.png)
Publicació d’un nou article en el ACS Polymers Au sobre el desenvolupament de membranes electrofilades de PVDF amb alta resistència operativa a llarg termini baix estrès hidrodinàmic.
Des de la línia d’investigació en Desenvolupament de membranes per a tecnologies mediambientals del grup MATS (Materials Technology and Sustainability) de la Universitat de València, anunciem la publicació d’un nou article d’investigació en la revista científica ACS Polymers Au (ACS Publications).
El treball, titulat "PVDF Nanofiber Membranes for Dissolved Methane Recovery from Water Prepared by Combining Electrospinning and Hot-Pressing Methods", presenta el desenvolupament de membranes planes de nanofibres electrofilades de PVDF, sotmeses a un posttractament tèrmic mitjançant premsat en calent (hot-pressing), per a la seua aplicació en contactors de membranes orientats a la recuperació de metà dissolt en aigua.
L’estudi explora l’efecte de variables com la temperatura, la pressió i la duració del posttractament tèrmic, demostrant que un premsat controlat permet obtindre membranes hidrofòbiques amb millor integritat entre fibres i una grandària de porus suficient per a evitar el wetting sense perjudicar el rendiment de la membrana en la separació de metà.
Aquestes característiques permeten una operació estable en extraure el metà del corrent d’alimentació amb gas d’arrossegament, resistint fins a 80 hores acumulades de separació. Aquest enfocament reforça el compromís del grup amb el desenvolupament de tecnologies netes per a la mitigació d’emissions de gasos d’efecte hivernacle.
Aquest estudi s’ha dut a terme dins dels projectes d’investigació CarbonBrane (PID2021-1224950A-I00) i MethBrane (TED2021-131276 A-I00), i representa la primera publicació derivada de la tesi doctoral de Félix Eduardo Montero Rocca, estudiant del programa de doctorat en Enginyeria Química, Ambiental i de Processos de la Universitat de València, amb finançament de la Generalitat Valenciana, Espanya (CIACIF/2022/386).
Es pot accedir al text complet mitjançant el seu DOI: https://doi.org/10.1021/acspolymersau.5c00021