació de Mª José Villalonga y Pedrín Mariscal
Identification Area
ES.462508.AVD-31
1978-1992
Content and structure area
Tot el fons és de conservació permanent.
Es preveu l'arribada de nous ingressos.
Area of Conditions of access and use
Consulta lliure
Segons la normativa vigent
Espanyol
Bon