Logo de la Universitat de València Logo Institut de Drets Humans Logo del portal

Accés a la justícia i justícia social

  • 22 d’octubre de 2025

Trobades amb persones migrants, refugiades, víctimes de delictes i amb persones defensores de drets humans

Trobada amb persones migrants i refugiades 10.30-13.00

Hi participaran persones migrants i refugiades acompanyades per les entitats que les atenen.

Impartit per:
Kelly Ramírez i Houari Krerbich de CEPAIM https://www.cepaim.org
i Jesús Sánchez Soufian de l’Associació Synodeia https://www.synodeia.org

L’objectiu és donar a conéixer les necessitats de les persones migrants i refugiades i les dificultats d’accés als drets i serveis bàsics, especialment les situacions de discriminació institucional. També es mostrarà la tasca i la funció de les organitzacions que les atenen.

Trobada amb víctimes del terrorisme (11.30-13.00)

Francisco Zaragoza Lluch, Policia Nacional, víctima.
President de l’Associació Cossos i Forces de Seguretat de l’Estat Víctimes del Terrorisme https://acfsevt.es

L’objectiu és donar a conéixer les necessitats i la situació de les víctimes del terrorisme, així com les limitacions per a fer efectius els seus drets, a través del testimoni directe de víctimes i membres dels cossos i forces de seguretat de l’Estat. Es pretén promoure una comprensió crítica del paper del Dret, la justícia i la memòria en la reconstrucció social i democràtica.

També es pretén:

Conéixer l’impacte personal, familiar i social del terrorisme, escoltant el testimoni directe de víctimes pertanyents als cossos i forces de seguretat de l’Estat.

Reflexionar sobre el paper de l’Estat i del Dret en la protecció de les víctimes, la reparació del dany i la garantia de la memòria democràtica.

Analitzar les respostes institucionals i socials davant el terrorisme, des de la perspectiva de la justícia, els drets humans i la convivència.

Explorar el paper de la sociologia jurídica en la comprensió dels fenòmens de violència política i la seua repercussió en la legitimitat de les institucions i el sistema jurídic.

Visibilitzar el treball de les associacions de víctimes, com a agents clau en la memòria col·lectiva, el suport emocional i la reivindicació de justícia.