Membres del nostre grup han publicat un nou estudi en el qual descriuen noves claus sobre el paper dels canals de calci tipus T en la regulació vascular

En l'estudi publicat pel nostre grup d'investigació en Experimental Physiology “Differential contribution of T-type voltage-gated calcium channels to vascular reactivity in the aorta and renal artery of healthy rabbits” trobem que els canals de calci tipus T afecten de forma diferent del funcionament de l'aorta i de l'artèria renal.
En este estudi analitzem el paper d'estos canals en la contracció vascular i, en el cas de l'artèria renal, també a la vasodilatació dependent de l'endoteli. Els resultats van mostrar estos canals tenen un paper predominant en l'artèria renal, augmentant la seua participació quan disminuïx l'òxid nítric, una condició comuna en malalties cardiovasculars.
Estos resultats indiquen que els canals de calci tipus T podrien constituir noves dianes terapèutiques per a millorar la regulació del to vascular i, en conseqüència, la salut cardiovascular. Encara que este estudi s'ha realitzat en animals sans, les troballes aporten una base experimental sòlida per al desenrotllament d'estratègies terapèutiques més específiques i potencialment amb menys efectes secundaris dirigides al tractament de la hipertensió arterial en humans.
