Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Universitat de València

Estratègia Nacional contra el Crim Organitzat i la Delinqüència Greu 2019-2023

• 6 de març de 2019

El Consell de Seguretat Nacional ha adoptat recentment un acord pel qual s'aprova l'Estratègia Nacional contra el Crim Organitzat i la Delinqüència Greu.

L'Estratègia Nacional contra el Crim Organitzat i la Delinqüència Greu 2019-2023 ve a revisar i actualitzar l'anterior Estratègia Espanyola contra el Crim Organitzat 2011-2014. Encara que algunes circumstàncies en ella tractades romanen en vigor en l'actualitat, els canvis en determinats aspectes delinqüencials, tecnològics, socials i de la situació internacional obliguen al fet que, després de diversos anys des de la finalització prevista de la seva vigència (si bé, des de llavors s'ha continuat desenvolupant l'aplicació de determinades actuacions i implementat altres), hagi de ser revisada i posada al dia per tenir una renovada visió estratègica.

Ens enfrontem a noves amenaces i desafiaments per a la Seguretat Nacional derivats dels escenaris, alguns nous, que presenten el crim organitzat i la delinqüència greu. L'objectiu principal d'aquesta Estratègia pretén minimitzar les conseqüències negatives associades a ells, posar a disposició judicial als criminals, desarticular els grups existents i prevenir la implantació de nous.

DESCARREGAR EL BOE

Imatges: