General FoundationUniversity of ValenciaUniversity Centre for Diagnosis and Primary Care (CUDAP) Logo del portal

  • Xiqueta jugant

Cursos

Des del CUDAP es desenvolupen diferents accions de formació. En aquesta secció podràs veure alguns dels últims cursos que s’han realitzat. Si estàs interessat en algun tipus de formació posa’t en contacte amb nosaltres en el correu electrònic: administracion.cudap@fundacio.es

Cursos:

Taller "Proloquo2go, fundamentos y práctica" per a famílies del CUDAP

 

El pròxim dimarts 28 de maig de 17.30 a 19.00 es realitzarà el taller "Proloquo2go, fundamentos y práctica". En aquest taller abordarem com començar a utilitzar, en el context natural, aquesta aplicació de comunicació augmentativa/alternativa basada en pictogrames i amb suport electrònic.

El taller serà impartit per Caterina Mascarell (logopeda) i Darío Rico (psicòleg).

Per a reservar la teua plaça has de cridar al Centre i parlar amb Susana. Les places són limitades i es reservaran per ordre d'inscripció.

Més informació sobre aquesta eina

Taller sobre disciplina positiva per a les famílies del CUDAP

 

Data: 26 de marzo de 2019
Lloc de realització: CUDAP.
Hora: 17 a 19:30h.
Facilita: Ruth Ruiz (Tècnica del CUDAP). 

Places limitades, confirmar assistència al més prompte possible (data límit divendres 22 març).

  • Coneix estratègies disciplinàries alternatives al control de l'adult, els premis i els càstigs i que fomenten la cooperació, la resolució pacífica de conflictes i el sentit de pertinença.
  • Aquest taller et proporcionarà recursos útils i eficaços per a millorar la qualitat de les relacions amb els teus fills.
  • Descobrirem junts “el cervell dels xiquets” i el nostre propi, que ens ajudara a entendre millor els moments de crisis tant dels xiquets/as com dels adults.
  • Aprofundirem en el coneixement del que s'amaga darrere del comportament dels teus fills.
  • Ens farem conscients de com els reptes del dia a dia ens poden ser útils per a treballar les habilitats socials pro vida, que ens agradaria que tinguen en el futur (persones empàtiques, honestes, responsables, amb habilitats comunicatives, etc.)
  • Descobrirem la “taula de metes equivocades” que ens orientara cap a les necessitats reals dels xiquets en els seus comportaments inadequats.

Taller gratuït: Acostament naturalista a l’adquisició de llenguatge amb un SAAC (Sistema Augmentatiu i Alternatiu de Comunicació).

 

En el dia a dia ens comuniquem per molts motius, tal vegada per triar què menjar, per a rebutjar una oferta que no ens interessa, canviar el tema de la conversa, contar una anècdota d’alguna cosa que ens va passar el cap de setmana o per a reparar la conversa quan no entenem alguna cosa. En canvi, quan parlem de comunicació augmentativa i alternativa ens centrem quasi exclusivament en peticions ("Jo vull") o en panells d’elecció per prendre decisions senzilles.

Per què és tan estrany trobar exemples d’usuaris de SAACs que manegen més funcions del llenguatge que peticions senzilles? Potser és, com molts opinen, que no tenen el "nivell" per a adquirir més llenguatge, o és causa de la nostra instrucció i de les eines de comunicació que els oferim?

En els últims 10 anys hi ha hagut una autèntica revolució en *CAA en països de parla anglesa, tant en els SAACs mateixos com en els mètodes d’instrucció.

En l’àmbit dels SAACs, l’adopció de Paraules Essencials (Core Words en les investigacions originals en anglès) ha produït sistemes molt més flexibles i eficients, capaços d’oferir accés a un llenguatge molt més ampli i de cobrir un gran nombre de funcions comunicatives.

En aquesta ponència, la intenció és parlar d’aquests sistemes (utilitzant *Proloquo2Go com a exemple) i mètodes, com i perquè funcionen i com fer-hi la transició. Aquesta ponència està orientada tant a professionals (logopedes, psicòlogues, mestres...) com a familiars de persones que usen o podrien beneficiar-se d’un SAAC.

Dia: 20 de desembre 2018 de 9.30 a 13.30 h
Lloc: Aula Magna de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació
Està situada a l’Avinguda de Blasco Ibáñez, 30. 46010 – València.

Intervenció fisioterapèutica en xiquets/es amb desordres sensorials (novembre 2018)

 

Hauràs comprovat que la majoria de xiquets/es amb trastorn del neurodesenvolupament pateixen desordres sensorials complexos d’entendre.

L’avantatge de saber intervenir en xiquets/es amb uns sentits que necessiten ser compresos de forma individualitzada, es veu a la vista, ja que els obris un món per descobrir.

Els sentits tenen l’objectiu d’explorar i informar-nos del món que ens envolta i sobre nosaltres mateixos. Quan no perceben tal com haurien de fer-ho, trobem xiquets/es amb inseguretats, escàs interès per explorar o que ho fan de manera inadequada.

Sentir bé i sentir-se bé van de la mà, conèixer els sentits i les seues múltiples formes de funcionar farà que els més petits puguen conèixer-se i gaudir dels estímuls que ens envolten cada dia.

Pràctiques Professionals en Xiquets amb Desordres sensorials en Atenció Primerenca (novembre/desembre 2017)

 

Alguns xiquets/es presenten desordres sensorials que els impedeixen percebre els estímuls que els envolten tal com són, i els senten de manera exagerada o massa subtil. Aquest desajustament fa que tinguen conductes inapropiades d’evitació o de cerca, o dificultats per a mantenir l’atenció. Aquests desordres solen dificultar l’aprenentatge i la realització d’activitats quotidianes. Aprendre com funcionen els sentits i de quina manera poden estar alterats ens ajudarà a entendre’ls més, a adaptar-nos a les seues necessitats i a proporcionar-los estratègies que els permeten sentir-se millor i funcionar d’una manera més eficaç en el dia a dia.

Acostament naturalista a l’adquisició de llenguatge amb un SAAC (setembre de 2018)

Programa:

  • Bloc 1: Introducció a Paraules Essencials
    • Introducció al taller
    • Introducció a Comunicació Augmentativa i Alternativa (CAA)
    • Paraules Essencials i funcions comunicatives
    • Vocabulari perifèric
  • Bloc 2: Com usar Paraules Essencials
    • Introducció a models de llenguatge
    • Configurant el SAAC per a fomentar adquisició del llenguatge
    • Models de llenguatge i companys de comunicació
    • Progressant en els models de llenguatge
  • Bloc 3: Camí a la lectoescriptura i presentació de casos
    • Comunicació Augmentativa i lectoescriptura
    • Configuració del SAAC per a diferents necessitats
    • Casos d’estudi
    • Sessió de preguntes i tancament
 
This website uses proprietary and third-party cookies for technical purposes, traffic analysis and to facilitate insertion of content in social networks on user request. If you continue to browse, we consider that you are accepting its use. For more information please consult ourcookies policy