Creari

Grup de recerca en pedagogies culturals



Llistat de membres del grup de recerca Creari

Director:
Ricard Huerta



Catedràtic d'educació artística. Departament de didàctica de l'educació física, artística i música. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Director de la revista EARI. Director del Diploma de Postgrau Educació Artística i Gestió de Museus.President de AVALEM Associació Valenciana d'Educadors de Museus. Director de Museari www.museari.com. Doctor en Belles Arts i Llicenciat en Música i en Comunicació Audiovisual. Coordinador del GIUV2013-103 Grup CREARI de Recerca en Pedagogies Culturals.
Links:
Academia.edu
Revista Eari
Museari
Facebook

Membres del grup per ordre alfabètic:

Vicente Alfonso

Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Facultat de C. de l'Educació. Universitat de València. Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Doctor en Psicologia i Professor Titular de la Universitat de València. Co-director del màster de Teatre Aplicat. Membre de l'Equip Directiu de l'Associació per a la Creativitat (ASOCREA). Línies de recerca centrades en l'avaluació de la creativitat i en el seu desenvolupament al llarg del cicle vital: la creativitat infantil com a etapa sensible en el desenvolupament de la intel·ligència; l'etapa adulta i les vinculacions entre el desenvolupament dels talents personals i el benestar personal; i l'edat adulta avançada, centrant el focus en les activitats creatives com a font de reserva cognitiva.
Links:
https://www.uv.es/alfonsob/Varios/INVESTIGACION/LINEASINVESTIGACION.htm

Amparo Alonso-Sanz

Professora titular al Departament de didàctica de l'educació física, artística i música. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Posseeix el Grau en Arquitectura Tècnica, premi alumne 5 estrelles per la UMH, premi extraordinari de llicenciatura en Belles Arts i de Doctorat en Didàctiques Específiques. Les seues línies de recerca es desenvolupen entorn de la Cultura Visual, els entorns d'aprenentatge i la formació inicial del professorat, des d'enfocaments metodològics plurals.
Links:
Research Gate
Academia.edu
Blog
Orcid

Dolores Arcoba

Professora d'educació artística a Florida Universitària. Doctora de Didàctiques Específiques en Arts Visuals. Màster Universitari en Professor/a d'Educació Secundària. Llicenciada en Belles Arts.
Links.
Academia.edu

Concha Daud

Els seus temes de recerca giren entorn de la percepció visual, l'aprenentatge i la creativitat. Pintora i escultora ha desenvolupat, paral·lelament, la seva dedicació docent amb l'activitat artística. Doctora en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València. Professora jubilada de la Universitat de València.
Links:
http://conchadaud.es/

Ricardo Domínguez

Departament de didàctica de l'educació física, artística i música de la Universitat de València. Funcionari de Carrera al cos de professors d'ensenyament secundari de l'especialitat de Dibuix des del curs 1996-1997. La seua tasca docent es desenvolupa en el camp de la didàctica de l'educació artística i en la formació de professorat. Les seues línies d'investigació se centren en els nous entorns tecnològics per a l'ensenyament i formació de professorat de l'especialitat de Dibuix, així com en els nous plantejaments pedagògics derivats dels mateixos. Doctor per la Universitat de València amb la qualificació d'excel·lent i menció "cum laude" dins del Programa de Doctorat de Didàctiques Específiques amb la seva investigació "Entornos personales de aprendizaje en la formación de docentes de Secundaria de la especialidad de Dibujo". Llicenciat en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València. Diplomatura d'Estudis Avançats (DEA) dins el programa de doctorat Models Didàctics, Interculturalitat i Aplicació de les Noves Tecnologies en les Institucions Educatives (MODELTIC) dins el Departament de Didàctica, Organització Escolar i Didàctiques Especials (UNED), amb una qualificació d'Excel·lent amb el treball d'investigació " Moodle: Uso de un entorno virtual de aprendizaje para el desarrollo de las competencias genéricas en el EEES".
ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0097-4097
Google Scholar: https://scholar.google.es/citations?user=5NJ0LYoAAAAJ&hl=es&oi=ao

Jose Antonio Espino

Grau de Mestre en Educació Primària, Esment en Llengua Estrangera (Anglès). Màster en Investigació en Didàctiques Específiques (Arts Visuals).
Llicenciat en Belles Arts.

Mª José Gómez Aguilella

Professora a la VIU. Llicenciada en Publicitat i RRPP, Màster Universitari en professorat, Màster Universitari en Educació i Comunicació, Màster en Màrqueting i Direcció Comercial; així com especialista universitària en sistemes interactius de comunicació i en anàlisi de mitjans de comunicació. En el terreny professional ha treballat en comunicació i educació. Les seues línies de recerca es basen especialment a conèixer com es comunica dins de l'educació
Links.
Web

Inmaculada Guerrero

Professora al Conservatori Superior de Dansa de València, Departament de Pedagogia de la Dansa Clàssica, ISEACV. Grau en dansa clàssica i dansa espanyola. Màster en Investigació i Intervenció en Ciències de l'Activitat Física a la Universitat de València, on actualment treballa a la seua tesi doctoral. Línies de recerca centrades en psicologia i salut en la dansa, així com altres temes d'interès social i d'actualitat com l'art digital, criptoart i Nfts.
Links:
Inmaculada Guerrero Rivas — Danza.es
Inmaculada Guerrero Rivas | University of Valencia, Spain - Academia.edu

Jesús Hernandis

Departament de didàctica de l'educació física, artística i música. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Llicenciat en Belles arts (UPV). Artista plàstic, retratista, il·lustrador, fotògraf. Màster en Elaboració de Projectes i Disseny en el sector del Moble i interiorisme (AIDIMA). Professor de carrera en Educació Secundària en Arts Plàstiques i Dibuix, Comunicació Audiovisual i Disseny

Paula Jardón

Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Pertany també al grup Darqueo des de 1995, dedicat a la gestió i didàctica del Patrimoni. Coordina el Centri de Didàctica del Patrimoni de l’Institut de Creativitat i Innovacions educatives. Línies de recerca: didàctica del patrimoni, formació de professorat i tecnologia prehistòrica.

Yolanda Lifante

Muralista de vocació, Docent de professió (ETSE-UV) i Arquitecte Superior de formació (UPV). Doctora en Filosofia i Ciències de l'Educació (UV). Exerceix docència en formació de professorat de primària i secundària en Educació Artística (CEFIRE) i responsable del projecte de pintura mural Art Sa Meninfot. Interessada en les sinergies entre professionals de l'educació en els museus per a dur a terme el projecte del Museu d'Artistes Valencians a l'aire lliure.
Links:
Artesano
Artesano Blog
Expregrafica
Facebook personal
Facebook Meninfot

Ismael Lozano

Departament de didàctica de l'educació física, artística i música. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Funcionari de carrera d'Educació Secundària en l'especialitat de Dibuix i com a professor associat en la Universitat de València, dins del Grau de Magisteri i en el Màster d'educació secundària en l'especialitat de dibuix. Artista interessat especialment en instal·lacions i representacions escenogràfiques. Premi Margarida Borràs 2018, al projecte d'innovació educativa "Viu la diversitat, expressa't".

Alejandro Macharowski

Doctor en Didàctica de les Arts Plàstiques i Visuals per la Facultat de Magisteri de la Universitat de València (UV). Llicenciat en Belles arts per la Universitat Politècnica de València (UPV). Maestro Nacional de Dibuix per l'Escola de Belles arts Manuel Belgrano de la ciutat de Buenos Aires (EMBA). Acaba de publicar el seu primer llibre titulat: RAFAEL PÉREZ CONTEL. LA PASIÓN POR LA ENSEÑANZA DEL ARTE en la editorial valenciana Edictoralia.
Links:
Academia.edu
Researchgate
ORCID

David Mascarell

Departament de didàctica de l'educació física, artística i música. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Especialista en Tecnologies de la Informació i la Comunicació. Treballa amb dispositius mòbils com a recurs didàctic per a la innovació en tecnologies educatives, el Mobile Learning des de les Arts Visuals. Imparteix formació continuada a docents als centres Cefire. Les seues línies d’investigació estan vinculades a la cultura visual, la formació dels docents, els museus, el patrimoni i la innovació educativa.

Víctor Parral

Professor associat a la Facultad de Belles Arts de la UPV. Arquitecte per la UPV. Graduat a BBAA per la UPV. Màster en Producció i Gestió Artística per la UM. Doctorant en Didàctiques Específiques a Arts Visuals per la UV. Professor catedràtic d'Educació Secundària a l'especialitat de Dibuix. Especialitzat en educació artística, postfeminisme i teoria queer. Artista multidisciplinar i performer.

Ester Ventura

Departament de didàctica de l'educació física, artística i música. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Llicenciada en Belles arts per la Universitat Politècnica de València. Treballa com a professora d'Educació Secundària en l'especialitat de Dibuix i com a professora associada a la Universitat Jaume I i Universitat de València. Actualment prepara la seua tesi doctoral sobre la formació del professorat i usos educatius de les arts i la cultura visual, dins del Programa en Didàctiques Específiques de la Universitat de València.
Links:
Academia.edu

María Vidagañ

Professora Ajudant Doctora en el Departament d'Expressió Musical, Plàstica i Corporal en la Universitat de Jaume I. Doctora en Didàctiques Específiques per la Universitat de València. Actualment combina la pràctica artística amb la recerca i la docència en educació artística.
Links:
Web
Academia.edu

Ricard Ramon

Departament de didàctica de l'educació física, artística i música. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives. Doctor per la Facultat de Filosofia i C. de l'Educació. Llicenciat en Belles Arts. Llicenciat en Història de l'Art. Màster en Gestió Cultural. Co-director del Postgrau Expert Universitari en Falles i Creativitat. Coordinador del Seminari Educafalles i Director de la Unitat Mixta de recerca UV+UPV Efímere. Investigador de pedagogies visuals, creador d'accions educatives, escriptor de filosofies de ficció possibles.
Links:
ricardramon.art
Academia.edu
Facebook
Twitter

Marc Ribera

Professor associat. Departament d'Educació i Didàctiques Específiques. Universitat Jaume I. Castelló de la Plana. Professor del Diploma Educació Artística i Gestió de Museus (UV) des de 2008. Doctor en Filosofia (UV) Llicenciat en BBAA (UPV) Diploma Educació artística i gestió de museus (UV) Màster en Museología (UPV) Responsable del projecte educatiu del Museu del Taulell “Manolo Safont” d'Onda (Castelló) Interessat en la relació i vincle que s'estableix entre els professionals de l'educació en els museus i els docents que els visiten amb el seu alumnat.


Vicente Monleón

Professor d'educació infantil. Grau en Mestre en Educació Infantil i Grau en Educació Primària (Arts i Humanitats) en la Universitat de València amb Premi Extraordinari. Màster en Recerca en Didàctiques Específiques (Arts Visuals) en la Universitat de València. Becari de recerca científica en el Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal en el curs 2015-2016. Ha participat en congressos, jornades i seminaris sobre educació, a nivell nacional i internacional com a comunicant i ponent.
Links:
Facebook
Instagram

Loli Soto

Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la Universitat de València.
Doctora per la Universitat de València. Diplomada en Magisteri i Llicenciada en Pedagogia per la Universitat de València. Llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València. Directora i professora de la Unitat d'Educació de Florida Universitària. Membre del Comitè Editorial i Avaluador Internacional de EARI 2014. Educació Artística. Revista de Recerca de la Universitat de València. Membre de la SUCAV, la Sub-Xarxa Universitària de Comunitats d'Aprenentatge Valenciana


Cristóbal Suárez-Guerrero

Departament de Didàctica i Organització Escolar. Facultat de Magisteri. Universitat de València. Dr. en Educació, processos de formació en espais virtuals, Universitat de Salamanca.
Links:
Blogspot
scholar.google
Twitter
Linkedin

Rafael Sumozas

Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal. Facultad de Educación. Universidad de Castilla La Mancha. Doctor per la UCLM, Màster en Arts Visuals i Educació per la Universitat de Granada. Professor del Màster en Recerca i Innovació Educativa d'Infantil i Primària de la UCLM, a més va formar part de la Comissió per a l'elaboració d'aquest. Membre del comitè internacional de la conferència internacional sobre tecnologies per a l'aprenentatge (Ccita) i del congrés internacional de competències bàsiques (UCLM). Forma part del Consell d'Editorial de les revistes Observar, Mulitárea, Ehum y Linguagens nas Artes.