Càtedra Joventut UV GVAUniversitat de València Logo del portal

Nou article de la Càtedra de Joventut a la Revista Pedagogia i Treball Social: l’acompanyament al centre de les polítiques locals de joventut

  • Servei de Màrqueting i Comunicació
  • Càtedra de Joventut
  • 3 de setembre de 2025
Revista Pedagogia i Treball Social de la Universitat de Girona.

La Càtedra de Joventut de la Universitat de València celebra la publicació d’un nou article acadèmic a l’últim número de la Revista Pedagogia i Treball Social de la Universitat de Girona.

Amb el títol “L’acompanyament al centre de les polítiques locals de joventut”, l’article està signat per Salvador Avià, Paz Viguer i Jonatan Ruiz, membres de l’equip de la Càtedra de Joventut.

En aquest treball es proposa una nova mirada sobre les polítiques locals de joventut que situa l’acompanyament socioeducatiu com a eix central. L’article destaca que aquest enfocament va més enllà de l’oferta de serveis i activitats: es tracta de posar al centre les persones joves, establint vincles educatius que afavoreixen el seu desenvolupament personal, social i comunitari.

Els autors defensen que l’acompanyament és un paradigma transformador que permet superar les limitacions del model tradicional basat en necessitats-serveis. En lloc de veure la joventut des d’una perspectiva assistencialista o de carències, aquest nou paradigma reconeix els i les joves com a subjectes actius de drets i amb capacitat de participar en la definició de les polítiques que els afecten.

A través d’exemples i estratègies, l’article mostra com ajuntaments i mancomunitats, gràcies a la seua proximitat, poden assumir un paper clau en aquest canvi de paradigma. La proposta passa per desplegar figures professionals d’acompanyament al territori, capaces d’establir vincles socioeducatius amb adolescents i joves i de dur a terme intervencions significatives i d’impacte a diferents nivells.

Aquesta publicació respon a la voluntat de la Càtedra de Joventut de produir i transferir coneixement que contribuïsca a reforçar les polítiques públiques locals amb una mirada innovadora, educativa i arrelada al territori.

Pots consultar l’article en aquest enllaç: https://dugi-doc.udg.edu/handle/10256/26889

 

Logo de la càtedra joventut uv
Logo de la Càtedra Joventut UV