Logo de la Universitat de València Logo El Dret de la Regulació Econòmica (REGULATION) Logo del portal

La Facultat de Dret de la UV acollirà un congrés internacional sobre el dret davant les catàstrofes naturals després de la DANA del 29-O

  • 16 de juny de 2026
Imatge

La Facultat de Dret de la Universitat de València celebrarà els dies 20 i 21 de novembre de 2025 el Congrés Internacional “El dret davant les catàstrofes naturals després de la DANA del 29-O”, una trobada acadèmica que reunirà especialistes per analitzar els reptes jurídics, administratius i socials derivats de les emergències climàtiques.

La Facultat de Dret de la Universitat de València serà l’escenari, els dies 20 i 21 de novembre de 2025, del Congrés Internacional “El dret davant les catàstrofes naturals després de la DANA del 29-O”. La iniciativa pretén generar un espai de reflexió i debat sobre les respostes jurídiques i institucionals davant de fenòmens extrems cada vegada més freqüents i intensos.

El congrés abordarà qüestions relacionades amb la prevenció i la gestió administrativa de les catàstrofes hidrològiques, la planificació urbanística i les infraestructures hidràuliques orientades a la mitigació del risc, així com la gestió política de les emergències i els processos de recuperació econòmica, social i ambiental després d’esdeveniments catastròfics.

L’organització està a càrrec d’Albert Ituren, Andrés Boix, Clàudia Gimeno, Alba Soriano i Adrián Palma, membres del Regulation Research Group de la Universitat de València.

L’esdeveniment compta amb el suport de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana, el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats del Govern d’Espanya, la Càtedra de Canvi Climàtic, Territori i Riscos Ambientals a la Mediterrània de la Universitat de València i la Facultat de Dret de la Universitat de València.

Més informació.