
Un total de sis mitjans digitals es van fer ressò de l'article de la investigadora de ScienceFlows Lorena Cano, publicat en la revista Panace@.
Aquest treball ha permés descartar que existisca una relació entre l'interés que mostra la població que acudeix a Google a la recerca d'informació sobre teràpies complementàries, la seua presència en mitjans digitals, i l'ús d'aquestes teràpies per part de la població espanyola.
Per part seua, l'agència Europapress ressalta que la “investigació realitzada per Lorena Cano, a més, permet entendre com funcionen els patrons de conducta a l'hora de buscar informació i conéixer fins a quin punt els mitjans de comunicació influeixen en la població per a encuriosir o influir directament sobre la percepció de la ciutadania en l'ús d'aquestes teràpies”.
Aquest treball, juntament amb el treball de les investigadores Lorena Cano, Isabel Mendoza i Carolina Bru “Perfil sociodemogràfic de l'usuari de l'homeopatia a Espanya”, del qual parlem en l'entrada anterior, deriven del projecte d'investigació ESTENAS: ‘Estudi i classificació de les teràpies naturals, complementàries i alternatives a través dels mitjans de comunicació i de les xarxes socials. Idees i valors de transferència a l'imaginari social’ (CSO2014-57778-R), finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat i per fons FEDER de la Unió Europea.
Més informació:
- Europapress: Descartan la relación entre el uso de terapias alternativas con las búsquedas en Google
- 20minutos: Una investigación descarta la relación entre el uso de terapias alternativas con las búsquedas en Google
- Valenciaplaza: Un estudio descarta la relación entre el uso de ‘terapias alternativas’ y las búsquedas en Google
- Alicanteplaza Un estudio descarta la relación entre el uso de ‘terapias alternativas’ y las búsquedas en Google
- Gente: Una investigación descarta la relación entre el uso de terapias alternativas en España con las búsquedas en Google
- Ecodiario: Una investigación descarta la relación entre el uso de terapias alternativas en España con las búsquedas en Google