- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
- Capacitat d'anàlisi, síntesi i raonament crític en l'aplicació del mètode científic.
- Capacitat per a transmetre idees, problemes i solucions i de comunicar-les a una audiència professional i no professional.
- Capacitat per al treball multidisciplinari en equip i la cooperació.
- Capacitat per a l'aprenentatge autònom i organitzat i per a l'adaptació a noves situacions.
- Comprensió del món natural com a producte de l'evolució i de la seua vulnerabilitat enfront de la influència humana.
- Saber utilitzar les diferents fonts bibliogràfiques i bases de dades biològiques i usar les ferramentes bioinformàtiques.
- Desarrollo de un compromiso ético y capacidad de participación en el debate
social.
- Capacitat d'utilitzar les noves tecnologies de la informació i la comunicació.
- Reconeixement, respecte i promoció dels drets humans fonamentals, especialment els d'igualtat, dels valors democràtics i dels valors propis d'una cultura de pau.
- Comprendre els mecanismes de toxicitat de contaminants.
- Dissenyar bioassajos d'ecotoxicidad en sòls i aigües.
- Conéixer els mecanismes desenrotllats pels organismes per a la resistència a la contaminació ambiental.
- Dissenyar i executar projectes per a aplicar indicadors de sostenibilitat ambiental.
- Dissenyar i executar programes per a la previndre la contaminació del medi aquàtic continental i del litoral.
- Valorar integralment de l'estat de salut del medi ambient.
- Realitzar assajos del cicle de vida.
- Saber catalogar i avaluar recursos biològics.
- Dissenyar plans de bioremediació.
- Conéixer els processos responsables del funcionament dels sistemes fluvials i litorals i desenrotllar la capacitat d'avaluar les actuacions antròpiques en eixos mitjans així com poder presentar solucions de recuperació dels mateixos.
- Conéixer l'estructura i dinàmica de les poblacions.
- Conéixer els fluxos d'energia i cicles biogeoquímicos en els ecosistemes.
- Valorar els efectes del canvi climàtic.
- Evaluar riesgos para la salud humana.
- Modelizar xarxes de vigilància mediambiental.
- Avaluar l'estat ecològic dels ecosistemes aquàtics epicontinentales.
- Realitzar diagnòstic de problemes ambientals.
- Interpretar el paisatge i restaurar hàbitats.
- Planificar l'explotació racional dels recursos naturals renovables terrestres i aquàtics.
- Conéixer els paràmetres bioquímics d'interés clínic en mostres humanes.
- Conéixer els models animals per a l'estudi de malalties humanes.
- Avaluar la qualitat d'aigües.
- Comprendre i interpretar els processos de contaminació de les aigües i els seus efectes.
- Utilitzar els indicadors de riscos i danys ambientals per a la salut.
- Dissenyar els indicadors específics per a un risc ambiental concret.
- Elaborar programes de vigilància sanitària davant de riscos ambientals concrets.
- Realització d'estudis de planificació i necessitats en el camp de la Sanitat Ambiental.
- Elaborar el pla de salut i medi ambient d'una comunitat.