El Jardí Botànic de la Universitat de València ha acollit la presentació de la Càtedra de Cultura Científica per a l'Emergència Climàtica (Càtedra CCC), una aposta per la implicació de la societat en el canvi climàtic que basa els seus objectius en treballar l'educació per a la Sostenibilitat des de les aules.
Amb la situació actual d’emergència planetària, caracteritzada per l’existència de diverses, greus i interconnectades problemàtiques entre les quals es troba el canvi climàtic, la capacitació i millora competencial de les persones és el primer pas cap a la implementació de les mesures que es requereixen.
En l’acte de presentació ha estat la directora de la Càtedra, Olga Mayoral, al costat dels i les representants dels diferents organismes que han participat en la seua creació: Paco Alòs, director de RS i Relacions Institucionals de Caixa Popular; Celsa Monrós, directora general del Canvi Climàtic de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica; i Rosa Mª Donat, catedràtica de la Universitat de València i vicerectora d’Innovació i Transferència. L’acte ha estat moderat pel director del Jardí Botànic, Jaime Güemes.
La directora ha valorat la gran oportunitat que suposa la Càtedra CCC per a la societat en conjunt, ja que és un projecte que ha aconseguit aterrar en el territori i consolidar-se per a complir el seu principal objectiu de promoure la necessitat d'un canvi socioambiental. Mitjançant la Càtedra es pretén aprofundir en el coneixement i la comprensió del canvi climàtic i alinea les mesures que hem d'adoptar mitjançant formes individuals i accions col·lectives.
La Càtedra CCC aposta per la necessitat d’utilitzar fonts d'informació rigoroses i fiables, com és la divulgació científica, com a eina essencial per a situar-se de manera correcta davant les diferents qüestions i, addicionalment, participar i conéixer les investigacions que en aquest camp s'estan duent a terme.
Com a prioritat, es proposa a més promoure l'educació fora de l'aula com un recurs essencial en l'adquisició de les competències referent als temes relacionats amb la Sostenibilitat. Per a això, el Jardí Botànic servirà com a espai verd educatiu, un recurs que permetrà treballar qüestions d'una manera més atractiva i directa.
A més, ha manifestat la importància que tindrà la Càtedra CCC en treballar amb el professorat en actiu de diferents centres i nivells educatius que no han estat familiaritzats ni formats en aquestes qüestions, però que tenen l'oportunitat d'integrar-les a les seues matèries aprofitant les oportunitats que els currículum ofereixen. Tot amb la intenció d'aproximar-se a les problemàtiques socioambientals actuals i al canvi climàtic des d'una perspectiva competencial i activa.