Logo de la Universitat de València Logo Grup d'investigació Intervencions amb exercici per a la salut - EXINH Logo del portal

Tolerabilitat i activitat muscular dels exercicis per als músculs centrals en el dolor lumbar crònic

  • 2 d’abril de 2023
Dona fent esport

La majoria dels estudis que avaluen l'activitat dels músculs centrals durant els exercicis s'han realitzat amb participants sans.

L'objectiu d'aquest estudi va ser comparar l'activitat dels músculs centrals i la tolerabilitat d'una varietat d'exercicis dinàmics i isomètrics en pacients amb lumbàlgia inespecífica (lumbàlgia inespecífica). 13 pacients ambulatoris (edat mitjana 52 anys; tots amb treball dempeus o caminant en el seu treball actual o últim) van realitzar 3 repeticions consecutives a 15 repeticions màximes durant diferents exercicis en ordre aleatori. Es va registrar l'electromiografia de superfície del recte abdominal, l'oblic extern i l'erector espinal lumbar. Els pacients van valorar la tolerabilitat de cada exercici en una escala de 5 punts. La planxa frontal amb cotilla, la planxa frontal i la flexió modificada poden considerar-se els exercicis més eficaços per a activar el recte abdominal, amb un valor mitjà d'EMG normalitzat (nEMG) del 48% (34-61%), 46% (26-61%) i 50% (28-65%), respectivament. La planxa frontal amb ortesi pot considerar-se l'exercici més eficaç per a activar l'oblic extern; amb un nEMG del 77% (60-97%). Els exercicis d'esquat i gos-ocell són especialment eficaços en l'activació dels erectors lumbars, amb un nEMG del 40% (24-87%) i del 29% (27-46%), respectivament. Tots els exercicis van ser ben tolerats, excepte la planxa lateral, que en la majoria dels casos no es va tolerar. En conclusió, el present estudi proporciona una varietat d'exercicis dinàmics i isomètrics, els valors d'activitat dels quals muscular i tolerabilitat poden utilitzar-se com a guia per a dissenyar programes d'exercicis basats en l'evidència per a pacients ambulatoris amb NSCLBP.

Paraules clau: pont; electromiografia; planxa; esquat; tronc.