University of Valencia logo Logo Research Group on Brand and Positioning - POMA Logo del portal

Funding entity: Department of Innovation, Universities, Science and Digital Society, AICO 2022 CIAICO/2021/062.

  • March 11th, 2016
Gent a classe.

Congressos internacionals realitzats entre 2016-2019.

  • Casanoves, J.; Kuster, I. y Vila, N. (2016): “Structural Equation Modeling in Research on Brand Capital in Higher Education”. 1st International Conference on Advanced Research Methods and Analytics (CARMA), Valencia. España.
  • Casanoves, J.; Kuster, I. y Vila, N. (2016): “It’s posible to measure Brand capital in higher education”. EDULEARN16, 8th International Conference on Education and New Learning Technologies, Barcelona Spain.
  • Alacreu-Crespo, A.1; Abad-Tortosa, D.1; Costa, R.1; Kuster, I.2; Vila, N.2; Royo, M.2; Serrano, M.A. (2016). “The decision of purchase is related to electrodermalorientation response”. 1st Meeting, SEJyD, Universitat de les Illes Balears, junio (poster).
  • Hernández, A.; Vila, N.; Kuser, I. y Rodríguez, C. (2017): “Alcoholic versus nonalcoholic buying behavior: interaction between consumers key drivers and company strategies”. 17th International Congress of Marketing Trends, Madrid, enero. 
  • Hernández, A.; Küster, I.; Vila, N.; Rodríguez, C.; Canales, P.(2017): “Prevención del alcoholismo y vida saludable: un enfoque holístico para comprender el consumo de alcohol  “XXVII Jornadas Hispano Lusas de Gestión Científica-Localización y Dinámicas Competitivas en un Entorno Global, Benidorm, 1-4 Febrero 
  • Canals, P.; Hernández, A.; Küster, I.; Vila, N.(2017): “¿Factores concurrentes? Precio e implicación de los jóvenes en el consumo de alimentos”. XXIX Congreso Internacional de Marketing AEMARK 2017  , Sevilla, España. 
  • Mora, E.; Vila, N.; Küster, I.(2017): “Segmentando el mercado de internautas atendiendo a su nivel de afinidad: (i) fuerte, (ii) medio y (iii) débil”. XXIX Congreso Internacional de Marketing AEMARK 2017  , Sevilla, España. 
  • Vila, N.; Küster, I.; Canals, P. y Hernández, A. (2017): “Elección de alimentos reducidos en grasas: ¿Convergen los sentimientos y las palabras?”. II Congreso de la Asociación Española de Profesionales del Analisis Sensorial-AEPAS, Valencia. 
  • Mora, E.; Vila, N.; Küster, I .; Ugalde, C. (2018): “To whom address a cause-related marketing campaign? The effect of experiential affinity on advertising effectiveness”. 17th ICORIA, Annual Conference of the European Advertising Academy (EAA), Valencia, junio.
  • Mora, E.; Vila, N.; Küster, I .(2018): “El efecto del marketing con causa en la actitud del espectador hacia la marca: Audiencia sensible versus resiliente y experiencia de marca directa versus indirect”. VI Workshop de Jjóvenes Investigadores en Economía y Empresa, agost, Teruel.
  • Ugalde, C.; Mora, E.; Vila, N.; Küster, I. (2018): Notoriedad y credibilidad de marca como antecedentes de su apego. I Congreso Internacional de Comunicación para la Sostenibilidad. Cuenca - Ecuador, 7 y 8 de junio.
  • Casanoves, J.; Küster, I.; Vila, N.; Canales, P.; Hernández, A. (2018): Creating Brand in Higher Education among Students. 17th ICORIA, Annual Conference of the European Advertising Academy (EAA), Valencia, junio.
  • Hernández, A.; Canales, P.; Küster, I.; Vila, N.; Casanoves, J. (2018): Etiquetas nutricionales y claims saludables en el packaging de alimentos. XXX Congreso Internacional de Marketing AEMARK, Barcelona, 5-7 Septiembre.
  • Ugalde, C.; Vila, N.; Küster, I . y Mora, E. (2018): “Depende el apego a una marca de su posicionamiento?: comparando posicionamientos de marca funcional, simbólico y hedónico. XXX Congreso Internacional de Marketing AEMARK, Barcelona, 5-7 Septiembre.
  • Aragonés, C.; Küster, I. y Vila, N. (2018): “Investigación en turismo y deporte: una experiencia académica”. II Encuentro de Turismo y Deporte, julio, Envigado, Antioquía, Colombia.
  • Mora, E. Vila, N. y Küster, I. (2018): “Brand and cause positioning based on responses to cause-related marketing. A cross-cultural study Spain, England and Ecuador”. 17th International Congress on Public and Nonprofit Marketing, Bournemouth University, 6-7 Septiembre 
  • Paya, I.; Kuster, I.; Vila, N. y Fuentes, P. (2018): “Further development of learning spaces through concept mapping”. 11th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI2018), 12-14 noviembre, Sevilla, Spain DOI: 10.21125/iceri.2018.2176.
  • Kuster, A.; Kuter, I.; Vila, N. y Tejero, V. (2019): “Clustering de la gestión de reclamaciones b2b en el contexto internacional”. 4to Congreos Internacional de Clustering, mayo, Valencia, Spain.
  • Tejero, V.; Kuter, I.; Vila, N. y Kuster, A. (2019): “Clustering de grupos competitivos y estratégicos en la industria cosmética”. 4to Congreso Internacional de Clustering, mayo, Valencia, Spain.
  • Paya-Zaforteza,N. Matarredona-Desantes,P. Fuentes-Durá,T. Pellicer Armiñana,S. Asensio Cuesta, I. Kuster Boluda, N. Vila López, J.L. Denia Ríos (2019): “Towards the classroom of the future: new ideas and proposals”.  13th International Technology, Education and Development Conference, INTED2019 Proceedings, March Valencia, Spain. ISI web of Science.