
El programa s'ha centrat en com millorar les habilitats de comunicació i de presentació i en com divulgar els resultats científics en l’àmbit de les Ciències de la Salut
El BIP Erasmus+ FORTHEM «Clear Vision, Clear Communication: Presentation Skills for Health Sciences» finalitza hui.
Aquest curs intensiu, híbrid i gratuït, impartit en anglés i obert a l’alumnat de grau (excepte de primer curs), de màster i de doctorat en titulacions relacionades amb les Ciències de la Salut de qualsevol universitat de la l’Aliança FORTHEM, s’ha centrat en com millorar les habilitats de comunicació i de presentació i com divulgar els resultats científics en l’àmbit de les Ciències de la Salut tant a la comunitat científica com al públic general.
Al llarg del curs, les persones participants han aprés la importància de comunicar els resultats de la investigació en els seus àmbits i com el llenguatge corporal i la comunicació no verbal poden ajudar o dificultar eixe objectiu.
A més, s’han revisat i posat en pràctica diferents ferramentes de comunicació (com ara comunicació oral, pòsters, còmics, etc.) a través de conferències i tallers.
Així mateix, s’ha dut a terme un taller específic per a treballar la manera més adequada de transmetre diagnòstics i possibles tractaments en l’àrea de les Ciències de la Salut, tant a pacients com als seus familiars,.
El curs s’ha celebrat a València de l’1 al 5 de setembre de 2025. La part virtual va tindre lloc abans de la realització del BIP i va consistir en dues sessions en línia els dies 26 i 27 de juny. Aquestes sessions es van desenvolupar principalment al matí a fi de deixar les vesprades per al treball en equip i poder gaudir del programa social.
El programa s’ha dut a terme principalment al Centre Cultural La Nau, seu històrica de la Universitat de València situada al centre de la ciutat, i també a la Facultat de Física, al campus de Burjassot.
Aquest curs és un Programa Intensiu Híbrid (BIP) Erasmus+ FORTHEM resultat de l’esforç col·laboratiu entre el Departament d’Òptica, Optometria i Ciències de la Visió de la Universitat de València (Espanya); el Departament d’Òptica i Optometria de la Universitat de Palerm (Itàlia); el Departament d’Optometria i Ciències de la Visió de la Universitat de Letònia; i el Departament de Nutrició i Salut Pública de la Universitat d’Agder (Noruega). L’alumnat que finalitze el curs rebrà en breu 3 crèdits ECTS.