UVCulturaUV Logo del portal

Julián Pacheco i l'Exili Cultural

El Patronato Martínez Guerricabeitia de la Fundación General de la Universidad de Valencia tiene en marcha el proyecto expositivo sobre el pintor Julián Pacheco (1937-2000) para exhibirlo desde noviembre de 2006 a marzo de 2007 en la Sala Martínez Guerricabeitia de La Nave. Posteriormente, esta muestra viajará a la Universidad de Castilla La Mancha. Julián Pacheco fue un pintor que, como tantos otros, vivió exiliado de España durante la época franquista, y de su obra hay un desconocimiento generalizado. Los valores implícitos en la obra de Julián Pacheco fueron reconocidos en Francia e Italia, donde ocupó el interés de los críticos durante su estancia en estos países. La exposición irá acompañada de un taller didáctico que profundizará en la idea del exilio cultural, de sus causas y de sus consecuencias, como aproximación al actual fenómeno de la inmigración, dirigido a alumnos de 12 a 18 años

 
El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València té en marxa el projecte expositiu sobre el pintor Julián Pacheco (1937-2000) per exhibir-lo des de novembre de 2006 a la Sala Martínez Guerricabeitia de l’edifici de La Nau. Posteriorment, aquesta mostra viatjarà a la Universitat de Castella-la Manxa.
 
 
 
Julián Pacheco va ser un pintor que, com tants altres, va viure exiliat d’Espanya durant l’època franquista, i de la seua obra hi ha un desconeixement generalitzat. Els valors implícits en l’obra de Julián Pacheco van ser ben reconeguts a França i Itàlia, on va ocupar l’interés dels crítics durant la seua estada en aquests països.
 
 
L’exposició anirà acompanyada d'un taller didàctic que aprofundirà en la idea de l’exili cultural, de les seues causes i les seues conseqüències, com a aproximació a l’actual fenomen de la immigració, adreçat a alumnes de 12 a 18 anys.